Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-03@03:41:21 GMT

آزادراه باکو به رشت و اردبیل احداث می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۵۴۰۶۱

آزادراه باکو به رشت و اردبیل احداث می‌شود

خبرگزاری میزان- وزیر راه و شهرسازی گفت: قرار است اتوبان باکو-آستارا به رشت و اردبیل متصل شود. تاریخ انتشار: 14:04 - 11 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۳۹۵۶ به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی درخصوص دستاورد‌های اجلاس کشور‌های غیرمتعهد در کشور آذربایجان اظهار کرد: در حاشیه اجلاس کشور‌های غیرمتعهد که رئیس جمهوری ایران نیز در آن حضور داشت، مذاکراتی با همتایان خود در آن کشور‌ها داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: به نظر می‌رسد سطح ارتباطات ایران با کشور آذربایجان به بهترین سطح خود رسیده و این جزو پیشرفت‌های دیپلماسی کشور است. سطح تعاملات ارتقا یافته و تفاهمات و توافقات دو کشور در حیطه همکاری‌های فضایی بهتر و صمیمی‌تر شده است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در سه فصل با کشور آذربایجان گفتگو کرد که یکی از موارد موضوع تعاملات ریلی است که آستارا ایران به کشور آذربایجان متصل شود. این مسیر تا رشت ادامه یافته و در حال حاضر آن‌ها خواهان تداوم این خط ریلی از رشت به آستارا هستند و اینکه سریع‌تر انجام گیرد.

وی ادامه داد: در این زمینه روی ترمینالی به نام آستارا – آستارا کار شده بود که بار تا آستارا ایران رسانده شود و از آنجا توسط قطار‌های کشور آذربایجان حمل شود. در حاشیه‌ای اجلاس بر گسترش این ترمینال توافق شد که یکی از پروژه‌های مشترک ما با کشور آذربایجان به شمار می‌آید.

 اسلامی در خصوص دیگر پروژه‌های مشترک بیان کرد: کشور آذربایجان یک اتوبان از باکو به آستارا احداث کرده است که به وسیله آن مسیری ۵ ساعته به ۲.۵ ساعت کاهش یافت. قرار است این اتوبان به جاده اردبیل و رشت متصل شود و در مسیر آن برای ساخت یک پل روی رودخانه توافق شده و یکی از اقدامات مشترک دو کشور ساخت پل است.

وی خاطر نشان کرد: در زمینه حجم تبادلات و همکاری‌ها با کشور آذربایجان، رشد قابل ملاحظه‌ای را شاهد هستیم. حجم باری که در آستارا جا به جا شده نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد رشد نشان می‌دهد. در این اجلاس بر سر این سه موضوع توافق شده تا با سرعت بخشی، اقدامات گسترده تری بین دو کشور انجام گیرد.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آزاد راه باکو همکاری اقدامات رشت اردبیل احداث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۴۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوارض آزادراه تهران-شمال در اختیار محیط زیست

مجید درگی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به خسارت چندهزار میلیاردی آزادراه تهران- شمال به محیط زیست اظهار کرد: هر چند این پروژه نقش بسزایی در کاهش زمان تردد مسافران،کاهش مصرف سوخت، کاهش آلودگی هوا و ... دارد ولی نمی‌توان از کنار آسیبی که احداث این مسیر به محیط زیست وارد کرده به سادگی گذشت.

وی ادامه داد: هرچند عدم تعامل مجریان این پروژه با محیط زیست به ضرر طبیعت و حیات وحش تمام شده ولی در تلاشیم بخشی از این ضررها را جبران کنیم.

وی افزود: اگر احداث این بزرگراه با نظارت محیط زیست انجام می‌شد، خسارت‌های آن به حداقل می‌رسید و دغدغه امروز وجود نداشت.

منبع: روزنامه قدس تکتم بهاردوست

دیگر خبرها

  • اسماعیلی با سفیر ایران در باکو دیدار کرد
  • دیدار وزیر فرهنگ در سفارت ایران در آذربایجان
  • عوارض آزادراه تهران-شمال در اختیار محیط زیست
  • تفاهم‌نامه جامع فرهنگی تهران - باکو مجدد امضا شود
  • اعلام محدودیت ترافیکی در ۲ محور گیلان
  • علی‌اف: صلح در قفقاز جنوبی تنها از طریق عادی‌سازی روابط باکو-ایروان حاصل می‌شود
  • اعلام محدودیت ترافیکی در محورهای قدیم گیلان
  • مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای بیان مواضع ایران به نخبگان
  • رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است
  • باکو ادعای فرانسه درباره حمایت از تجزیه طلبان را رد کرد