Web Analytics Made Easy - Statcounter

با هرگونه تخلف در تغییر کاربری اراضی هرمزگان برخورد جدی می شود

رئیس‌کل دادگستری هرمزگان گفت: با هر گونه تخلف در تغییر کاربری زمین ها برخورد جدی می کنیم.

به‌گزارش ایسنا، علی صالحی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر انگیزه سودجویان برای دخل و تصرف در این مواهب الهی از جمله دریا، کوه، جنگل و... زیاد شده است و بر اساس قانون  وظیفه برخورد و سامان دادن به آنها را داریم و تمام تلاش خود را به کار می بریم تا دست سودجویان را از این منافع گران‌بها کوتاه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برای این مهم، شورای حفظ حقوق بیت المال به صورت مستمر تشکیل می‌شود و مصوبات آن با جدیت پیگیری و موجب شده روند تجاوز به اراضی ملی و دولتی به نحو چشمگیری کاهش یابد.

این مقام قضایی در ادامه به پرونده ها حقوقی و تغییر کاربری در این شورا اشاره کرد و افزود: در تخلفات تغییر کاربری قلع و قمع زیادی صورت گرفته است.

رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان مهمترین عامل در حفظ حقوق بیت المال را پیشگیری دانست و افزود: اگر به پیشگیری توجه شود شاهد کاهش تصرفات خواهیم بود.

وی همچنین خواستار تعیین تکلیف آلودگی زیست‌محیطی ناشی از فاضلاب در حواشی خورها و سواحل شد و عنوان کرد: همه باید کمک کنند تا شاهد تصرفات غیر قانونی و آلودگی های زیست محیطی در سواحل نباشیم.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۳۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر مستقیم میکروپلاستیک‌ها بر تغییر هورمون و جنسیت جنین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان حفاظت محیط زیست، علی کرمی فوق تخصص مهندسی ژنتیک در خصوص تأثیرات میکروپلاستیک‌ها در سلامتی انسان، بیان کرد: متأسفانه نتایج تحقیقات بیانگر وجود میکروپلاستیک‌ها در تمام بافت بدن انسان‌ها از جمله خون، کبد، کلیه، ادرار، دستگاه گوارش و از همه دردناک‌تر در جنین است و علاوه بر تأثیر در اختلالات هورمونی وارد یک عرصه بسیار خطرناکی همچون تغییر جنسیت، نازایی و تغییر هورمون‌ها شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین میکروپلاستیک‌ها در بروز سرطان‌ها، سندروم‌های متابولیک و اختلال در حوزه میکروبیوم معده اثرگذارند که تأثیرات جبران ناپذیری بر دستگاه گوارش و اختلال در تمام نواحی بدن دارند.

کرمی گفت: به واسطه استفاده گسترده کشاورزان از پلاستیک این میکروپلاستیک‌ها به چرخه غذایی وارد شده و باید اقدامات مؤثری در این خصوص صورت گیرد که در صورت عدم به‌کارگیری اقدامات لازم نسل آینده با بحران‌های همچون نازایی و انواع سرطان‌ها رو به رو خواهند شد.

وی با اشاره به ظرفیت صدا و سیما در راستای اطلاع رسانی گسترده، بیان کرد: رسانه‌ها به عنوان مرجع فرهنگ سازی و اشاعه خبر توانایی اطلاع رسانی برای تمامی اقشار به خصوص کشاورزان و همگام سازی مردم را جهت کاهش یا حذف پلاستیک را دارند.

کرمی با اشاره به اقدام مشترک سازمان حفاظت محیط زیست و چند نهاد دولتی و اقتصادی دیگر در خصوص کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی تصریح کرد: این حرکت خوب و تأثیرگذار است اما باید ادامه دار باشد و به لحاظ قانونی دارای پشتوانه باشد تا بتوان به هدف کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی نزدیک تر شد.

کد خبر 6094500

دیگر خبرها

  • قلع و قمع ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان سامان
  • تاثیر مستقیم میکروپلاستیک‌ها بر تغییر هورمون و جنسیت جنین
  • تعلیق فعالیت یکی از اعضای شورای شهر بندر امام (ره)
  • ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی سامان تخریب شد
  • ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد
  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد
  • قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه
  • برخورد با تخلف ساکن رانندگان هوشمند می‌شود
  • هرگونه استعلام تفکیک اراضی در سامانه استعلامات ثبتی انجام شود
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۳۰۰ هکتار در چهارباغ