Web Analytics Made Easy - Statcounter

موصلی اشتغال را یکی از راهبردهای اساسی در کمیته امداد معرفی کرد و گفت: یک هزار و ۷۶۷ فرصت شغلی ویژه مددجویان در هفت ماهه امسال با اعتباری بالغ بر ۴۶ میلیارد تومان ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «مرتضی موصلی» شامگاه (شنبه 11 آبان) حضور در غرفه کمیته اطلاع رسانی نمایشگاه الکامپ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کمک به ازدواج جوانان، هزینه های درمانی، بهداشتی، فرهنگ و تحصیلی، وام های ضروری، تسهیلات مرتبط با اشتغال، درخواست احداث و تعمیر مسکن، معافیت ها و انشعابات منازل را از طریق سامانه امداد الکترونیک انجام می دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل کمیته امداد خوزستان با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) یکی از سازمان هایی است که حسب هدایت مقام معظم رهبری و مطابق با سیاست های کلان نظام و دولت به سمت جلو حرکت می کند افزود: رویکرد محوری این کمیته تمرکز بر توانمندسازی جامعه‌ هدف با سه محور توانمندسازی فکری، فرهنگی، اجتماعی و از همه مهم تر اقتصادی است.

 

وی با تاکید بر اینکه برای افزایش اثربخشی فعالیت ها و بهره وری ساختمان، باید از فناوری های روز استفاده کنیم ادامه داد: توسعه فناوری و استفاده از ظرفیت های این حوزه به ویژه امداد الکترونیک از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

 

وی عنوان کرد: در این راستا می توانیم به سامانه امداد الکترونیک emdad.ir اشاره کنیم که از ابتدای سال جاری کل کشور زیر بار این سامانه رفته و برای افزایش بهره وری و ارتقای سطح کرامت و منزلت خانواده ها خدمات را بدون حضور مددجویان ارائه می دهیم.

 

موصلی اضافه کرد: 36 خدمت در این سامانه بارگذاری شده که جامعه مددجو با شرایط اقتصادی ضعیف بدون نیاز به حضور در کمیته امداد در بستر الکترونیک و این سامانه، خدمات لازم را دریافت می کنند؛ همچنین اگر سطح دسترسی به اینترنت در روستاها مطلوب نباشد، میزبان مددجویان در مراکز خود هستیم.

 

وی از ارائه 17 هزار خدمت در سطح خوزستان از طریق سامانه امداد الکترونیک به مددجویان خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم با توسعه این سامانه عزت و منزلت خانواده ها بیشتر رعایت شود و در هزینه های جاری نیز صرفه جویی قابل توجهی صورت گیرد.

 

مدیرکل کمیته امداد خوزستان اشتغال را به عنوان یکی از راهبردهای اساسی در کمیته امداد معرفی کرد و اذعان داشت: سامانه راهبرانه برای جذبه ایده های اشتغال توسط کمیته امداد راه اندازی شد و در پورتال امداد قابل دسترسی است.

 

وی در خصوص اهداف سامانه راهبرانه توضیح داد: اهداف آن شناسایی و جذب صاحبان ایده های اشتغال، افزایش مشارکت کارآفرینان در توسعه اشتغال نیازمندان و استفاده مطلوب از ظرفیت های کشور در توانمندسازی اقتصادی خانواده های نیازمند است.

 

موصلی خاطر نشان کرد: در این مدت توسط 40 کارآفرین نمونه قریب به یک هزار و 200 فرصت شغلی برای جامعه مددجویان فراهم شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در خوزستان 320 هزار نیکوکار با مجموعه کمیته امداد و در بخش های حامیان طرح اکرام، مؤدیان زکات، وکلای نیکوکار و دیگر بخش ها همکاری دارند ابراز کرد: سامانه اکرام ایتام و محسنین راه اندازی شده که ekram.emdad.ir نشانی آن است و وضعیت ایتام به صورت الکترونیک قابل رصد است.

 

مدیرکل کمیته امداد خوزستان گفت: ارتباط بر خط آنلاین با سامانه ثبت احوال برای اخذ اطلاعات صحیح حامیان، سیستم جامع حمایتی امداد برای دریافت اطلاعات بروز مددجویان تحت حمایت و ارائه گزارش کلیه تراکنش های مالی در این سامانه انجام می شود.

 

وی بیان: یکپارچه سازی بانک اطلاعاتی کلیه حامیان، امکان انتخاب فرزند معنوی بر اساس شهر و استان دلخواه، دارای داشبور مدیریتی برای نظارت بر عملکرد ادارات و انجام راهبری های لازم نیز از دیگر قابلیت های این سامانه است.

 

پایان پیام/637

منبع: شبستان

کلیدواژه: 13 آبان راهپیمایی 13 آبان پدافند غیرعامل ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی نماز جمعه شهادت امام رضا ع اردبیل استان همدان نمایشگاه الکامپ کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۰۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان، اولویت مهم کمیته امداد 

ایسنا/خراسان رضوی معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان را اولویت مهم کمیته امداد دانست. 

