Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فرهنگ وهنر خبرگزاری تقریب،  بیست‌و چهارمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت با برگزاری سومین اختتامیه این جشنواره و تقدیر از 140 نفر از برگزیدگان بخش‌های مختلف آوایی رقم خورد و با اهدای پرچم این مسابقات به دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مقدمات برگزاری جشنواره بیست‌و پنجم کلید خورد.

در این مراسم دکتر سیماسادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، رشد 29 درصدی نرخ مشارکت در سه بخش دانشجویی، اساتید و کارکنان را نشانه انس و الفت بیشتر دانشگاهیان وزارت بهداشت با قرآن‌کریم دانست و تصریح کرد: در مجموع و به‌صورت کلی در این جشنواره شاهد رشد 29 درصدی شرکت‌کنندگان بودیم و این نرخ رشد مشارکت در حوزه اساتید به 140 درصد می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



لاری یکی از بخش‌های متمایز این جشنواره را برگزاری 11 کارگاه در حاشیه برگزاری مسابقات عنوان کرد و افزود: در این دوره از جشنواره نسبت به سال گذشته شاهد رشد برگزاری کارگاه‌های آموزشی از سه کارگاه به 11 کارگاه بوده‌ایم.
معاون وزیر بهداشت از همه رؤسا، معاونان فرهنگی و دانشجویی و کارشناسان قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور قدردانی کرد و گفت: در معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در حال طراحی دوره‌های «تدبر در قرآن» و امیدواریم با برنامه‌ریزی هدفمند، فهم، درک و شناخت دانشگاهیان از معارف تابناک قرآن‌کریم و سیره ائمه‌اطهار را تعمیق بخشیم.

لاری در پایان گفت: انتظار داریم از دل این جشنواره‌ها، آن وحدت و نورانیتی بیرون بیاید که جامعه دانشگاهی را تحت‌تأثیر قرار دهد و چراغ راه دانشگاهیان باشد، جامعه‌شناسان در این برهه زمانی اعتقاد دارند جوانان ما تشنه معنویتند و شما اهالی جامعه قرآنی می‌توانید این عزیزان را سیراب کنید.

جشنواره قرآن یکی از پر مخاطب‌ترین برنامه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: جشنواره قرآن یکی از پر‌مخاطب‌ترین برنامه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است، در این دور از جشنواره بیش از 70 هزار شرکت‌کننده حضور داشته‌اند که در شکل خود بی‌نظیر است. این آمار بالای شرکت‌کنندگان قرآنی نشان از آن دارد که فضای علمی دانشگاه ما فضایی عجین با باورهای دینی و مکتب رهایی‌بخش اسلام است.

حجت‌الاسلام رستمی ادامه داد: اربعین یکی از آن فضاهایی است که همواره با استقبال بالایی از جامعه دانشگاهی روبرو بوده است؛ به‌گونه‌ای که امسال بیش از 500 هزار نفر از مجموعه دانشگاهی در فضای اربعین مشارکت داشتند و به زیارت اباعبدالله(ع) مشرف شدند.

وی یادآور شد: متأسفانه به‌واسطه تغییرات، هجمه‌های وارده از سوی دشمنان و گلایه‌های موجود از عملکرد برخی مسؤلان، فضای جامعه و جوانان ما را تحت تأثیر قرار داده است اما جریان جوان و فرهیخته دانشگاهی، قشری است که نشان می‌دهد در هر موضوع اینچنینی که فراخوان داده می‌شود شاهد حضور حداکثری آنان در میدانیم.

وی ابراز کرد: در نمونه بارز حضور حداکثری جوانان در عرصه‌های مختلف، می‌توان به حضور دانشجویان در کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان سیل اخیر کشور اشاره کرد که بخش دانشگاهی در پیشانی کار بودند.

در ادامه مراسم حسین همتی معاون مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت گفت: این جشنواره 72 هزار نفری مرهون تلاش سه گروه است که کمتر دیده می‌شوند،کارشناسان قرآن وعترت دانشگاه‌ها گروه اولند، دومین گروه را دبیران دانشجویی کانون‌های قرآن و عترت شامل می‌شوند که با تبلیغ سینه به سینه این جشنواره را با مشارکت افزون‌تری روبه‌رو می‌کنند و سومین گروه همکاران اداره‌کل قرآن و عترتند.

در نهایت با اعلام دانشگاه‌های برتر این دوره از جشنواره که در مجموع بیشترین امتیازات را کسب کرده‌اند جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان وزارت بهداشت در دور بیست‌و چهارم به پایان رسید.

بر این اساس دانشگاه علوم پزشکی شیراز رتبه نخست و دانشگاه‌های علوم پزشکی تبریز، کاشان، کرمانشاه و تهران به ترتیب در جایگاه‌های دوم تا پنجم قرار گرفتند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۵۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند

به گزارش خبرنگار استانی خبرگزاری ایسکانیوز از خرمشهر، حجت الاسلام و المسلمین عادل پور در نماز عبادی سیاسی این هفته، اجرای طرح نور عفاف و حجاب را باعث حمایت مردم دانست و از دیگر دستگاه‌ها خواست در اجرای این طرح کنار پلیس باشند.

وی افزود: نقش وزارت ارشاد، وزارت صمت، وزارت کشور، شهرداری‌ها، سازمان تبلیغات، آموزش و پرورش و امور خارجه در طرح نور کجاست و چرا فقط صداوسیما فعالیت لازم را انجام داده است، از دستگاه قضایی می‌خواهیم در این زمینه ورود کند.

خطیب جمعه خرمشهر در بخش دیگری از سخنانش فرارسیدن روز کار و کارگر را به قشر کارگری تبریک گفت و افزود: با وجود تحریم‌های سنگین، اگر چرخ اقتصادی کشور می‌چرخد به برکت وجود این کارگران است که باید بصورت عملی از کارگران قدردانی کرد و امنیت شغلی آنها باید تامین شود.

امام جمعه خرمشهر در ادامه به روز شوراها اشاره و خاطرنشان کرد: شوراها به این دلیل راه اندازی شد که اراده مردم در امر مردم سالاری دینی انجام شود. ما از همه کسانی که مخلصانه در این مسیر چه در این شورا و چه در شوراهای قبلی فعالیت و زحمت کشیدند تشکر میکنیم. اما یک مورد را نباید فراموش کنیم در شوراها بجای اینکه مردم سالاری دینی تشکیل شود شاهد گروه سالاری بودیم و از مجلس میخواهیم هم به قانون شوراها و هم نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظری داشته باشد.


حجت الاسلام عادل‌پور در پایان ضمن تشکر از فعالان عرصه بهداشت و درمان شهرستان خرمشهر از دانشگاه علوم پزشکی آبادان انتقاد کرد و گفت: شاهد هستیم اعتبارات و امکانات عادلانه در بین شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان توزیع نمی‌شود.

خبرنگار: امید صاحب نژاد
انتهای خبر/

کد خبر: 1228494 برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی