Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@22:15:41 GMT

طرح زنان همیار فرمانداری در شمیرانات کلید می‌خورد

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۵۸۶۸۹

طرح زنان همیار فرمانداری در شمیرانات کلید می‌خورد

شهرستان شمیرانات در شمال و شمال شرق پایتخت با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت دارای ۲۷ محله در شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شمال شرق منطقه دو تهران) و ۲۰ روستا در بخش لواسانات و ۱۴ روستا در بخش رودبار قصران است.

سیاوش شهریور عصر شنبه در جلسهٔ شورای مشورتی و سیاست گذاری زنان شمیرانات افزود: منتخبان این طرح که امروز با نظر موافق تمام اعضای این جلسه تصویب شد باید زنانی آگاه، خردمند، تحصیلکرده و مورد اعتماد و تائید اهالی محل یا روستای خود باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به طرح "هر شهروند، یک کنشگر مؤثر" که به تازگی در فرآیند اجرا در شمیرانات قرار گرفت، اظهار داشت: تدابیری اتخاذ شده تا تمام زنان شهرستان در حوزه های مختلف مثل بورس، صنایع دستی، آشپزی و ... مهارت کسب کنند و بتوانند حداقل امورات اقتصادی و اجتماعی خود را تأمین کنند.

این مقام مسئول تأکید کرد: باید چراغ دانایی و خردمندی در جامعهٔ زنان افروخته شود؛ دانش آموزان ما باید با مهارت های زندگی، مدیریت خانواده، دانش و خرد تربیت شوند.

فرماندار شمیرانات با اشاره به اینکه شهرستان در سه حوزه ورزش تنیس، بومگردی و گردشگری و تولیدات محصولات باغی سرآمد است خاطرنشان کرد: برنامه ریزی ما این است تا پایان سال جاری در این سه حوزه در سطح استان تهران رتبه اول را کسب کرده و برند شویم.

شهریور همچنین در ادامه تصریح کرد: شرکت توسعه تعاونی شمیرانات که برای اولین بار در استان تهران در فرآیند عضوگیری و ثبت قرار گرفته تلاش دارد تا مشارکت اقتصادی شهروندان به ویژه بانوان را در طرح های اقتصادی افزایش دهد.

وی ضمن دعوت بانوان مشتاق به فعالیت های اقتصادی به خرید سهام این شرکت خاطرنشان کرد: اگر شرکت مذکور در مناقصه و مزایده ای شرکت کند بدون رقابت برنده خواهد شد و سود اقتصادی به اعضا خواهد رسید.

این مقام مسئول گفت: اولین مرکز دائمی عرضه محصولات لبنی و کشاورزی شمیرانات نیز با هدف فروش تولیدات خرد روستائیان به ویژه بانوان به زودی در محدوده لشگرک لواسان افتتاح خواهد شد.

فاطمه سعیدی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس نیز در این جلسه بیان داشت: "زنان همیار فرمانداری" می تواند بزرگترین قدم در رابطه با رشد زنان جامعه باشد و پیشنهاد می کنم به فرمانداران دیگر نیز معرفی و در شهرستان ها اجرایی شود.

وی همچنین خطاب به فرماندار افزود: اشتغال آفرینی زنان بویژه در ساعات اوقات فراغت آنها و ایجاد مرکز دائمی برای عرضهٔ تولیداتشان گامی مؤثر است که با اجرای آن کار را در این حوزه به خوبی تمام کرده اید.

سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: آموزش و پرورش باید فوق برنامه را به جای دروس تکراری که در ساعت درسی دبیر مشخص دارند به آموزش مهارت های زندگی اختصاص دهد.

وی افزود: بنده یکی از مخالفان کنکور هستم؛ کتاب ها و کلاس های متعدد کمک آموزشی و کنکور دانش آموزان را دچار سردرگمی کرده است.

سعیدی با عرض تسلیت فوت اعظم طالقانی، اولین نماینده زن مجلس شورای اسلامی و دبیر کل "جامعه زنان انقلاب اسلامی" اذعان داشت: این اتفاق ضایعه بزرگی برای جامعه زنان ایران بود.

وی اندیشمند، فرهیخته، جسور و شجاع بود و امیدواریم هر یک از ما بتوانیم راه ایشان را که دفاع از زنان در چارچوب دینی بود ادامه دهیم. قطعاً با فوت ایشان مسئولیت زنان فرهیخته جامعه دوچندان شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: هدف فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، رشد بانوان جامعه است و با جریانات سیاسی کاری ندارد.

سیده فاطمه ذوالقدر، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در ادامه ضمن بیان اینکه بومگردی شمیرانات واقعاً مغفول مانده است اظهار داشت: اخیراً در خصوص ثبت آثار باستانی که این ظرفیت را دارند به وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تذکر داده ایم تا پس از این اقدام بتوانیم با برنامه ریزی از ظرفیت های آن برای جذب توریست و ... استفاده کنیم و این شهرستان نیز در این امر باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی یادآور شد: غرفه شمیرانات در آخرین نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های روستائیان کشور واقعاً زیبنده و پربار بود. محصولات کشاورزی این شهرستان ظرفیت صادرات به خارج از کشور و ایجاد درآمد فراوان دارد، باید از باغداران منطقه حمایت کنیم.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران با اشاره به "زنان همیار فرمانداری" نیز گفت: طرح بسیار خوبی است و باعث می شود مشکلات محلات و روستاها بویژه در حوزه بانوان به فرمانداری منتقل شود.

ذوالقدر تصریح کرد: با اجرای این طرح نیازهای بهداشتی، آموزشی، فرهنگی و ... بانوان احصا شده و در جلسات مشترک فرماندار و نمایندگان مطرح می شود تا در صورت نیاز ما نیز به وزرا در راستای رشد شهرستان و برطرف شدن مشکلات تذکر شفاهی و کتبی دهیم.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شمیرانات اشتغال زایی مهارت اموزی سیاوش شهریور آموزش و پرورش اعظم طالقانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۸۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر توسعه اجتماعی عمان که به دعوت معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، به ایران آمده است بعد از بازدید از اکسپوی ایران و آشنایی با دستاوردهای جمهوری اسلامی همچنین در پی بازدید از مرکز شوق زندگی تحت پوشش سازمان بهزیستی استان تهران در نشستی دوجانبه با معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، مباحث مشترک بین دو کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

خانم لیلا احمد عواض النجار، ضمن اظهار خرسندی از مشاهداتش در مورد پیشرفت‌های بانوان ایران و برنامه‌های ایران در آسیب‌های اجتماعی، خواستار تبادل تجربیات و تنظیم برنامه‌های مشترک بین زنان ایران و عمان شد. وی همچنین شیوه‌های به کار گرفته شده در آسیب‌های اجتماعی در مرکز بهزیستی ایران را تحسین کرد.

خزعلی نیز در این دیدار با اشاره به اشتراکات فرهنگی و اجتماعی بسیار بین ایران و عمان پیشنهاد پروژه‌های مشترک در زمینه خانواده و همچنین برپایی نمایشگاه‌های مشترک برای بانوان خصوصاً در بخش صنایع دستی و شرکت‌های دانش بنیان را ارائه کرد. همچنین لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی از مسائل مورد تاکید خزعلی بود.

کد خبر 6090575

دیگر خبرها

  • کیهان: ما محترمانه حجاب سر زنان می کنیم اما رضا شاه با ضرب و شتم حجابشان را برمی داشت
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • تعداد زنان کارگر به روایت وزیر کار
  • بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • رسانه‌های بیگانه چگونه زنان را عامل رسیدن به اهداف خود می کنند؟
  • همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند
  • تضمین سلامت و رضایتمندی مردم«معمولان» در حوزه آرد و نان
  • خبری خوب برای خسارت دیدگان بخش مسکونی در یزد
  • نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن کلید خورد