Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی زردوزنیا مدیر پیشرفت منطقه‌ای سازمان عمران و توسعه رضوی در گفت و گو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  با تشریح برنامه‌های سازمان عمران و توسعه رضوی به عنوان معین اقتصادی شهرستان سرخس گفت: آستان قدس رضوی با توجه به مأموریتی که در راستای محرومیت‌زدایی و احیای موقوفات و همچنین اجرای مسئولیت‌های اجتماعی نسبت به مردمی که در اراضی موقوفه زندگی می‌کنند، دارد، قبل از مطرح شدن بحث مدل معین اقتصادی شهرستان‌ها، شهرستان سرخس را به صورت پایلوت با عنوان طراحی مدل پیشرفت منطقه‌ای انتخاب کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با اشاره به این که قرار بوده تا معین اقتصادی در توسعه منطقه‌ای فعالیت کند، تصریح کرد: برنامه آستان قدس رضوی این است که مباحثی همچون فرهنگی، اجتماعی، خانواده، آموزش، سلامت و امنیت در کنار مسائل اقتصادی و معیشت قرار بگیرد و منطقه در تمام جهات پیشرفت کند.
مدیر پیشرفت منطقه‌ای سازمان عمران و توسعه رضوی گفت: برای این منظور در گام نخست مطالعات، امکان‌سنجی و نیازشناسی انجام شده است که در این راستا فضای عمومی برای اجرای مدل رویکرد اسلامی به وسیله تسهیل‌گران اجتماعی، بومی و ملی آماده می‌شود.
زردوزنیا افزود: پس از آماده شدن فضای عمومی مردم، به وسیله تسهیل‌گران اجتماعی برای گروه‌های اجتماعی هدفمند، صندوق‌های تخصصی تشکیل خواهد شد که تمامی این گروه‌ها از زمینه شغلی واحدی برخوردار هستند و به عنوان مثال در آن صندوق همه دامدار یا همه کشاورز هستند.
او با بیان این که در مدل طراحی شده توسط آستان قدس رضوی، مردم برای شغل‌هایشان تسهیلات دریافت خواهند کرد، ادامه داد: به این منظور باید در زمینه شغلی و هزینه‌ای، دانش‌آموخته و توانا شوند.
مدیر پیشرفت منطقه‌ای سازمان عمران و توسعه رضوی گفت: در زمینه ایجاد شغل و در تهیه مواد اولیه نیازمند فضای تخصصی هستیم که این فضا توسط پشتیبانان تخصصی ایجاد می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین زردوزنیا افزود: تسهیلاتی که قرار است به دست مردم برسد در همان صندوق‌های تخصصی، سرمایه‌گذاری می‌شوند، ضمن این که مدیریت صندوق‌های مذکور توسط مردمی انجام می‌شود که در آن جا سهام‌دار هستند و این سرمایه ابتدا توسط همان تسهیلات ایجاد شده و سپس توسعه پیدا می‌کند.
او با اشاره به وجود پشتیبان‌های تخصصی در مدل پیشرفت منطقه‌ای شهرستان سرخس تصریح کرد: مدیریت هزینه و نظارت بر تولید و تضمین رساندن محصول بدون واسطه با بالاترین منفعت به بازار هدف با مشورت پشتیبان تخصصی انجام می‌شود.
مدیر پیشرفت منطقه‌ای سازمان عمران و توسعه رضوی با بیان این که ۲۰۰ جلسه با مراکز دولتی و ظرفیت‌های آستان قدس رضوی برای اجرای این طرح تشکیل شده است، گفت: ۳۰ طرح اشتغال خرد روستایی شناسایی شده است و بدین منظور با ۹ مرکز تاثیر‌گذار در زمینه پیشرفت منطقه‌ای برای انجام مدل سازی، تفاهم نامه امضا کرده‌ایم.
زردوزنیا افزود: اداره فنی و حرفه‌ای، کمیته امداد، بانک رسالت، صندوق کارآفرینی امید، اداره بهزیستی و صندوق ولایت از مراکز و سازمان‌هایی هستند که با آن‌ها تفاهم نامه امضا شده است.
او تصریح کرد: علاوه بر این، برای آماده‌سازی بستر‌های مورد نیاز صندوق‌ها با بانک‌ها و نیز برای آموزش با اداره فنی و حرفه‌ای و کمیته امداد مذاکراتی صورت گرفته است.
مدیر پیشرفت منطقه‌ای سازمان عمران و توسعه رضوی تولید محصولات خوراکی توسط روستاییان همچون مرغ، تخم‌مرغ، نان، لبنیات، شیرینی‌جات و ترشی‌جات محلی و عرضه آن در بازار شهری به کمک شبکه بازار آستان قدس رضوی با رویکرد عرضه تولیدات ارگانیک را از جمله برنامه‌های این مدل اقتصادی عنوان کرد.
زردوزنیا با بیان اینکه عموم مردم شهر آرزوی بهره بردن از محصولات ارگانیک را دارند، افزود: محصولاتی که در روستا‌ها تولید می‌شود متناسب با استاندارد‌های کیفیت و سلامت و زیرنظر سازمان‌های مربوطه بوده است که در صدد هستیم تا از فضا‌های دانشگاهی نیز بهره گرفته شود.
او با تأکید بر این که در مدل اقتصادی مذکور، رویکرد شناسایی ظرفیت‌های فراموش شده و احیای آن‌ها را در دستور کار داریم، تصریح کرد: سرخس و چناران منطقه تولید ما به شمار می‌رود، لذا در وهله نخست، بازار فروش در مورد صنایع دستی، بازار سوغات زائر مشهد و در مرحله بعد تمام شهر‌های کشور و در نهایت صادرات هدفمند خواهد بود.
مدیر پیشرفت منطقه‌ای سازمان عمران و توسعه رضوی گفت: تمام برنامه‌های اقتصادی در شهرستان سرخس در قالب قرارگاهی مشخص و رویکردی واحد شکل می‌گیرد و سازمان‌ها در مجموعه‌ای منسجم، اقدامات را برای پیشرفت منطقه پیگیری می‌کنند.   انتهای پیام//ج.ر   در صدد هستیم از فضا‌های دانشگاهی بهره ببریم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی آستان قدس رضوی اشتغالزایی محرومیت زدایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۸۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که بامداد امروز (شنبه) ۱۵ اردیبهشت ماه برای شرکت در پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی در رأس هیئتی وارد بانجول پایتخت گامبیا شد، در این باره عنوان کرد: به منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان‌ همکاری اسلامی به گامبیا در غرب قاره آفریقا سفر کردم. ‏شعار این دوره از اجلاس «ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفت‌وگو‌ درباره توسعه پایدار» است.

‏وی در این باره در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در بانجول علاوه بر سخنرانی و تبیین مواضع کشورمان در نشست عالی، با دیگر وزرای خارجه و مقامات کشورهای اسلامی بر مباحث توسعه پایدار کشورهای اسلامی، بررسی چالش‌های جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در غزه تمرکز داریم. ️

وزیر خارجه اضافه کرد: توسعه روابط با کشورهای قاره آفریقا با بهره‌گیری از ظرفیت دیپلماسی چندجانبه از دیگر اولویت‌های این سفر است.

امیرعبداللهیان همچنین در پیام دیگری در شبکه اجتماعی ایکس با اشاره به دیدارش با همتای مصری در حاشیه این نشست نوشت: در حاشیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا با آقای سامح الشکری، همتایم از مصر در خصوص آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای به خصوص اوضاع غزه و تلاش‌های جاری جهت توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها رایزنی و تبادل نظر کردیم.

‏وی افزود: در ادامه به تشریح ابعاد حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت کشورمان در دمشق و واکنش نیروهای مسلح ایران در چارچوب دفاع مشروع پرداختم. از موضع مصر در محکومیت اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی تشکر کردم.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایرانه تأکید کرد: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل ‌کشی در غزه جدی‌تر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرودگاه گناباد، پیشران توسعه و رونق در جنوب خراسان رضوی
  • برای تحقق رشد اقتصادی نیازمند اجرای برنامه‌های تحول آفرین هستیم
  • مجلس دوازدهم باید به بهبود معیشت مردم بپردازد
  • سبک بسکتبال ایران باید تغییر کند
  • بریتانیا بر لبه پرتگاه اقتصادی
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تحریم تسلیحاتی و تجاری اسرائیل
  • متن سخنرانی امیرعبداللهیان در اجلاس گامبیا
  • امیرعبداللهیان: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • ضرورت همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله