Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئولان اروپایی اخیرا با سفر به عراق از دولت این کشور درخواست کردند که با طرح انتقال ۱۳ هزار نفر از عناصر داعش از سوریه به عراق موافقت کند، اما بغداد این طرح را نپذیرفت.

به گزارش فارس، یک منبع سیاسی عراق به شبکه خبری روسیاالیوم گفت که «مسئولان اروپایی اخیرا به عراق سفر و درخواست کردند که این ۱۳ هزار نفر از عناصر داعش به عراق منتقل و محاکمه شوند، اما بغداد آن را رد کرد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره دلیل مخالفت عراق با این درخواست گفت که «بغداد می‌گوید که آن‌ها در خاک عراق جرمی مرتکب نشده‌اند که در این کشور محاکمه شوند».

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در تاریخ دهم اکتبر گذشته اعلام کرد که ارتش این کشور، دو نفر از خطرناکترین عناصر داعش وابسته به گروهک «بیلد» را از اراضی سوریه دور کرده است. این دو نفر به نام‌های «الکساندر کوتی» و «الشافعی الشیخ» به عراق منتقل شدند.

علاوه بر آن، همزمان با حمله ترکیه به شمال شرقی سوریه، شمار زیادی از عناصر داعشی به عراق منتقل شده‌اند. خبرنگار خبرگزاری سانا در این باره گزارش داد که آمریکا از ابتدای عملیات ترکیه در شمال سوریه، ۱۵۰۰ زن داعشی را به عراق منتقل کرده است.

خبرنگار سانا مستقر در استان الحسکه (شمال سوریه) گفت که نیرو‌های آمریکایی از آغاز حملات ترکیه به شمال سوریه، بیش از ۱۵۰۰ زن داعشی را از اردوگاه «الهول» واقع در ریف الحسکه به عراق انتقال داده‌اند

منبع: فرارو

کلیدواژه: داعش عراق عملیات ترکیه در شمال سوریه انتقال داعش به عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۰۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش حماس به ادعای انتقال مقر این جنبش به سوریه

به گزارش همشهری آنلاین، «طه جهاد» سخنگوی جنبش حماس، عصر امروز (چهارشنبه)، ادعای روزنامه لبنانی «اللواء» درباره انتقال مقر حماس به سوریه را تکذیب کرد.

روزنامه لبنانی اللواء به‌تازگی با انتشار گزارشی مدعی شده بود حماس از دمشق خواسته تا مقر خود را به سوریه منتقل کند و «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه این درخواست را رد کرده است.

سخنگوی جهاد اعلام کرد: «ضمن تشکر از تمام کشورهای عربی که آنان را پناه ملتمان و حامی آرمان خود می دانیم؛ اما آنچه روزنامه لبنانی اللواء دیروز (سه‌شنبه-۲۴ آوریل) درباره درخواست جنبش برای انتقال به سوریه منتشر کرده، تکذیب می‌کنیم. جنبش [حماس] نه از کشور برادر سوریه و نه دیگر کشورها چنین درخواستی نداشته است.»

این ادعا در حالی در روزنامه اللواء منتشر شده است که اخیرا برخی رسانه‌های دیگر نیز مدعی شده بودند حماس قصد انتقال مقر خود از قطر به ترکیه را دارد.

یک منبع در حماس روز گذشته در گفت‌وگو با «العربیه» گفت که حماس مقر خود را از قطر تغییر نخواهد داد.

کد خبر 847085 منبع: فارس برچسب‌ها قطر خبر ویژه سوریه فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • ارسال ۲۴۰ اثر به جشنواره طوفان القوافی
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان القوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان االقوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • واکنش حماس به ادعای انتقال مقر این جنبش به سوریه
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • این پست عجیب اردوغان به زبان عربی جنجال به پا کرده
  •  توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • ترکیه اس-۴۰۰ را در مرز عراق مستقر می‌کند