Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دبیرخانه جشنواره فارابی از برگزاری اختتامیه این جشنواره در بهار ۹۹ خبر داد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسین میرزایی، رئیس دبیرخانه جشنواره بین المللی فارابی در نشست یازدهمین دوره این جشنواره که امروز برگزار شد، گفت: توجه به علوم انسانی از ضرورت‌هایی است که همه کشور‌ها به آن توجه دارند و کشور ما هم در حوزه علوم انسانی به عنوان حوزه پیشرو علوم انسانی را مورد توجه قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
حدود نیمی از آموزش عالی معطوف به علوم انسانی است و تاسیس این جشنواره هم به همین علت است.

میرزایی افزود: آثار جشنواره در چهار قالب طرح پژوهشی، کتاب پژوهشی، رساله‌های دکتری و تخصصی و پایان نامه‌های کارشناسی ارشد دریافت می‌شود. به غیر از بخش کتاب در سه قالب دیگر دریافت آثار به صورت دیجیتالی و ۱۵ درصد کتاب‌های دریافتی همه به صورت دیجیتالی دریافت می‌شود.

رئیس دبیرخانه جشنواره بین المللی فارابی در خصوص آمار ارسال آثار گفت: ۵۷۶۹ اثر در سامانه جشنواره ثبت شده که ۲۵۹۴ اثر کتاب پژوهشی، ۵۳۶ اثر طرح پژوهشی و ۱۲۲۱ عنوان رساله دکتری و ۱۴۱۷ پایان نامه ارشد است که حدودا ۱۱ درصد ارسال آثار نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

وی ادامه داد: در بین گروه‌های ۱۶ گانه بیشترین آثار دریافتی مربوط به گروه علوم تربیتی، روانشناسی و ورزشی که ۶۷۱ اثر، گروه علوم اقتصادی، مدیریت امور مالی ۶۱۰ اثر، زبان ادبیات و زبان شناسی ۵۸۱ اثر دریافت شده است.

میرزایی گفت: در علوم انسانی بیش از هزار رشته است که مشارکت دانشگاه‌ها در جشنواره امسال قابل توجه بوده است.

رئیس دبیرخانه جشنواره بین المللی فارابی ادامه داد: از دو دوره قبل خود اظهاری آثار اضافه شده و از دانشگاه‌های معتبر کشور و مدیران گروه‌های علمی آثاری که برگزیده است را معرفی می‌کنند و آثاری نیز توسط کمیته علمی به جشنواره معرفی می‌شود.

وی یادآور شد: از بین شرکت کنندگان ۷۰ درصد مردان و ۳۰ درصد زنان هستند که در بخش حقوقی ۷۱ درصد آثار ثبت حقیقی و ۲۹ درصد مشارکت حقوقی دارند؛ و ۶۵ درصد میانگین سنی بزرگسال و ۳۵ درصد جوانان هستند که در جشنواره شرکت کردند که ۵ درصد مشارکت جوانان افزایش یافته است.

میرزایی ادامه داد: اختتامیه جشنواره نیز در بهار ۹۹ برگزار خواهد شد.

 رئیس دبیرخانه جشنواره بین المللی فارابی در خصوص بودجه جشنواره نیز گفت: مشکلی در این خصوص نداریم و تلاش شده که ردیف بودجه برای جشنواره در نظر گرفته شود. جشنواره فارابی در تراز جشنواره‌های بین المللی کشور است و در یازدهمین دوره ۳۰ برگزیده خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: میرزایی جشنواره بین المللی فارابی اختتامیه تامین بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۴۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه جشنواره هنر انقلاب در یاسوج

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۱۱۲۹ اثر به دبیرخانه «طنز پهلو» ارسال شد/ استان تهران بیشترین آثار طنز را ارسال کرد
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت
  • تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت
  • اختتامیه جشنواره هنر انقلاب در یاسوج
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • «اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد