Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@17:27:09 GMT

کاهش گازهای گلخانه ای با تغییر خوراک دام ها

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۵۵۱۴۹

کاهش گازهای گلخانه ای با تغییر خوراک دام ها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، محققان اسپانیایی برای تغذیه گاوها به ترکیب ضایعات کشاورزی با یکدیگر روی آورده اند و بدین منظور از رشته های برنج که پس از برداشت محصول در مزارع باقی می ماند و نیز برگ های درختان پرتغال و لیمو استفاده کرده اند. این مجموعه جایگزین یونجه ای شده است که معمولا منبع تغذیه اصلی گاوها محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این تحول هم از سوزانده شدن ضایعات کشاورزی و آلودگی محیط زیست جلوگیری شده و هم منبع تغذیه ای جدیدی برای گاوها فراهم شده که موجب دفع گاز متان از بدن آنها نمی شود. این منبع تغذیه جدید نه تنها برای گاوها بلکه برای دام های دیگری همچون بزها، شترها، گاومیش ها، لاماها و غیره نیز جذاب است.

در بررسی های آزمایشی مشخص شده که مصرف این منبع غذایی جدید باعث کاهش ۸ تا ۲۲ درصدی دفع متان از بدن گاوها می شود و تاثیر منفی بر تولید شیر توسط گاوها نیز ندارد. این اقدام می تواند یک منبع درآمدی جدید برای برنج کاران و باغداران فراهم کند و هزینه زیادی را نیز به دامدارها تحمیل نمی کند.

کد خبر 4760890

منبع: مهر

کلیدواژه: گاوداری گرمایش زمین گازهای گلخانه ای اسپانیا نوآوری فناوری نانو شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی فناوری فضایی موبایل هوش مصنوعی پهپاد امنیت سایبری تولید فیس بوک سامسونگ امنیت اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۵۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،کارشناس امور باغداری جهاد کشاورزی استان کردستان گفت:این میزان گلخانه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد رشد داشته است.
عبدالله جعفری صرفه جویی در مصرف آب، افزایش تولید و انتقال محصولات جالیزی به گلخانه را از مهمترین اهداف احداث گلخانه دانست.
وی میگوید: با بهره‌برداری تولید در این سطح گلخانه در استان، به ازای هر هکتار ۱۲ نفر به صورت مستقیم صاحب شغل خواهند شد.
هم اکنون بیشترین میزان تولید محصولات گلخانه‌ای مربوط به گوجه فرنگی است و ۱۴ واحد گلخانه در استان به کشت این محصول می‌پردازند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این ویتامین موجب افزایش قد می‌شود
  • محموله ۱۵ تنی خوراک ماهی قاچاق در الیگودرز توقیف شد
  • کشف ۱۰ تن انواع خوراک آبزیان خارجى قاچاق در مراغه
  • جنگ علوفه شروع شده است
  • مهمترین فاکتورها برای تهیه لوله گازی چیست ؟
  • کاهش تورم نقطه به نقطه فروردین ماه در آذربایجان شرقی
  • کشف و ضبط ۴۶۳ جوجه چکاوک قاچاق در همدان
  • وجود بیش از ۲۰ نوع خوراک دارویی و بیش از ۸۰ نوع خوراک بومی در کرمانشاه