Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری خطاب به برخی دانش‌آموزان گفت: در میان دوستان و همکلاسی‌هایتان هستند جوانان معدودی که تحت تأثیر ماهواره یا فضای مجازی دچار بداخلاقی‌ها می‌شوند که شما باید با حساسیت و مسئولیت‌پذیری آنان را ناصحانه و خیرخواهانه در مسیر درست قرار دهید و مدرسه را به عرصه پر دغدغه برای امر به معروف و نهی از منکر تبدیل کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌ محمدعلی نکونام ۱۱ آبان‌ماه در دیدار جمعی از دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: جوانان و نوجوانان همگی دارای بصیرت و بینش هستند و درگیر شدن آن‌ها با احساسات اقتضای سنی آن‌هاست و تا زمانی که از مسیر عقلانیت خارجشان نکند نگران‌کننده نیست.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان عموماً شاداب و با نشاط اما معقول و با درایت هستند چرا که می‌دانند اگر از مسیر درایت و بصیرت دور شوند در میدان دشمن قرار می‌گیرند و پل‌های پشت سر و مسیرهای پیش رو را نابود می‌کنند که البته این‌را در میان دانش‌آموزانمان نمی‌بینیم.

حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به مطالبات دانش‌آموزان در ابتدای این جلسه، بیان کرد: تمام مطالباتی که مطرح شد در جهت مطالبه انبیا از بشر یعنی رساندن بشر به کمالات ارزشی و در راستای سازندگی و رشد و گسترش معنویت و اخلاق و اشاعه آن‌ها در مدارس است، این دغدغه‌های دانش‌آموزان نشان‌دهنده آن است که انقلاب اسلامی توانسته جوانان خوبی را تربیت کند.

وی خطاب به دانش‌آموزان بیان کرد: البته در میان دوستان و همکلاسی‌هایتان هستند جوانان معدودی که تحت تأثیر ماهواره یا فضای مجازی دچار بداخلاقی‌ها می‌شوند که شما باید با حساسیت و مسئولیت‌پذیری آنان را ناصحانه و خیرخواهانه در مسیر درست قرار دهید و مدرسه را به عرصه پر دغدغه برای امر به معروف و نهی از منکر تبدیل کنید.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به یوم‌الله ۱۳ آبان و مبحث استکبارستیزی، گفت: در این مناسبت شهادت نوجوانی ۱۳ ساله اما اهل فهم، اهل بصیرت و مکتب‌شناسی، جریان‌شناس و امام‌شناس رقم خورده است و این شهید در راهی قدم برداشت که امام(ره) از او خواسته بود.

حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به سالگرد تسخیر لانه جاسوسی، استکبارستیزی را برنامه اصلی قرآن دانست و بیان کرد: مصداق عینی این مفهوم را در عبارت «لا إله إلّا اللّه» می‌توان مشاهده کرد و استکبار به معنای طواغیت، دشمن خدا و دین، قرار دادن ظلمت در مسیر جوانان است.

وی تأکید کرد: استکبارستیزی فقط بیان «مرگ بر آمریکا» نیست که در راهپیمایی تکرار شود که البته همین هم لازم و خوب است، اما در تمام حیات انسان باید مفهوم «لا إله» حاکم باشد و جز بندگی خدا نباشد که همین امر در برنامه‌های سازندگی و تربیتی بسیج دانش‌آموزی به خوبی دنبال می‌شود.

حجت‌الاسلام نکونام در پایان گفت: بندگی خدا، پیروی از مکتب اسلام، دشمن‌ستیزی، تداوم راه قرآن و شهدا و امام(ره) و نماز که در رأس همه امور است، باید در تمام این برنامه‌ها به صورت جدی و مستمر دنبال شود و جوانان با در پیش گرفتن سبک زندگی جهادی و ایمانی، به تعبیر رهبر انقلاب، «انقلابی» باشند.

در ادامه این جلسه، فرحناز قائدامینی، مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به یوم‌الله ۱۳ آبان، اظهار کرد: این روز مصداق کامل استکبارستیزی است که نه تنها دانش‌آموزان بلکه تمام ملت ایران با زنده نگه داشتن آن استکبارستیزی خود را با صدای بلند اعلام می‌کنند.

وی تعداد شهدا، آزادگان، جانبازان و ایثارگران انقلاب و دفاع مقدس را نشانگر مسئولیت آحاد مردم در قبال انقلاب دانست و بیان کرد: برپایی بزرگداشت‌ها و راهپیمایی‌ها برای آشنایی ما با آرمان‌های انقلاب است که باید در راستای تحقق این اهداف و آرمان‌ها کوشا باشیم.

قائدامینی تصریح کرد: این جمع دانش‌آموزان نمونه کوچکی از تعداد کثیر دانش‌آموزان سراسر استان هستند که در همه عرصه‌ها حضور دارند و با فعالیت در مدارس و تشکل‌ها در کنار مربیان و معلمان، در جهت پیشبرد سند تحول بنیادین و با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در بیانیه دوم گام انقلاب، تلاش می‌کنند.

در ابتدای این جلسه نیز رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی، نماینده بسیج خواهران و برخی دانش‌آموزان به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری دانش آموزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۴۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، مجید فدوی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی یک سال گذشته ۴۲ مدرسه در مناطق شهری و روستایی شهرستان گناباد با اعتبارات نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس و مشارکت خیران بازسازی شدند اظهار کرد: در همین مدت علاوه بر ساماندهی ۶۵ ملک مازاد آموزش و پرورش، شش چمن مصنوعی هم نصب شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد با بیان اینکه از آغاز سال تحصیلی تا کنون ۳۸ کلاس درس با صرف اعتبار ۱۲ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال در شهرستان گناباد هوشمندسازی شد، افزود: برای هوشمند سازی هر کلاس درس به طور متوسط ۳۲۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی کلاس‌های هوشمند را در ارتقا بهره وری آموزشی و مشارکت پذیری دانش آموزان مؤثر دانست و تصریح کرد: این کلاس‌ها فرصت‌های یادگیری بیشتری را برای دانش آموزان فراهم، فرآیند یادگیری را سرگرم کننده و به دانش آموزان کمک می‌کند فناوری‌های جدید را بهتر فرا بگیرند.

فدوی با اشاره به تحصیل ۱۷ هزار و ۶۱۴ دانش‌آموز در مدارس مناطق شهری و روستایی گناباد خاطرنشان کرد: از این تعداد ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه مشغول به تحصیل هستند.

کد خبر 6088736

دیگر خبرها

  • علمداران اجتماعی به‌دنبال گره گشایی مشکلات اجتماعی توسط مردم است
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • فرهنگستان ظرفیتی برای دغدغه انقلاب فرهنگی در مسیر تمدن نوین است
  • ورود به دانشگاه‌های برتر آمریکا معروف به آیوی لیگ چقدر سخت است؟ + اینفوگرافیک
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه