Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-30@03:33:44 GMT

◄ خداحافظ «بابای راه آهن»

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۵۷۳۷۴

تین نیوز

از یک بازدید و مذاکره فشرده و پردامنه خارج شده و به هتل محل اقامت رسیده بودم که به قصد مرور آخرین اخبار و پاسخ به پیام‌ها، اینترنت تلفن همراهم را وصل کردم.

اولین صفحه را که از پیام رسان باز کردم با یک آگهی ترحیم مواجه شدم. چند ثانیه ای طول کشید تا متوجه شوم عکس چه کسی را دیده ام! عکس حاج آقا را در آگهی دیدم اما درک نکردم چه اتفاقی افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شنیدن خبرتلخ در غربت بس ویرانگر است. به خیابان زدم....

 باید باور می‌کردم مرد بدونِ خداحافظی، اینک بدون خداحافظی به سوی معبود شتافته بود!

 حدود ده روز پیش نام زیبایش روی تلفن همراهم حک شد. با اینکه در جلسه بودم به احترام ایشان تلفن را جواب دادم، به گمانم از لحن پاسخم متوجه شد که در جلسه هستم. بنابراین خیلی کوتاه و مختصر توصیه به رفع مشکل و برخورد مهربانانه با یکی از مدیران خوشنام حوزه ریلی را کرد که مدتی است یک پرونده کاری با رجاء دارد و این بار بدون خداحافظی تلفن را قطع کرد!

 سال‌ها بود عادت نداشت بدون خداحافظی ارتباطش را با من قطع کند.حقیقت این است که "خداحافظی تلفنی" مستمسکی برایم شده بود تا بیش‌تر با ایشان صحبت کنم!

 بلافاصله این بار من تماس گرفتم و فوری با آن خنده‌های ریز و زیبایش جواب داد: برای یادآوری خداحافظی نیازی نیست هزینه ای به جیب مبارک تحمیل کنی و با یک «خدانگهدار» تلفن را قطع کرد!

 آخرین «خدانگهدار» و بهتر است بگویم آخرین کلماتی که از زبان مردِبصیرخستگی ناپذیر، متواضع و مستضعف گرایی شنیدم که افتخارم این بوده و هست که خواهرزاده ایشان هستم. 

 زندگی اش را وقف اعتلای صنعت ریلی ایران کرده بود. برای دو خطه کردن مسیر راه آهن تهران–مشهد پذیرفت که سال‌ها مدیرکل راه آهن شمال شرق (شاهرود) شود و از اذان صبح تا صلاه عشاء دوید و دوید تا زائران امام مهربانی‌ها با سهولت و امنیت و راحتی بیش‌تری به مشهدالرضا (ع) مشرّف شوند و مزد این تلاش صادقانه و همت مخلصانه را نه با دریافت نشان لیاقت از رییس جمهور، بلکه با پیوستن به خالق بی‌همتا در روز شهادت امام علی ابن موسی‌الرضا (ع) گرفت. 

عاش سعیدا و مات سعیدا 

 اینک که این چند خط را می‌نویسم در ارتفاع ۳۹ هزار پایی در حال بازگشت به میهن جهت شرکت در مراسم ختم او هستم. ولی این بار با حجم عظیمی از غم که از عصر روز گذشته تا کنون به قلبم فشار می‌آورد و شوق بازگشت را نیز از من گرفته است. می‌دانم که در برابر تقدیر باری‌تعالی چاره‌ای جز تسلیم و رضا نیست، اما غم ندیدن و نشنیدن صدایش سخت است و جانکاه.

 حدود بیست سال پیش در یک مراسم در دبیرستان رشد تهران شهید دکتر دادمان را دیدم که در آن زمان مدیرعامل شرکت راه آهن بود. یکی از مسوولان محترم مدرسه که از دوستان قدیمی دکتر بود، من را این‌گونه معرفی کرد که خواهرزاده «حاج عباس حاجتی» هستم.

 خدا رحمت کند شهید بزرگوار دکتر دادمان را ...

 از عمق وجود تبسمی کرد و بلافاصله پرسید: پس از پایان تماس تلفنی با شما نیز بدون  خداحافظی تلفن را قطع می‌کند؟!

 تعجب کردم که روالِ حاج آقا همه جا و حتی در برخورد با مدیرش یکسان بوده است!

از ایشان پرسیدم: با «دایی» ما چه می‌کنید؟ پاسخ آن شهید باصفا سال‌هاست در ذهنم مانده است: ما کاری نمی‌کنیم. ایشان با ما کار دارد؛ مگر ما می‌توانیم با «بابای راه آهن» کاری داشته باشیم! 

 رحمت خدا بر تو و فرزند شهیده‌ات!

رحمت خدا بر تو که جز برای خدمت به خلق ا... نیندیشیدی و قدم برنداشتی.

خداحافظ «بابای راه آهن»

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: علیرضا محمودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۷۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی کاپیتان ایران از روسیه با خاطره خوش

به گزارش "ورزش سه"، در آخرین بازی از مرحله پلی‌اوت سوپرلیگ والیبال روسیه، تیم اورال اوفا در حضور میلاد عبادی‌پور کاپیتان تیم ملی والیبال ایران توانست با نتیجه سه بر صفر مقابل نیژنی نووگورود پیروز شود.

اورال اوفا در این دیدار آسان و آخر خود ست‌های بازی را به ترتیب با نتایج 25 بر 20، 25 بر 20 و 25 بر 20 پیروز شد تا بالاخره لیگ این فصل روسیه را با رتبه سیزدهمی به پایان برساند. این پیروزی برد چهاردهم اورال اوفا در این فصل بود.

میلاد عبادی‌پور نیز آخرین بازی خود را برای این تیم انجام داد. عبادی‌پور در کنار اوروش کواچوویچ بهترین‌های اورال اوفا در فصل فاجعه‌بار این تیم بودند. میلاد احتمالا از سال آینده راهی تیم چستخووا لهستان خواهد شد تا پس از دو سال دوری از این لیگ دوباره در پلاس لیگای لهستان به میدان برود. سرمربیگری چستخووا بر عهده ایگور کولاکوچوویچ سرمربی سابق تیم ملی والیبال ایران است.

دیگر خبرها

  • خداحافظی سلنا گومز با ۴۳۰ میلیون کاربر از اینستاگرام
  • خداحافظی 4 قهرمان توکیو با المپیک پاریس!
  • خداحافظی شوکه کننده سلنا گومز با ۴۲۹ میلیون کاربر
  • خداحافظی سلنا گومز با ۴۳۰ میلیون کاربر
  • لحظات خداحافظی غم‌بار بستگان با شهدا در رفح+ فیلم
  • خداحافظی کاپیتان ایران از روسیه با خاطره خوش
  • خداحافظی منچستر یونایتد با لیگ قهرمانان اروپا
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر
  • همه چیز برای کاپیتان ایران مشخص است؛ خداحافظی در پایان فصل