Web Analytics Made Easy - Statcounter

 نادر فلاحی روز شنبه در مصاحبه با ایرنا افزود: در ۶ ماه نخست امسال بیش از ۴۰۰ هزار نفر گردشگر خارجی از مرز بیله‌سوار وارد استان اردبیل شده‌اند که طبق پیش‌بینی‌ها و بررسی‌های انجام شده، حدود ۳۰ درصد از این میزان به قصد درمان به ایران سفر می‌کنند.

وی گفت: برای ارائه خدمات مطلوب به این افراد، تاکنون برای فعالیت پنج دفتر خدمات مسافرتی گردشگری مجوز اخذ ویزای تی صادر شده و با احتساب یک دفتر دارای مجوز دیگر، تعداد فعالان این حوزه به ۶ دفتر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فلاحی بیان کرد: همچنین در راستای توسعه گردشگری سلامت در استان چهار بیمارستان استان نیز مجوز لازم برای پذیرش و ارائه خدمات به بیماران خارجی را دریافت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: با توجه به زیرساخت‌های درمانی موجود در استان و قابلیت‌هایی مانند مجتمع‌های آبدرمانی و آب و هوای مناسب، توسعه گردشگری سلامت در این استان با کمک بخش خصوصی بیش از گذشته ضروری به نظر می‌رسد و برای تحقق این هدف اقداماتی شروع شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اضافه کرد: برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای ساماندهی گردشگری سلامت در استان انجام گرفته که با همکاری بین دستگاهی و ورود بخش خصوصی این امر در استان محقق خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به افزایش ۲.۵ برابری ورود گردشگران خارجی و ۲ برابری گردشگران داخلی به استان اردبیل اعلام کرد: در فصل تابستان ظرفیت همه هتل‌های استان به طور کامل پر شد که بخشی از این گردشگران خارجی بوده و با هدف دریافت خدمات سلامت و درمان به استان سفر کرده بودند.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان های گیلان، زنجان و آذربایجان شرقی همسایه بوده و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر ۳۲ واحد هتل با بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ تخت، ۸۷ واحد هتل آپارتمان با بیش از پنج هزار و ۴۰۰ تخت، ۹۸ واحد مهمانپذیر با بیش از چهار هزار و ۶۰۰ تخت، سه واحد کمپینگ گردشگری با ۴۰ تخت، ۲ واحد مجتمع گردشگری با ۱۵۰ تخت و دهها واحد اقامتگاه بوم‌گردی با بیش از ۱۵۰ تخت در خدمت گردشگران استان اردبیل است.

تعداد گردشگران ورودی به استان اردبیل در سال گذشته حدود ۶ میلیون نفر بوده و شهرستان سرعین به عنوان قطب مجتمع‌های آبدرمانی کشور نقش موثری در رونق گردشگری این استان دارد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری سلامت اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۵۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در این جشنواره گفت: ایجاد شور و نشاط اجتماعی با استفاده از ظرفیت‌های هر منطقه از اهداف برگزاری جشنواره‌ها در سراسر استان است که جشنواره غذاهای سنتی در همین راستا در روستای مهره شهرستان گرمی برگزار می‌شود.
حسن محمدی ادیب افزود: از دیگر اهداف برگزاری جشنواره‌ها معرفی ظرفیت‌های گردشگری بومی هرمنطقه است و با توجه به طبیعت بکر این منطقه از شهرستان گرمی برگزاری جشنواره غذاهای سنتی در روستای مهره می‌تواند گام مهمی در معرفی گردشگری منطقه باشد.
او تاکید کرد: اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با همکاری فرمانداری‌ها و سایر نهادها جشنواره‌ها و رویدادهای متعددی را برای طول سال در تمامی شهرستان‌ها و متناسب با ظرفیت آنها در نظر گرفته است.
در انتهای این جشنواره از افراد برتر در تهیه غذاهای سنتی و بازی‌های بومی و محلی با اهدای جوایزی قدردانی شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی

 

دیگر خبرها

  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • نمایندگی صمت در شهرستان اصلاندوز تاسیس شد
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • تخلفات در دفاتر پلیس+۱۰/ هر سال مجوز ۱۰ تا ۱۵ دفتر لغو می‌شود
  • آمادگی پیام رسان بله برای ارائه خدمات به مسافران سرزمین وحی
  • تعلیق و لغو مجوز فعالیت ۲ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان
  • تکذیب صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان استان اردبیل
  • خبر صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان کذب است
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد
  • افزایش دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان