Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور شهری سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: ‌‌۵۰ شهر ‌به خودروی آتش‌نشانی مقابله با بحران‌های شیمیایی، بیولوژیک و پرتویی مجهز شدند. ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

اسدالله کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه پدافند شهری موضوع جدیدی تلقی نمی‌شود و از روزهای بسیار دور در حوزه شهرسازی برای حفظ جان و مال مردم دور تا دور شهر خندق و یا برج‌هایی ساخته می‌شد اظهار داشت: در گذشته بدون استفاده از سلاح در شهرها از مردم محافظت و از ورود دشمن به شهر جلوگیری می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کارکردهای گذشته و نوع حفاظت از مردم امروز تغییر کرده است گفت: 72 درصد از جمعیت کشور در شهرها ساکن هستند و از این نظر حفاظت از این جمعیت در شهرها بسیار اهمیت دارد.

معاون امور شهری سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه در سازمان پدافند غیرعامل معاونت امور شهری شکل گرفته تا به‌صورت تخصصی در این حوزه فعالیت کند افزود: زیرساخت‌های شهری شامل آب، برق، گاز و سایر موارد می‌شود و قسمتی از کار ما با شهرداری‌هاست.

وی با بیان اینکه وقتی از تهدید صحبت می‌کنیم انواع تهدیدات انسان‌ساز تلقی می‌شوند و بخشی از آنها حوادثی مانند جنگ‌هاست گفت: تهدیدات فناوری پایه مانند سایبری نیز یک نوع تهدیدات دشمن هستند.

طرح جامع پدافند غیرعامل گیلان 57 درصد پیشرفت فیزیکی داردمعاون سازمان پدافند غیرعامل در قزوین: تقویت تاب‌آوری اولویت پدافندی کشور استمعاون سازمان پدافند غیرعامل: مشکل امنیتی در مرز ‌ایران و جمهوری آذربایجان نداریم

کریمی با اشاره به اینکه کشور با تلاش نیروهای مسلح به بازدارندگی بسیار خوب در حوزه جنگ سخت نظامی رسیده تصریح کرد: امروز کوچکترین اقدام دشمن با پاسخ کوبنده ما روبه‌رو می‌شود.

وی با بیان اینکه به‌صورت طبیعی وقتی جمعیتی در یک جغرافیای محدود در یک شهر جمع می‌شوند تراکم جمعیتی یک تهدیداتی را به دنبال دارد گفت: گاهی کوچک‌ترین تداخل در زیرساخت‌ها مشکلاتی را برای مردم شهر ایجاد می‌کند و تبدیل به یک چالش بسیار بزرگ خواهد شد.

معاون امور شهری سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه مطالعات پدافند غیرعامل در شهرها بسیار اهمیت دارد بیان کرد: در استان کرمان مطالعات شهری پدافند غیرعامل به اتمام رسیده و در این مطالعات دارایی‌ها، آسیب‌ها و انواع تهدیدات در شهر نیز شناسایی شده‌اند.

وی با بیان اینکه توسعه شهرها و یا توسعه بدون برنامه موجب شده خیلی از تهدیدات در جوار مردم قرار بگیرد افزود: به‌عنوان مثال احداث خیلی از کارخانجات در نزدیکی شهرها یک تهدید به شمار می‌روند.

کریمی با اشاره به اینکه آتش‌نشانی‌ها در شهر باید کاملا آماده و دارای تجهیزات به‌روز باشند گفت: تجهیز یک خودرو آتش‌نشانی در 50 شهر کشور به تجهیزات مقابله با بحران‌های شیمیایی، بیولوژیک و پرتوی (CBRN) انجام شده است.

وی با بیان اینکه خودرو مربوط به شهرداری کرمان تحویل داده شده است افزود: هنوز آموزش لازم برای استفاده از این خودرو انجام نشده که امیدواریم به‌زودی انجام شود.

معاون امور شهری سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه توسعه و عمران شهری بسیار اهمیت دارد بیان کرد: هر 10 سال طرح‌های جامع شهری باید بازنگری شده و در این بازنگری ملاحظات پدافند غیرعامل دیده شود.

وی با بیان اینکه پدافند سایبری یک موضوع مهم است و تمام فناوری‌های جدید فرصت‌ها و تهدیداتی به همراه دارند گفت: باید در گام اول پدیده‌ها را بشناسیم و براساس شناخت فرصت‌ها را بهره‌گیری کنیم.

کریمی با اشاره به اینکه امروزه بسیاری از زیرساخت‌های کشور به سمت هوشمندسازی می‌رود افزود: این هوشمند شدن باعث می‌شود مدیریت شهرها بهتر و در مصرف انرژی صرفه‌جویی شود و وقت مردم نیز کمتر گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه در حرکت به سمت هوشمندسازی باید ملاحظات پدافند غیرعامل نیز دیده شود گفت: این مسئله یک ضرورت است و بهتر است از نرم‌افزارهای بومی در این حوزه استفاده شود.

معاون امور شهری سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها به صراحت اعلام کردند که در حوزه سایبری به برخی زیرساخت‌های کشور حمله خواهند کرد افزود: بعد از سرنگونی پهباد آمریکا باید هوشیارانه عمل کنیم چرا که حمله سایبری بسیار کم هزینه است اما ممکن است مشکلات زیادی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه وقتی می‌توانیم از راه دور به یک زیرساخت برنامه بدهیم و آن را کنترل کنیم باید بدانیم که حتما افراد دیگری نیز این توانایی را دارند گفت: در حوزه شهرداری‌ها از همه شهرداران و شوراهای اسلامی درخواست داریم که کمیته پدافند غیرعامل فعال شده و موضوعات و تهدیدات پدافندی جدی گرفته شود.

کریمی با اشاره به اینکه پیش‌بینی انواع بحران و مراکز اسکان اضطراری مردم در شهرها و همچنین راه‌های خروج اضطراری مردم باید دیده شود بیان کرد: باید به‌گونه‌ای عمل کرد که در هر شرایطی از بحران زیرساخت‌های یک شهر تخریب نشده و امکان ارائه خدمات وجود داشته باشد.

انتهای پیام/ش

R7860/P/S6,67/CT15

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۲۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب زرند

مرتضی بخشی با اشاره به سیلاب و آبگرفتگی در زرند گفت: بیش از ۷۲ ساعت است که نیرو‌های سازمان آتش نشانی در آماده باش کامل قرار دارند و در حال خدمت رسانی به شهروندان می‌باشند.

 رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرند با اعلام اینکه تا کنون بیش از ۵۰ عملیات امداد و نجات، رفع آبگرفتگی، نجات خودرو و ... به همت  سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرند انجام شده است، بیان داشت: شهروندان می‌توانند در صورت هر گونه مشکلی با شماره ۱۲۵ این سازمان تماس بگیرند. 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • بسیاری از بحران‌ها نتیجه رویکرد سلطه‌طلبانه غرب است
  • بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب بوده است
  • بسیاری از بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب و ناتو بوده است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: بسیاری از بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب و ناتو بوده است
  • نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب توسط نیروهای آتش‌نشانی زرند
  • نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب زرند
  • تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد
  • عملیات «وعده صادق» موجب شادی تمام حق طلبان شد
  • مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد