Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابتسام داشی روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: ضریب نفوذ خدمات در حوزه پیشگیری از معلولیت‌ها در سال گذشته، ۹۹ درصد نوزادان لرستانی غربالگری شنوایی شدند.
وی اظهار داشت: ۹۵ درصد کودکان ۳ تا ۶ سال استان نیز غربالگری بینایی و ۴۰ هزار دانش آموز دختر و پسر متوسطه دوم یعنی تمام دانش آموزان تحت پوشش برنامه آگاه‌سازی و پیشگیری از معلولیت‌ها قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون پیشگیری بهزیستی لرستان با بیان اینکه در سال گذشته به ۲۹ هزار و ۶۰ نفر خدمات درمان و کاهش آسیب اعتیاد داده شده است، بیانکرد: چهار هزار و ۱۰۰ نفر مشاور ژنتیک با اعتباری بالغ بر ۷۵۰ میلیون تومان برای انجام آزمایش‌های ژنتیک ارائه خدمات دادند؛ همچنین ۳۸ هزار نفر از خدمات مشاوره حضوری و تلفنی بهره‌مند شدند.
وی با بیان اینکه از مجموع ۷۳ تیم موجود در پیشگیری از اعتیاد ۳۱ تیم شهری در مناطق حاشیه‌ای و آسیب‌زا هستند، ادامه داد: از مجموع ۱۵ پایگاه سلامت اجتماعی، ۶ پایگاه در مناطق آسیب‌زا و حاشیه‌ای در تمام مناطق محروم اعم از سپیددشت، رومشکان و سراب دوره پایگاه‌های غربالگری شنوایی مستقر شده و درتمام این مدت تلاش بر این بوده مناطق محروم در اولویت فعالیت‌ها قرار گیرند بطوریکه از زمان ایجاد شهرستان رومشکان اقدامات زیرساختی برای توسعه خدمات پیشگیرانه با راه اندازی دفتر مشاوره دولتی، مرکز اقامتی میان مدت، مرکز سرپایی اعتیاد، پایگاه سلامت اجتماعی، تیم اجتماع محور اعتیاد، موسسه با اهداف پیشگیری تاسیس و فعال شده‌اند.
وی با تاکید براینکه در برنامه تقسیم کار ملی، بهزیستی در دو حیطه و با مشارکت و همکاری دستگاه‌های مشغول به فعالیت است، اضافه کرد: کارگروه طلاق دبیری آن بر عهده معاونت اجتماعی بهزیستی است و کارگروه اعتیاد دبیری آن بر عهده شورای هماهنگی مبازه با مواد مخدر است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آمار طلاق طلاق لرستان سازمان بهزیستی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۸۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درصد موفقیت درمان ناباروی با روش IVF در ایران

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد ابراهیم پارسانژاد در مورد درمان ناباروی، اظهار داشت: وقتی زوجین برای درمان ناباروری مراجعه می کنند در مرحله اول درمان های سطحی مربوط به زوجین برای انها تجویز می شود و در صورت لزوم درمان های اولیه به سمت درمان های پیشرفته سطح ۳ می رود.

وی افزود: بعد ازدواج درصد بارداری یک زوج در ماه اول ۱۵ درصد، در ۶ ماه اول ۵۰ درصد، در ۸ ماه این میزان به ۸۰ درصد و بعد از یک سال احتمال بارداری برای آنها به ۱۰۰ درصد می رسد.

این فوق تخصص نازایی، با اشاره به اینکه تمامی زوج های نابارور می توانند در فرایند درمان قرار گیرند، تاکید کرد: این به معنای این نیست که همه آنها بچه دار می شوند. طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت بین ۳۵ تا ۴۰ درصد از افرادی که اقدام به درمان ناباروی می کنند و از روش های کمک باروری استفاده می کنند، صاحب بچه می شوند.

وی تاکید کرد: تا سال ها پیش اگر زوجی مراجعه می کردند که به قول معروف مرد دچار مشکل بود و اسپرم نداشت به او گفته می شد که قابل درمان نیست. اما حالا درمان برای همه افراد نابارور انجام می شود اما این به معنای موفقیت در همه این عمل ها نیست.

بیست و سومین کنگره انجمن باروری و ناباروری ایران، ۱۹ الی ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

کد خبر 6092722 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • افزایش تعداد مددسرا‌ها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • درصد موفقیت درمان ناباروی با روش IVF در ایران
  • سازش ۶۷ درصد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران کلانتری‎های سیستان و بلوچستان
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق