Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست آموزشی و توجیهی مدیران کانون های فرهنگی هنری شهرستان سربیشه در زمینه طرح شبکه رابطان فهما امروز (۱۱ آبان) با حضور مدیر ستاد کانون های مساجد خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار» مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در این جلسه به تشریح اهداف طرح شبکه رابطان فهما پرداخت و گفت: ایجاد روحیه خودباوری و اعتماد به نفس در کانون‌ها، اطلاع رسانی، انجام به موقع و دقیق برنامه‌های ابلاغی ستاد هماهنگی در کانون‌های مد نظر، زمینه سازی اثربخش کانون در شهرستان، استان، منطقه و کشور، احیای کانون‌های نیمه فعال و کمتر فعال در حوزه فرهنگی و هنری از جمله این اهدف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: احیای کارکردهای فرهنگی هنری مساجد در راستای تقابل با تهاجم فرهنگی و نیل به اهداف و آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران، تربیت مدیران با ایمان و معرفت، تلاشگر و سازنده، دارای تعهد اجتماعی، توانمند در علوم و فنون، پیشگام در عرصه ادب و هنر قدسی در محیط مساجد با هدف قرارگرفتن در جایگاهی شایسته در میان ارائه دهندگان خدمات فرهنگی و هنری از دیگر اهداف راه اندازی طرح شبکه رابطان فهما در کشور است.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی افزود: انجام فعالیت‌ها و اقدامات فرهنگی متناسب با اولویت‌های فرهنگی و اجتماعی هر استان توسط کانون و تسهیل در ارتباط گیری کارشناسان ستادهای استانی با کانون‌هی رابط از دیگر این اهداف است.

 

حجت الاسلام سبزه کار همچنین با اشاره به تصویب اساسنامه ستاد کانونهای مساجد کشور و ابلاغ آن توسط رئیس جمهور، گفت: طبق سیاست جدید ستاد مرکز، اختصاص اعتبار به کانون های فرهنگی هنری بر اساس فعالیت در سایت بچه های مسجد است تا ضمن بروز رسانی و تکمیل اطلاعات، از تمامی برنامه های ابلاغی و فرهنگی نیز مدیران، آگاه شوند.

 

«محمدحسین غریب حسینی» رابط ستاد فهمای خراسان جنوبی هم در این جلسه به تشریح بخش های مختلف سایت بچه های مسجد و چگونگی ثبت فعالیت ها و برنامه های کانون های فرهنگی هنری و بروز رسانی این سامانه پرداخت و گفت: بروز رسانی اطلاعات باید تا ابتدای دی ماه در سایت بچه های مسجد انجام شود.

 

«حسین خسروی» رابط ستاد فهما در سربیشه نیز «زهرا حاجی آبادی مدیر کانون پیروان ولایت حاجی آباد مود، محمدرضا درویشی مدیر کانون شهید چمران و جواد نکودری مدیر کانون امام حسن مجتبی علیه السلام» را به عنوان رابطان ستاد فهما در شهرستان سربیشه معرفی کرد.

 

گفتنی است، شهرستان مرزی سربیشه هم اکنون دارای 64 باب کانون فرهنگی هنری است.

پایان پیام/70

منبع: شبستان

کلیدواژه: 13 آبان پدافند غیرعامل شهادت امام رضا ع راهپیمایی 13 آبان نماز جمعه اردبیل کانون های مساجد سالروز شهادت امام رضا ع شهرستان سربیشه سربیشه بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۴۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم افزایی مسوولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست ویدئو کنفرانسی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در استان ها با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، حجت الاسلام و المسلمین احمدی رئیس این کمیته و مسئولان کمیته فرهنگی در استان ها روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت در تهران برگزار شد.

در این نشست که با محوریت سیاست ها و برنامه های فرهنگی اربعین ۱۴۰۳ و آخرین تحولات در خصوص مراسم پیاده روی اربعین برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین نواب در سخنانی بر لزوم تثبیت معارف دین در اربعین تاکید کرد و بهره گیری از محورهای بیانیه گام دوم انقلاب را در برنامه ریزی های آینده ضروری خواند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، شور و شوق مردم برای حضور در پیاده روی اربعین حسینی را گسترده و وصف ناشدنی توصیف و تصریح کرد: این شور و هیجان باید با معنویت و معارف دینی کامل گردد تا نشاط و لذت همراهی در این مراسم عظیم همچنان در میان مشتاقان حفظ و تقویت شود.

وی در ادامه به تشریح دلایل حضور افراد با دیدگاه‌های مختلف در مراسم اربعین پرداخت و در عین حال تصریح کرد: این همایش عظیم بایستی در جهت خالص سازی انگیزه ها پیش برود و کلاس درسی برای اربعینی ها باشد.

سرپرست حجاج ایرانی افزود: شماری از افرادی که در اربعین حضور می یابند در طول سال به این اندازه وقت برای شرکت در اجتماعات دینی نمی گذارند و این بهترین فرصت است که آنها با معارف و مسایل دینی آشنا شوند و در راستای اهداف امام حسین (ع) محتواهایی که برای اربعین و اربعینیان مفید است به آنها منتقل شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه به محورهای هفت گانه بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و برخی از آنها از جمله اخلاق و معنویت، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی و سبک زندگی را از محورهایی دانست که می تواند در برنامه ریزی ها و سیاست گذاری های آینده اربعین مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: به عنوان خادم فرهنگی اربعین پیشنهاد می کنیم هر یک از این محورها در یک سال در اولویت فعالیت های ستاد مرکزی اربعین قرار گیرد و برجسته شود.

نواب خطاب به حاضران گفت: شما به‌عنوان پرچمدار فعالیت های فرهنگی اربعین در سراسر کشور خدمت و فعالانه در این عرصه ها تلاش کنید، امام حسین (ع) هم افرادی را که در این مسیر گام بر می‌دارند در دنیا دستشان را می‌گیرد و در آخرت هم مورد توجه سیدالشهداء و فرزندانش خواهد بود.

بر پایه این گزارش، در این جلسه، حجت السلام والمسلمین حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی آموزشی اربعین گزارشی از برنامه ها و سیاست های فرهنگی اربعین ۱۴۰۳ ارائه کرد و افزود: پیشنهادها و توصیه های نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در برنامه ریزی ها مورد توجه و استفاده قرار خواهد گرفت.

در پایان این جلسه، آخرین اقدامات، برنامه ها و سیاست های فرهنگی اربعین پیش رو ارائه و بحث و بررسی شد و حاضران نقطه نظرات و دیدگاه خود را در خصوص نکات مطرح شده بیان کردند.

کد خبر 6093491

دیگر خبرها

  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • نشست هم افزایی مسوولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • جلسه ستاد برداشت سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ برگزار شد
  • دوره آموزشی مدیریت مصرف آب ویژه دانش‌آموزان در سنندج برگزار شد
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)