Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-30@10:41:00 GMT

ایده سایپا برای ارتباط با شرکت‌های دانش بنیان

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۵۳۳۵۲

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ارتباط با شرکت‌های دانش بنیان ایده بسیار خوبی است که از سوی شرکت‌های خودروسازی بزرگ به ویژه سایپا اعلام شده و این ایده مدیران سایپا می‌تواند در رونق تولید بسیار موثر باشد.

شکور پورحسین افزود: سایپا با شناسایی اهمیت شرکت‌های دانش بنیان و نقش آنان در صنعت و اقتصاد کشور، می‌تواند ظرفیت‌های مغفول در صنعت خودرو را مورد استفاده قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس ادامه داد: در سیاست کلی نظام تاکنون آنطور که باید به شرکت‌های دانش بنیان بها نداده ایم، اما این موضوع در حال حاضر به یکی از موضوعاتی تبدیل شده که دولت به جد به آن بها می‌دهد و ایده مدیران سایپا می‌تواند در رونق تولید خودرو بسیار موثر باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: علاوه بر استفاده از شرکت‌های دانش بنیان داخلی برای توسعه ساخت می‌توان از دانشمندان و پارک‌های علم و فناوری دنیا نیز ایده‌های کارآمد و مفید را جهت تعمیق داخلی سازی اخذ کرد.

پورحسین در پایان گفت: خودروسازان از ابتدای سال توانستند موفقیت‌هایی را کسب کنند و لازم است پیشرفت بیشتری حاصل شود تا در صنعت جهانی خودرو، حرف‌های بیشتری برای گفتن داشته باشیم و به رقابت جهانی در این عرصه وارد شویم و برای نیل به این هدف باید در زمینه‌های رضایتمندی مصرف کننده و مشتری مداری، خود را به شاخص‌های جهانی نزدیک کنیم.

منبع: فرارو

کلیدواژه: سایپا خودروسازی سایپا شرکت های دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۳۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، روح اله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور امروز در رویداد گرامیداشت روز جهانی مالکیت فکری با عنوان «دیدار پایدار» که در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، گفت: مالکیت فکری در خلق ارزش و مزیت رقابتی نقش اساسی دارد.

وی گفت: اگر خواهان احداث بنای اقتصاد دانش‌بنیان در کشور هستیم، باید مالکیت فکری را به عنوان ستون اصلی این بنا در نظر بگیریم.

 وی در ادامه تصریح کرد: ارزش ذاتی اقتصاد دانش‌بنیان، در تبدیل علم و فناوری به دارایی‌های فکری نهفته است. این دارایی‌ها، که شامل اختراعات، طرح‌های صنعتی، علائم تجاری و ... می‌شوند، هویت و اعتبار یک شرکت دانش‌بنیان را شکل می‌دهند.

معاون علمی رئیس جمهور با بیان اینکه بیش از ۹۸ درصد ارزش بازار ۱۰۰ شرکت بزرگ دنیا ریشه در دارایی‌های نامشهود آنها دارد، خاطرنشان کرد: ما در ایران در حوزه مالکیت فکری با چالش‌های متعددی روبرو هستیم و باید با شتابی فزاینده برای رفع این موانع تلاش کنیم.

دهقانی از برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک با سازمان جهانی مالکیت فکری (وایپو) در ایران خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با کسب تجارب بین‌المللی در این زمینه، شاهد ارتقای جایگاه مالکیت فکری در کشور باشیم.

وی در پایان سخنان خود با تأکید بر اهمیت ارزش‌گذاری دارایی‌های نامشهود شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: امیدواریم با عزم راسخ معاونت علمی و فناوری در این زمینه، شاهد استقرار یک نظام کارآمد برای ارزیابی و اعتباردهی این دارایی‌ها باشیم.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توسعه بازار بین المللی محصولات دانش بنیان‌ها
  • پایان چهارمین نمایشگاه دستاورد‌های وقف
  • بازیافت پسماند زباله توسط دانش‌بنیان‌ها و تبدیل به سوخت پاک
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • برگزاری دومین نمایشگاه حمل و نقل دانش‌بنیان در اصفهان
  • مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری