Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-26@06:18:55 GMT

نیاز شهرها به طبیبان شهری

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۵۹۱۹۹

نیاز شهرها به طبیبان شهری

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمد جمالی نژاد معاون وزیر کشور عصر امروز در مراسم پایانی چهارمین دوره اعطای جایزه خشت طلایی تهران گفت: همیشه گفته شده است که اندیشه پایه و اساس زندگی انسان است و این موهبت الهی درک هستی را برای انسان فراهم می‌کند.

وی افزود: همه چیز حاصل یک اندیشه است به گونه‌ای که مولانا می‌گوید ای برادر تو همه اندیشه‌ای .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. و این فقط یک شعر نیست بلکه عین حکمت متعالی است.

جمالی نژاد ادامه داد: انسان آنی است که می‌اندیشد و با اندیشه خود می‌آفریند و مولانا در جایی دیگر می گوید که همه عالم فطرتی از اندیشه است.

معاون وزیر کشور گفت: قدما و فلاسفه قبلی هم اعتقاد داشتند که عالم محصول یک نوع اندیشه است و اگر قرار بود اندیشه‌های مختلفی وجود داشته باشد این ساخت به سمت فساد می‌رفت.

وی ادامه داد: باید پرسید چرا برخلاف ساخت هزاران روگذر و زیرگذر و اتوبان و خیابان هنوز چالش ترافیک حل نشده است چرا هنوز مشکل آلودگی حل نشده است؟

جمالی نژاد تصریح کرد: چرا با ساخت هزاران فرهنگسرا و کلینیک روانشناسی و مرکز مشاوره هنوز آسیب‌های اجتماعی از بین نرفته است و ما هنوز گرفتار این گونه مشکلات هستیم.

وی ادامه داد: دلیل این امر این است که شهرهای ما براساس علم ساخته شده است حال آنکه علم پایین‌ترین درجه از دانش و معرفت است.

معاون وزیر کشور گفت: علم و دانشی موفق خواهد شد که از معرفت برخوردار باشد و زمانی که ما از شهر صحبت می‌کنیم باید یادمان باشد که شهر را یک موجود زنده بنگریم و آن را یک موجود زنده بپنداریم.

جمالی نژاد افزود: من اعتقادم این است که ما بیشتر از آنکه به مدیران شهری نیاز داشته باشیم به طبیبان شهری نیاز داریم زیرا حال شهرها را طبیبان می‌توانند خوب کنند.

انتهای پیام/

20 / 20 معاون وزیر کشور طبیبان شهری محمد جمالی نژاد جایزه خشت طلایی تهران مدیریت شهری ساخت هزاران روگذر و زیرگذر و اتوبان و خیابان جالش ترافیک

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: معاون وزیر کشور جایزه خشت طلایی تهران مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۹۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص اعتبار برای مسکن نیرو‌های مسلح

سردار مجید ابن الرضا در جلسه شورای مسکن استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل ساخت مسکن نیرو‌های مسلح برآورد شده است گفت: اصل ۳۱ قانون اساسی بر داشتن مسکن متناسب با نیاز هر جامعه تاکید دارد و یکی از موارد مطرح شده در پیام امام راحل در خصوص وظایف دولت اسلامی نیز حل مشکل مسکن است.

وی افزود: مسکن از نیاز‌های اولیه زندگی انسان و از موضوعات جدی در سبد معیشت خانوار است متاسفانه بازدهی بازار مسکن در جامعه امروز به قدری بالا رفته که هم ارز با بازار سکه و دلار حرکت می‌کند و باید هرچه سریعتر برای حل مشکل مسکن اقدام شود.

سردار ابن ارضا با اشاره به رشد جمعیت و کمبود مسکن در سال‌های آینده افزود: بالاترین هزینه در زمینه ساخت مسکن مربوط به دستمزد، مصالح و فولاد است.

رئیس ستاد تامین اجتماعی و قرارگاه مسکن نیرو‌های مسلح کشور ادامه داد: یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی فاقد کاربری نیرو‌های مسلح با اجازه مقام معظم رهبری برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافته است.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه تاکید کرد: نیرو‌های مسلح برای تامین مسکن مورد نیازشان باید دغدغه ۱۰۰ درصدی داشته باشند و ما نیز در مدیریت استان کاملا آماده همکاری در این زمینه هستیم.

 رحمتی گفت: برای ساخت مسکن نیرو‌های مسلح زمین‌هایی در نظر گرفته شود که زیرساخت‌های مورد نیاز از قبیل برق، آب و گاز را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: شخص رئیس جمهور به مسکن دغدغه اساسی دارد و اگر این خط فکری در همه استان‌ها و شهرستان‌ها جاری و ساری شود یک عملیات عمرانی بزرگ برای ساخت مسکن به راه خواهد افتاد.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: مسکن یک حوزه تخصصی و مهندسی است بنابراین باید به جزئیات اعداد و ارقام در این حوزه مسلط باشیم.

رحمتی با تاکید بر اینکه در روند ساخت مسکن نیرو‌های مسلح حد توقفی وجود ندارد گفت: بر این اساس ظرف یک ماه آینده همه نیازمندی‌ها و موجودی‌ها احصا شوند به طوری که در جلسات بعدی قرارگاه فقط راه حل مشکلات موجود مورد بررسی قرار گیرند.

وی ادامه داد: نیرو‌های مسلح تمام دارایی‌های خود در داخل و خارج شهر را پای کار بیاورند ما نیز بالاترین ارزش افزوده‌ای را که در استان در اختیار داریم ایجاد خواهیم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • باید ساختمان‌های باشکوه در ایران ساخته شود
  • بازدید وزیر کشور از پروژه‌های سازمان نوسازی شهر تهران
  • شبکه‌های توزیع آب ایلام فرسوده است
  • تخصیص اعتبار برای مسکن نیرو‌های مسلح
  • روایت ده نمکی از پیشنهاد وزیر شدنش در دولت احمدی نژاد
  • ۱۶۶ هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است
  • بافت ناکارآمد شهری بوشهر یک‌ هزار و ۸۳۷ هکتار است
  • شهرهایی که درختان را اولویت قرار دادند
  • مسیرگشایی‌های تبریز از پروژه‌های شاخص کشور در حوزه بازآفرینی است
  • مراسم معارفه استاندار جدید مازندران با حضور وزیر کشور