Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@14:51:09 GMT

افتخاری دیگر برای مستند «لوتوس»

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۶۲۳۷۵

افتخاری دیگر برای مستند «لوتوس»

مستند کوتاه «لوتوس» در جشنواره «ForadCamp» اسپانیا جایزه بهترین فیلم را دریافت کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، مستند کوتاه «لوتوس» تولید حوزه هنری مازندران، در جشنواره «ForadCamp» جایزه بهترین فیلم را از آن خود کرد.

 

گفتنی است هیئت داوران جشنواره «ForadCamp 2019» اسپانیا شامل ریکاردو ایسکار، نوریا کمپابادال و ماریا آلکارز، از فیلم «لوتوس» به سبب به تصویر کشیدن پرتره یک شخص در یک منظره، همچنین ابعاد انسانی و سیاسی تاریخ این اثر و کیفیت بالای سینمایی آن تقدیر کرده و جایزه بهترین فیلم مستند را به «محمدرضا وطن‌دوست» اهدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همچنین هیئت داوران انجمن فرهنگی «گرانولرز» بارسلون نیز جایزه خود را به علت «پرداخت عالی سینمایی، شفافیت پیام و بُعد احساسی تصاویر» به این فیلم اعطا کردند.

 

مستند کوتاه «لوتوس» زندگی پیرزنی را به تصویر می‌کشد که ۱۲ سال در انتظار مجوز ورود به جزیره‌ای نشسته است تا به دیدار تنها ساکن آن (فرزندش) برود.

 

هشتمین جشنواره بین‌المللی سینما و طبیعت ForadCamp اکتبر ۲۰۱۹ در شهر فیگارو- مونتمانی اسپانیا برگزار شد.

 

شایان ذکر است که «لوتوس» پیش از این در جشنواره‌هایی مانند «بیگ‌اسکای آمریکا»، «فیلم بیروت»، «سینماحقیقت»، «فیلم رشد»، «خانه سینما» و «جشنواره بین‌المللی فیلم وارش» حائز رتبه‌های برتر فیلم و کارگردانی شده و در جشنواره‌ مستند «شفیلد» انگلستان، جشنواره فیلم «لوس‌آنجلس» آمریکا، جشنواره فیلم مستند «ییلهوا» جمهوری چک، جشنواره‌ فیلم «منچستر» انگلستان و ... حضور موفق داشته و نامزد کسب جوایزی بوده است.

 

 

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: 13 آبان راهپیمایی 13 آبان ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی مسجد تراز اسلامی پدافند غیرعامل سالروز شهادت امام رضا ع زائران پیاده امام رضا ع مستند لوتوس حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۲۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی فیلم کوتاه مدرسه آنالوگ به جشنواره بین‌المللی رشد

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری خراسان جنوبی از راهیابی فیلم کوتاه «مدرسه آنالوگ» به بخش بین المللی جشنواره رشد خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سعید فوداجی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فیلم کوتاه مدرسه آنالوگ از بین 3 هزار و 700 اثر ارسالی از 119 کشور جهان در پنجاه و سومین دوره جشنوراه بین‌المللی فیلم رشد جزو منتخب‌ها شد.

وی افزود: این اثر به بخش بین‌المللی این رویداد راه یافت و در حال پخش در عرصه ملی و بین‌المللی است.

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری خراسان جنوبی یادآور شد: کارگردان این اثر احسان عمیدیان و تهیه‌کننده آن محسن سروریان بوده و این فیلم از تولیدات حوزه هنری خراسان جنوبی و محصولی از مرکز فیلم جوان سوره است.

به گفته وی محتوای این فیلم کوتاه در زمینه معلمی فداکار در زمان کرونا است.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • نمایش مستند «مدرسه در دست بچه ها» در موزه سینما
  • مریل استریپ نخل طلای افتخاری جشنواره کن را دریافت می‌کند
  • ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه
  • انتشار فراخوان بخش ویژه «کتاب و سینما» جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • رقابت «لوتریا» در آلمان و اسپانیا
  • راهیابی ۱۰ پویانمایی کوتاه ایرانی در جشنواره روسیه
  • ۱۰ انیمیشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی
  • ۱۰ انیمشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی
  • راهیابی فیلم کوتاه مدرسه آنالوگ به جشنواره بین‌المللی رشد
  • «ایساتیس» پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه شد