Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@00:16:20 GMT

فرزند ۸ ساله شهید: به بابا قول دادم مرد خانه باشم

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۵۲۸۵۰

فرزند ۸ ساله شهید: به بابا قول دادم مرد خانه باشم

فرزند هشت ساله شهید حامد سلطانی از دل‌تنگی‌ برای پدرش می‌گوید، از قول و قرارهایی که بین او و پدرش بسته شده است. او حالا مرد هشت ساله خانه‌شان شده است. ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ فرهنگی فرهنگ حماسه و مقاومت نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، متولد سال 59 در تهران بود و به گفته پدر از 18 سالگی وارد سپاه پاسداران شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از نیروهای زبده سپاه و مستشار نظامی بود. داوطلبانه و پیوسته برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) و مردم مظلوم سوریه، رهسپار حرم عمه سادات، حضرت زینب کبری(س) شد و به نیروهای خود آموزش‌های مختلف می‌داد. ازدواج کرده بود و یک پسر 8 ساله به اسم سپهر داشت، اما فرزند شیرینش باعث نشد که برای دفاع از اسلام و مردم بی‌پناه به سوریه نرود.

شهید مدافع حرم«حامد سلطانی» قبل از آخرین اعزام، عهدی با امام رضا(ع) بسته بود که در نهایت، در 7  آبان‌ماه سال جاری مصادف با روز شهادت امام رضا(ع) و حین پاکسازی تله‌های عمل نکرده در شمال سوریه به جمع دوستان شهیدش پیوست. مراسم وداع با پیکر مطهر این شهید بزرگوار در معراج شهدا برگزار و مراسم تشییع نیز روز گذشته در بزرگراه شهید محلاتی تهران برپا شد.  پیکر شهید سلطانی در قطعه 53 گلزار شهدای تهران به خاک سپرده شد.

بار دیگر وقتی زمزمه شهادت یکی دیگر از مدافعان حرم در شهر پیچید، مردم زیادی مشتاقانه راهی مراسم وداع و تشییع با شهید شدند. بار دیگر نوای مداحی‌های سوریه طنین‌انداز شد و مردم قدرشناس گرد اعضای خانواده شهید را گرفتند تا با آن‌ها همدردی کرده و از ارادت خود نسبت به شهدای مدافع حرم بگویند.

پدر شهید مدافع حرم «حامد سلطانی» که تلاش می‌کند خود را محکم و استوار نشان دهد و در عین حال فراق فرزند کمرش را خم کرده است، در گفت‌وگو با تسنیم درباره پسر شهیدش گفت: پسرم خیلی مهربان و مردم‌دار بود. همه او را دوست داشتند. در آخرین دیداری که حدود یک ماه و نیم قبل بود، به من گفت بابا حلالم کن.

این پدر شهید با اشاره به دیدار خود با پیکر مطهر پسرش در مراسم وداع در معراج شهدا، افزود: به او گفتم که من را روز قیامت شفاعت کند و از اینکه پسرم در این راه قدم گذاشت راضی بودم، امیدوارم که خداوند نیز از پسرم راضی باشد.

گزارش تسنیم از وداع با پیکر مدافع حرم در معراج‌الشهدا + فیلم و عکس

«سپهر سلطانی»، تنها فرزند این شهید است که هنوز شوک رفتن پدر در چهره‌اش موج می‌زند. هرچند هنوز نتوانسته با دل کوچکش از پس این غم بزرگ برآید، اما او حالا مرد خانه است. او در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، در این‌باره گفت: دلم برای بابا تنگ می‌شود، 43 روز بود که بابا را ندیده بودم. هر وقت بابا به خانه می‌آمد، اگر کار نداشت با هم بازی می‌کردیم. اول کشتی می‌گرفتیم و بعد ماشین بازی می‌کردیم، بعد هم به مغازه می رفتیم و خوراکی می‌خریدیم.

پسر شهید ادامه داد: دفعه قبل که بابا بعد از مدت زیادی به خانه آمد، وقتی می‌خواستیم کشتی بگیریم، نتوانستم او را شکست دهم چون خیلی وقت بود بابا را ندیده بودم. دلم تنگ شده و ضعیف شده بودم و بابا خیلی قوی بود. امروز به بابا قول دادم که مرد خانه باشم و به حرف‌های مادرم گوش دهم و درس بخوانم، اما دوست داشتم بابا زنده شود و پیش ما باشد.

مراسم گرامیداشت این شهید مدافع حرم در روز دوشنبه، 13 آبان‌ماه در مسجد شهید محلاتی واقع در خیابان نبرد شمالی، میدان نبرد از ساعت 15 الی 17 برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

R1013186/P/S4,38/CT7 واژه های کاربردی مرتبط گلزار شهدای تهران معراج شهدا شهدای مدافع حرم مدافعان حرم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گلزار شهدای تهران معراج شهدا شهدای مدافع حرم مدافعان حرم گلزار شهدای تهران معراج شهدا شهدای مدافع حرم مدافعان حرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۲۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان فراق پدر کوچکترین سرباز ولایت از خطه علویان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌سیداسماعیل میرداداشی ، نیکوکار و پدر شهید سیدحسین میرداداشی -جوان‌ترین شهید مازندرانی دوران دفاع مقدس اهل روستای کاری کلای سادات محله هادی‌شهر بابلسر پس از تحمل سال‌ها فراق فرزند شهیدش،  ۹۴سالگی دار فانی را وداع گفت و پس از آیین تشییع باشکوه مردم قدرشناس بابلسر درگلزار شهدای کاری کلای این شهرستان آرام گرفت.

پدر صبور شهید میرداداشی- مرد کوچک دفاع مقدس از دیار علویان- که در ایام فراق فرزند شهیدش در مسیر عام المنفعه گام برداشت؛ بیش از ۵هزار متر زمین برای ساخت خانه بهداشت، خانه عالم، مسجد و حسینیه، غسالخانه، ساختمان دهیاری، آرامگاه و تاسیسات آبرسانی برای ۷روستا اهدا و ۲۰۰میلیون تومان نیز تا کنون برای ساخت این مجموعه‌ها هزینه کرد.

شهید سیدحسین میرداداشی کاری، متولد ۴ شهریور ۱۳۴۹ روستای سادات محله کاری کلای شهرستان بابلسر، ۲۳ آبان سال۶۱ در۱۱سالگی از آنجا که سن او برای رفتن به جبهه کم بود به دلیل جثه درشت و شباهت زیاد به برادرش سید موسی با شناسنامه وی، به همراه تعدادی از بچه محل‌های خود از لشکر۲۵ کربلای مازندران به جبهه‌های جنوب اعزام شد و همان سال پس از شش ماه حضور در جبهه، در منطقه زبیدات عراق شربت شهادت نوشید.

دانش آموز شهید سید حسین میرداداشی، کوچک‌ترین شهید بسیجی کشورمان با گمنامی اش، درس ولایت پذیری، ایستادگی و خدمت آموخت همان که در وصیت نامه اش نوشت: "ای جوانان رمز پیروزی شما در وحدت است، نگذارید منافقان به مملکت اسلامی خیانت کنند و پست‌هایی را به عهده آنها نگذارید که همین دل شما را به درد می‌آورد. من شهید شدم همگان بدانید مرگ من اتفاقی نبود با چشم باز و دید وسیع به معشوقم رسیدم. "

روایت عباس نواییان از شهید میرداداشی و پدر نیکوکار شهید:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ادامه روزهای کابوس وار مدافع عنوان قهرمانی در لیگ عربستان
  • بزرگداشت شهیده راحله روشنگر شهید مدافع سلامت ماسال
  • تجلیل از مادر ۲۷‌ ساله اناری با پنج فرزند
  • بازدید رئیسی از بیمارستان شهدای یافت‌آباد/ رئیس جمهور به منزل شهید مدافع حرم رفت
  • پاس های تماشایی پائو کوبارسی، مدافع 17 ساله بارسلونا / فیلم
  • تجلیل از خانواده شهید مدافع سلامت در پیرانشهر
  • همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت
  • بایرن مونیخ به دنبال جذب یوناتان تا
  • پایان فراق پدر کوچکترین سرباز ولایت از خطه علویان
  • کمک فوری/ حال این دو مادر بیمار خوب نیست