Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ارتباطات گفت: شهر چیزی جز مردم نیست و باید بپذیریم که اساس تغییرات باید بر مبنای مردم باشد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات صبح امروز در نشست علمی تخصصی شهرهای هوشمند که در حاشیه مراسم جایزه خشت طلایی تهران و در برج میلاد برگزار شد، گفت: دو روز پیش در همایش شهر هوشمند در دبی گفتم که شهر چیزی جز مردم نیست و باید بپذیریم که اساس تغییرات باید بر مبنای مردم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: مردم در شهرها به شهرداری و دولت مالیات می‌دهند برای اینکه بهتر زندگی کنند و این هدف باید بهبود زندگی شهری مردم باشد.

جهرمی گفت: مشکلات با توجه به اینکه شهرنشینی دارد افزایش پیدا می کنند و به احتمال زیاد تا سال ۲۰۲۵ شهرنشین ها ۸۵ درصد مردم کل ایران خواهند بود.

وزیر ارتباطات افزود: مردم شهرنشین به طور کلی با مشکلات محیط زیستی دست و پنجه نرم می کنند و اتفاقا عجیب است که همه فکر میکنند هوشمندسازی می تواند همه مشکلات را حل کند و جالب است که اتفاقا با هوشمندسازی هم مشکلات بر طرف می شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز بدون هوشمندسازی نمی شوند شهرهایی مثل تهران تبریز و شیراز و مشهد را اداره کرد و اگر کلان داده های موجود ترافیکی امروز مورد استفاده قرار نگیرد و برای آن به درستی برنامه ریزی نشود ترافیک تهران قفل خواهد شد.

جهرمی ادامه داد: ابزارهای لازم برای هوشمند سازی وجود دارد و به راحتی می توان اطلاعات را دسته بندی کرد و این داده ها تحلیل شود و همه شهرها به داده 4G دسترسی دارند اما خروجی اینها هنوز به نفع بهبود زندگی مردم نبوده است.

وزیر ارتباطات گفت: اگر پروژه ای اجرا کردیم که در زندگی مردم هیچ تغییر مثبتی اجرا نکرد یعنی مالیات مردم هدر رفته است و این یعنی اینکه سرمایه شهر از دست رفته است.

وی افزود: باید هوشمندسازی منجر به بهبود بستر کار شرکتهای فعال در حوزه فناوری باشد و اگر اینگونه نبود یعنی ما نتوانسته این به درستی هوشمندسازی را پیاده کنیم.

جهرمی تصریح کرد: نباید با ایجاد ساختارهای هوشمندسازی برای برخی افراد دیگر انحصار ایجاد کرد و فلان شرکت به خاطر نزدیکی با فلان اپراتور دستش برای استفاده از یک سری دیتا باز باشد.

وزیر ارتباطات گفت: ما باید مسابقه در خلاقیت برای بهبود اوضاع مردم ایجاد کنیم وگرنه مسیری که رفته ایم حتما اشتباه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز داریم میبینیم که در حوزه ارزش افزوده چه اتفاقی می افتد و در این بازار ۲۶۰۰ میلیاردی برخی هنوز ناشناخته اند و در سکوت سود می برند.

جهرمی ادامه داد: همه نکته کلیدی صحبت من این است که باید به نقش هوشمندسازی در خدمات رسانی به مردم توجه شود زیرا به این ترتیب همه فرآیندهای هوشمندسازی شفاف‌سازی می شود.

وزیر ارتباطات افزود: هوشمندسازی نباید یک فرایند برای کارتل‌های اقتصادی و سود بردن یک عده محدود باشد بلکه باید سمت هوشمندسازی به سمت سود بردن مردم باشد.

وی گفت: هر کلانشهر باید براساس نیازهای خود و موضوعات محلی خود هوشمندسازی را دنبال کند و به سمت آن حرکت کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزیر ارتباطات شهر خشت طلایی شهر هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۱۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض نمایندگان به وحیدی درباره تغییرات شهرستان ری

نمایندگان استان تهران در نامه‌ای خطاب به وزیر کشور درباره هرگونه تعرض به یکپارچگی شهرستان ری در تقسیمات جدید کشوری اعتراض خود را اعلام کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، سید علی یزدی‌خواه نماینده مردم، تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی از تدوین نامه‌ای خطاب به وزیر کشور خبر داد که در آن به تصمیمات برای تقسیمات جدید کشوری و تعرض به یکپارچگی شهرستان ری اعتراض شده است.

وحیدی: تشکیل استان تهران غربی در حال بررسی است متن این نامه که به امضای جمعی از نمایندگان تهران رسیده به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر وحیدی
وزیر محترم کشور

سلام علیکم؛
با صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص)؛ همانگونه که استحضار دارید، ملک ری یکی از کهن ترین شهرهای جهان با قدمت بیش از 8 هزار سال بوده و شیخ البلاد و عروس جهان اسلام با هویت تاریخی، تمدنی و مذهبی خود با تعبیر زیبای رهبر فرزانه انقلاب به عنوان قبله تهران معرفی گردیده است.

پیرو اخبار واصله در خصوص طرح تشکیل استانهای تهران غربی و شرقی، تاکید می گردد طرح مذکور به هیچ وجه نباید منجر به جابجایی محدوده جغرافیایی فعلی شهرستان ری و بخش‌های پنجگانه مرکزی، کهریزک، فشافویه، قلعه نو، خاوران، محدوده فرودگاهی حضرت مام(ره) و منطقه ویژه اقتصادی ری گردد.

هرگونه تغییر و جابجایی در محدوده سیاسی کنونی، علاوه بر صدمه به هویت و تاریخ این شهرستان، خسارات جبران ناپذیری بر سرمایه های مادی و معنوی مردم ولایت مدار شهرستان ری وارد و موجبات اعتراض شدید اهالی و ساکنین را فراهم می آورد.

لذا تقاضامند است دستور فرمائید از هرگونه تغییر و جابجایی در محدوده جغرافیایی شهرستان ری احتراز و قبله تهران بدون کوچکترین خدشه و به صورت یکپارچه در حریم حرم حضرت عبدالعظیم (ع) حفظ گردد و جزیی از استان تهران مرکزی باقی بماند.

بدیهی است با توجه به مطالبات مردمی جهت تحقق این مهم، از همه اختیارات و ظرفیت های قانونی مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی استفاده خواهد گردید.

به گزارش تسنیم، اخیرا معاون سیاسی وزیر کشور از ادامه روند تشکیل استان تهران شرقی خبر داد و گفته بود این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای قانون شوراها در توسعه تأثیرگذار است
  • اتصال جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس به سرزمین اصلی
  • شوراها پل ارتباطی مدیریت اجرایی و مردم هستند
  • تغییر زیاد در مدیریت شهری آسیب‌ جدی به شهر وارد می‌کند
  • تشکیل شوراها به منزله مشارکت مستقیم مردم در اداره امور شهرها است
  • بودجه فعلی ساری جوابگوی جمعیت شناور آن نیست
  • پیام تبریك استاندار لرستان به مناسبت روز شوراها
  • قدردانی وزیر ارتباطات از شرکت‌های دانش بنیان ارائه‌دهنده تجزیه‌گر مرسولات
  • اعتراض نمایندگان به وحیدی درباره تغییرات شهرستان ری
  • حضور معاون وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه در غرفه همراه اول