Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمهوری اسلامی ایران یکی از پنج کشور برتر آسیا در حوزه تولید انواع ترانسفورماتور است.

به گزارش ایسنا، سعید تقی‌لو - مدیر عامل شرکت تولیدکننده ترانسفورماتور - در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه محققان ایرانی موفق شدند برای نخستین بار در منطقه خاورمیانه، نسل جدید ترانسفورماتوری را طراحی کنند که کاملا ایرانی بوده و به مرحله تولید رسیده است، اظهار کرد: ترانس‌های تولید شده، دارای ویژگی منحصر به فرد کنترل از راه دور و مجهز به سیستم مرکزی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او، این سیستم پارامترهای حیاتی ترانسفورماتور از قبیل مقدار جریان برق ورودی و خروجی ولتاژ برق، دما و کیفیت و مقدار توان ترانس را آنالیز و در داخل خود ذخیره کرده و سپس از طریق شبکه GSM/GPRS یا خط ارتباطی اختصاصی LoRa، در صورت عدم وجود شبکه GSM / GPRS به سرور مرکزی مستقر در شرکت توانیر با شرکت‌های توزیع و یا سامانه‌ای مشتری، ارسال می‌کند. 

وی ادامه داد: در واقع با تولید این نسل جدید ترانسفورماتورها، هر دستگاه از این ترانس‌ها در هر نقطه ای که در شبکه برق کشور بکار گرفته شود، قابل رویت پذیری و مانیتورینگ است و همه علمکرد آن نیز از راه دور کنترل می شود و اگر به هر دلیلی (افت فشار و ولتاژ، قطع برق ورودی و یا سرقت) از شبکه برق کشور خارج شود، با ارسال سیگنال و پیام مخصوص، مرکز را در جریان قرار می‌دهد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی ایران ترانسفو با بیان این‌که با تولید این نسل از ترانسفورماتورها، امکان گزارش گیری لحظه‌ای و دوره‌ای از پارامترهای کیفی ترانسفورماتورها به صورت آنلاین (GPRS) میسر شده است، گفت: همچنین اخطارهای حیاتی به صورت پیامک به مراکز ارسال خواهد شد. بر اساس این سیستم در صورتی که ترانس به هر دلیلی از دسترس خارج شود، کلیه پارامترها از طریق خط ارتباطی بلوتوث‌های ترانسفورماتور قابل دریافت هستند. ضمن اینکه اعلام سرقت به دو صورت پیامک و تماس انجام می شود. 

تقی لو ادامه داد: نسل جدید ترانس‌ها صد در صد با فناوری‌های داخلی تولید شده است. برای طراحی این ترانسفورماتور، دو تیم ۲۰ نفره از محققان جوان گروه دانش بنیان ترانسفوی جمهوری اسلامی ایران طی پنج ماه فعال بودند.

 وی با تاکید بر این‌که طراحی و تولید نسل جدید ترانسفورماتور پیشرفتی مهم برای صنعت برق کشور است، گفت: جمهوری اسلامی ایران یکی از پنج کشور برتر آسیا در حوزه تولید انواع ترانسفوماتور است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کارخانه ترانسفورماتور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۷۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث پروژه چند منظوره «اومااویا» در سریلانکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، ایران به عنوان یک کشور پیشرو در صنعت آب و برق، جایگاه نخست منطقه را در صدور خدمات فنی و مهندسی در این صنعت در اختیار دارد و این امر بیانگر دانش و توان بالای فنی و مهندسی متخصصان کشور است.
 تلاش متخصصان داخلی کشورمان در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی موجب شده است تا ایران در میان پنج کشور برتر سازنده توربین نیروگاهی جهان قرار گیرد و بیش از ۹۱ درصد قطعات مورد نیاز صنعت نیروگاهی خود را بومی‌سازی کند.
توان فنی و مهندسی کشور در حوزه ابزار‌های مدیریت منابع آب از جمله شبکه آبیاری زهکشی، تونل‌ها و سد سازی نیز ۱۰۰ درصد است و ایران در بین چهار کشور برتر جهان در این حوزه قرار دارد.
 این در حالی است که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، هیچ توانی برای اجرای پروژه‌های فنی-مهندسی آب در ایران وجود نداشت و کشور در صنعت آب به شرکت‌های خارجی وابسته بود، اما امروز نه تنها جزو چهار کشور برتر دنیا در خدمات مهندسی آب است، که در این حوزه رقیب سرسخت شرکت‌های خارجی محسوب می‌شود.

گزارش از ناهید خدادادی خبرنگار خبرگزاری صداوسیما

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ایدکوپرس سایپا،‌ تندیس شرکت برتر ایران را از رییس جمهور دریافت کرد
  • تیم داوری ایران، قاضی فینال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا
  • اختصاص ۶۵ میلیارد ریال جایزه کم‌مصرفی به مشترکان کاشانی
  • خوردنی و غذاهایی که افسردگی شدید می آورند
  • رشد اقتصادی نیازمند برقراری رفاه و صلح
  • ارتباط اتاق ها با هدف ارتقا شبکه سازی ارتقا یابد
  • قهرمان جام حذفی فوتبال ایران سهمیه لیگ نخبگان می‌گیرد؟
  • رشد اقتصادی در گرو صلح جهانی است
  • احداث پروژه چند منظوره «اومااویا» در سریلانکا
  • قهرمان جام حذفی فوتبال سهمیه لیگ نخبگان می‌گیرد؟