Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۶ ماهه نخست سال ۹۷، ۲۹ پروانه بهره‌برداری واحدهای صنعتی در استان صادر شده بود که این تعداد امسال به ۴۴ فقره رسید که این بیانگر رشد ۵۱ درصدی در این بخش است.

پیمان الماسی از رشد بیش از ۶۵ درصدی صدور جواز تاسیس واحدهای صنعتی در استان نیز خبر داد و اضافه کرد: از ابتدای امسال تا پایان شهریور ۳۴۰ فقر جواز تاسیس در استان صادر شده که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته ۲۰۶ فقره بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تعداد واحدهای صنعتی استان را ۸۳۸  واحد اعلام کرد و یادآور شد: اشتغال اسمی این واحدها ۱۶ هزار و ۲۷۸ نفر و اشتغال واقعی آنها هم ۱۱ هزار و ۸۵۰ نفر و با سرمایه‌گذاری سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان تاکید کرد: از تعداد واحدهای موجود ۷۰۷ واحد فعال و نیمه فعال و ۱۳۱ واحد هم راکد است.

الماسی افزود: مهمترین محصولات صنعتی که در استان تولید می شود به ترتیب اهمیت شامل پلی اتلین سبک، انواع لاستیک رادیال خودرو، سیمان خاکستری، شمش طلا، تراکتور سنگین، انواع نوشیدنی گازدار، کنسانتره سنگ آهن و کاشی و سرامیک است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان رونق تولید صنعت اشتغال زایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۲۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز

فرهودی در طی بازدید از پروژه‌های آموزشی در شهر تبریز بر اهمیت تسریع بهره برداری از پروژه‌های آموزشی در این کلانشهر تاکید کرد. 

وی در این بازدید‌ها ضمن تاکید بر اهمیت توسعه فضا‌های آموزشی در استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: کلان‌شهر تبریز به لحاظ وسعت بزرگ خود نیازمند توجه ویژه ای است و ما این قول را می‌دهیم که تا پایان سال ۱۴۰۳ ۸۰ درصد پروژه‌های نیمه تمام در سطح این کلانشهر را تمام کرده و تحویل جامعه آموزش و پرورش استان دهیم. 

فرهودی اذعان کرد: امیدواریم تا در سال ۱۴۰۳ با کمک و همت خیران محترم و همکاری و هماهنگی شهرداری تبریز نسبت به آغاز پروژه‌های جدید در شهرستان تبریز اقدامات لازم را انجام دهیم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان آذربایجان شرقی در طی بازدید‌های خود از پروژه‌های ۱۲ کلاسه حاج کریم مردانی آذر شهرک مرزداران، ۱۲ کلاسه هاجر ناحیه ۲، مدرسه روستای الوار ناحیه ۲ و مدرسه شهید قنبری لاله بازدید کرده و راهکار‌ها و دستورات لازم را در جهت تسریع در بهره برداری هر چه سریعتر این پروژه ها به پیمانکاران و ناظران پروژه‌ها ابلاغ نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • بهره برداری از اولین خانه خلاق و نوآور مهارت کشور در کردستان
  • ۶۰ درصد بیمه شدگان اجباری استان مرکزی قشر کارگر هستند
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • اولویت تامین انرژی با صنایعی دارای حداکثر بهره‌وری در روند مصرف است
  • با خرید امتیاز نهضت ملی گرفتار نشوید؛ احتمال سلب پروژه مسکن
  • بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز
  • شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری
  • فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند