Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار مرند به مدیران و مسئولان شهرستان مرند ابلاغ کرد نمایش ها و تئاتر این شهرستان را از نزدیک ببینند. ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مرند، داود گرشاسبی‌ در حاشیه حضور در نخستین جشنواره تئاتر منطقه‌ای مرند، در دیدار داوران و اعضای ستاد اجرایی این جشنواره، با اشاره به اهمیت فرهنگ در توسعه جامعه ابراز داشت: داشته‌های هر جامعه بر پایه فرهنگ است، مجموعه هنرمندان مولد علم هستند و از تاریخ و ادبیات و مباحثی که برای ارائه نمایش ضروری دارد آگاه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: امنیت پایدار مبتنی بر فرهنگ و هنر است و رفتارهایی که عامل توسعه و بازدارنده و هنجارهایی که عامل ترقی و پیشرفت است، با تکیه بر فرهنگ عملی می‌شود.

معاون استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه بیشترین آسیب اجتماعی در شهرستان مرند استرس و اضطراب است، گفت: برخی رفتارهای غلط در جامعه نشانه این است که در جامعه مشکل داریم و برای حل این مشکلات و معضلات باید از زبان هنر، در جهت تحقق آرامش روانی جامعه بهره برد.

فرماندار ویژه مرند با اشاره به ضرورت حمایت از هنرمندان عنوان کرد: باید زیرساخت‌ها و زیربناهای لازم برای بهره گیری فراهم شود، اما با توجه به کمبود منابع در کشور، تلاش می‌کنیم در هر حوزه، از خیرین کمک بگیریم.

برگزیدگان جشنواره تئاتر منطقه‌ای مرند معرفی شدندجشن 100 سالگی تئاتر در مرند برگزار می‌شودنخستین جشنواره تئاتر منطقه 2 استان آذربایجان شرقی در مرند برگزار می‌شود

وی فرهنگ را عامل بقا دانست و تاکید کرد: ماندگاری شهرها و تمدن‌ها به فرهنگ وابسته است، فرهنگ برای شکوفایی و تلاش برای بقا و رقابت است و هنرمندان باید با بروز کردن علم و هنر خود، نابه هنجاری‌های اجتماعی را از رفتارهای جامعه دور کنند.

گرشاسبی در بخش دیگری ضمن توصیه به مدیران و مسئولان ابراز داشت: به تمام روسای ادارات شهرستان مرند ابلاغ می‌کنیم که از نمایش‌ها و تئاتر از نزدیک بازدید کنند.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم شهر توسعه یافته و پیشرفته داشتیم ابزار آن هنر و فرهنگ است، افزود: از مسئولان و مدیران می‌خواهیم که از هنرمندان حمایت کنند تا این اجراها به صورت ماهیانه اجرا شود، البته استقبال مردم نیز بسیار مهم است، غنای اجراها نیز هر چه بالاتر باشد مردم نیز استقبال می‌کنند و باید هر سه این حرکت را همزمان پیش ببریم.

فرماندار ویژه مرند در پایان خواستار تداوم اجراهای تئاتر در مرند شد و عنوان کرد: امکانات و فضایی فعلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، در شأن نام مرند نیست، اما از طریق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، مکان مناسب‌تری برای اجرای تئاتر در مرند راه اندازی خواهیم کرد.

انتهای پیام/ش

R7887/P/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۲۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی محمد آئینی در سفر یک روزه به شهرستان اهر و شرکت در مراسم افتتاح معابر شهری بافت فرسوده با اشاره به نهضت آسفالت ریزی معابر در محله‌های ۱۰ گانه محروم شهر اهر ادامه داد: بیشتر معابر محله‌های ۱۰ گانه محروم و کم برخوردار این شهرستان آسفالت ریزی شد و امیدواریم امسال نیز شاهد آسفالت همه معابر در مناطق ۱۰ گانه این شهرستان باشیم.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است گفت: طبق سند ستاد بازآفرینی، دستگاه‌های اداری موظف هستند یک سوم اعتبارات و طرح‌های تملک دارایی سرمایه سهم ادارات را برای نوسازی و بازسازی محلات با بافت فرسوده اختصاص دهند.

آیینی اضافه کرد: سال گذشته با صدور ۹۰ هزار پروانه بافت فرسوده در بحث بازسازی و نوسازی مساکن فرسوده، تاکنون در مجموع ۲۶۳ هزار پروانه واحد بافت فرسوده در کشور صادر شده است که رکورد ۳۰ ساله را شکسته‌ایم و امیدواریم امسال با کمک مردم این رقم به ۴۰۰ هزار پروانه افزایش یابد

وی به تخصیص اعتبارات، تشویقی‌ها و تسهیلات بانکی برای نوسازی و بازسازی بافت مساکن فرسوده اشاره کرد و افزود: دولت سیزدهم موضوع نوسازی مساکن را در اختیار مردم گذاشت و سعی شد با مشارکت مردم، اعطای تشویقی‌ها و تسهیلات بانکی زمینه را برای شرکت مردم در نوسازی مساکن فرسوده مهیا شود که امیدواریم این مشارکت در منطقه ارسباران و شهرستان اهر که مشکل مساکن فرسوده دارند بیشتر تحقق یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی به اشاره به اینکه کار‌های زیادی در زمینه بازسازی و نوسازی بافت فرسوده در منطقه ارسباران و شهرستان اهر انجام شده است اظهار کرد: متاسفانه آمار ساخت و ساز‌ها نسبت در این شهرستان و منطقه ارسباران پایین است و امیدواریم به این موضوع اهتمام ویژه‌ای صورت پذیرد.

آیینی همچنین از اختصاص سهم ۸۰ درصدی مشابه وام نهضت ملی برای نوسازی بافت‌های فرسوده در مناطق تاریخی خبر داد و افزود: ۸۴ هکتار از بافت‌های فرسوده مناطق تاریخی شهر اهر نیز تحت پوشش این وام قرار می‌گیرد و نیازمند است که شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اهر به این موضوع با جدیدت تمام ورود کنند تا تجربه زلزله ارسباران را شاهد نباشیم.

 

دیگر خبرها

  • تاکید فرماندار ارومیه بر هم‌افزایی با دستگاههای اجرایی برای تحقق شعار سال
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • هم‌افزایی با ادارات استان و شهرستان برای تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان استان آذربایجان شرقی به اهر
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر
  • کارگران از ارزشمندترین اقشار جامعه هستند
  • کارگران مایه رشد و شکوفایی کشور هستند
  • نخستین دلیل تصادفات آذربایجان شرقی عدم توجه به جلو است
  • نبود مسافر خانه در شهر زیبای اهر در استان آذربایجان شرقی