محمدجواد ایروانی امروز ۶ اردیبهشت‌ماه، در آیین افتتاح زائرسرای کرامت ویژه خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) خطاب به دست‌اندکاران این حوزه اظهار کرد: این تاج افتخاری است که به محرومان خدمت می‌کنید و نه تنها مانند فرزندان خود، بلکه بیشتر به آن‌ها توجه دارید؛ شما علمدار خدمت به محرومان هستید.

وی کمیته امداد را یکی از بزرگترین نهادهای مردمی دانست و بیان کرد: گستره خدماتی که در سراسر کشور به مردم ارائه می‌کند، این نهاد را از تمامی نهادهای دیگر متمایز می‌کند که از جمله موهبت‌های جمهوری اسلامی است که در تاریخ سابقه ندارد.

ایروانی با اشاره به سخنانی از امام خمینی (ره) یادآور شد: کمیته امداد به همت مردم ایران و دولت ایران می‌تواند ریشه فقر را در سراسر کشور برکند. ساز و کار شتابنده این نهاد در ظرفیت‌های دولتی و مردمی است و می‌تواند در جهت توانمندسازی محرومان و رسیدگی به مستضعفان آن‌ها را بسیج کند. روش‌ها و الگوهایی که به صورت اهرمی از این منابع استفاده کند و ساختارهای خودش را که به صورت مجموعه‌ای ایجاد شده‌اند در خدمت محرومین و توانمندسازی آنان و پایدارسازی آن به خدمت بگیرد که این موضوع اولویت مهم کمیته امداد در سال‌های اخیر بوده است. 

در ایجاد اشتغال برای محرومان موضوع تامین مالی مطرح است

وی افزود: عدالت امری آسمانی و فضیلتی بر سر زبان‌ها نیست، عدالت بر زمینیان است و گسترش و چگونگی تحقق آن مهم است. در ایجاد اشتغال برای محرومان علاوه بر مهارت‌آموزی مددجویان، موضوع تامین مالی مطرح می‌شود، نظام مالی ما توان تأمین مالی را ندارد، بنابراین به ساختار متفاوتی نیاز دارد که صندوق امداد ولایت شکل گرفت با یک گستره فراوان و طهارت مالی بالا بسیار دقیق و روشن که حسابرسی منظم می‌شود. صندوق تضمین اشتغال را تأسیس کردیم.

معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: اهرمی عمل کردن همچون بسیج گروه‌های کثیری از مردم بدان دلیل است که امداد سرمایه اجتماعی نزد مردم دارد. راهبران شغلی ایجاد شده نیز از دستاوردهای عظیم کمیته امداد است که می‌توانند به خانواده‌های ضعیف آموزش دهند و با روپاآوری که بزرگترین دستور کار نهادهای مهم جوامع و دولت‌ها است. 

وی با اشاره به مطالعات دانشگاه هاروارد و برنامه‌ای که بر ایجاد آفرینش، توانمندسازی و بهبود زندگی صورت گرفته یادآور شد: برخلاف تصور رایج عمده هرم جمعیتی جهان فقیر هستند و برای این کار باید به آن‌ها آموزش داد و برخلاف تصور عامه نشان می‌دهد که بهره‌وری در آنان بالا است.

زنجیره‌سازی کسب‌وکارهای مددجویان

ایروانی با اشاره به ماده ۳، ۲۱ و اصل ۴۳ قانون اساسی بیان کرد: این اصل عنایت به این موضوع دارد که دولت در فراهم آوردن امکانات برای کسانی که استعداد و نیروی کار دارند، کمک کند. این کارها دشوار است و اراده‌های آهنین می‌خواهد. در نگاه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است که مستمندان و محرومان در صف مقدم جامعه هستند. آن‌ها بودند که این انقلاب را به ثمر رساندند و در جبهه فداکاری کردند و لایق این هستند که ما با تواضع به خدمت آن‌ها برویم و معتقدیم یکی از جهات خدمت به انقلاب، خدمت انسان‌های محروم است.

وی درباره دستاوردهای کمیته امداد در حوزه اشتغال محرومان گفت: ایجاد کسب‌وکارهای خرد و عرضه محصولات تولیدی با توجه به فناوری اطلاعات امکان ‎پذیر شده است و زنجیره‌سازی کسب‌وکارهای مددجویان از اقدامات حیاتی کمیته امداد است تا ان‌شاءالله بتوانیم چرخه فقر را در کشور بشکنیم. امیدواریم کمیته امداد با امداد مردم، دولت و دیگر نهادها بتواند از عهده این مهم برآید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات مددجویان را سرعت ببخشند
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است
  • خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان، اولویت مهم کمیته امداد 
  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است
  • زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد افتتاح شد
  • افتتاح زائرسرای ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی