Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا نوشت: سعید شهند مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: سازمان حفاظت محیط زیست وظایف متعددی را در صیانت از محیط زیست سالم و به دور از بی‌نظمی برعهده دارد بطوریکه همکاران ما به عنوان ضابط خاص قضایی در امر حفاظت و صیانت از محیط زیست و سرمایه‌های موجود در آن تلاش می‌کنند.

وی گفت: در بخش مدیریت حیات وحش، هم اکنون در استان اردبیل دو سایت مارال در فندقلوی نمین و آهو در پارس‌آباد داریم که نسبت به تکثیر و رهاسازی این گونه‌ها اقدام کرده و سعی بر حفاظت از آنها داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجله جانوران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل ادامه داد: اردبیل به عنوان زیستگاه مناسب برای گوزن زرد ایرانی که در حال انقراض است، تعیین شده و به زودی سایت تکثیر و احیای گوزن زرد ایرانی در شمال این استان راه‌اندازی خواهد شد.

شهند از تجهیز و راه‌اندازی کلینیک حیات وحش در استان با همکاری دامپزشکی خبر داد و بیان کرد: امیدواریم با این امر زمینه خوبی برای صیانت از حیات وحش فراهم آید.

موزه منابع طبیعی در اردبیل بهسازی می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در مورد موزه تاریخ طبیعی اردبیل با ۲۰ سال قدمت و ارائه خدمات به اهالی استان و گردشگران، گفت: تلاش می‌کنیم تا با تامین اعتبار استانی و ملی این موزه بهسازی و بازسازی شود.

شهند به ممنوعیت شکار و صید غیرمجاز در استان اردبیل و برخورد جدی با متخلفان در این زمینه اشاره کرد و افزود: ما با هدف تقویت تنوع‌ زیستی آبزیان، کنارآبزیان و خشکزیان سعی داریم از پرندگان، ماهیان و دوزیستان صیانت کرده و از صدور مجوزهای شکار و صید بی‌رویه جلوگیری کنیم.

وی در مورد تالاب نئور به عنوان نگین فیروزه‌ای این استان و تدوین برنامه حفاظتی این تالاب، تصریح کرد: در قالب چهار کارگروه مدیریت زیست بومی تالاب نئور تا دو ماه آینده، برنامه احیای این دریاچه با طرح در شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل تصویب و از اواخر امسال زمینه عملیاتی شدن این برنامه فراهم می‌آید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل ادامه داد: با احیای این تالاب و سایر تالاب‌های خشک شده در این استان و به دنبال تغییرات اکوسیستمی که اتفاق افتاده سعی‌مان بر توانمندی آنهاست بطوریکه در تالاب نئور هدف اصلی ما احیای گونه گاماروس است که خود به خود به تقویت و توسعه ماهی قزل‌آلا منجر می‌شود.

شهند اظهار کرد: در کنار مبارزه و کنترل گونه مهاجم کاراس تلاش می‌شود تا در شرایط خاص نئور و وضعیت جغرافیایی آن بتوانیم به احیای گاماروس اقدام کرده و به نوعی به پاکسازی این تالاب کمک کنیم.

وی گفت: در کنار توجه به مطالبات مردم انتظار می‌رود ما با حوصله کار را به پیش ببریم تا با پاکسازی و احیای مجدد تالاب نئور به تولید ماهیان قزل‌آلا در این مجموعه کمک کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل، مناطق تحت مدیریت استان را ۱۴۰ هکتار اعلام کرد و گفت: سه منطقه حفاظتی استان شامل آق‌داغ، مغان و تالاب نئور و دو اثر طبیعی و ملی این استان سبلان و غار یخگان در کنار دو سایت تکثیر و توسعه گونه مارال و آهو ظرفیت‌ بی‌نظیر به شمار می‌روند.

شهند اضافه کرد: به شکل استاندارد باید به ازای هر هزار هکتار منطقه حفاظت شده یک محیط‌بان باشد که ما باید به طور استاندارد ۱۴۰ محیط‌بان داشته باشیم، در حالی که این تعداد در وضعیت کنونی کمتر از ۷۰ نفر است.

وی ضرورت تامین این نیروها و خرید تجهیزات حفاظتی مورد نیاز را در شکارگاه‌ها و مناطق حفاظتی یادآور شد و بیان کرد: با استقرار واحدهای صنعتی سازمان حفاظت محیط زیست با کنترل و نظارت دقیق و پاسخ به استعلامات سعی دارد تا از فعالیت صنایع آلاینده جلوگیری کند به طوری که ۷۸۰ واحد تولیدی این استان تحت کنترل و نظارت محیط زیست هستند.

کد خبر 461455 برچسب‌ها حیوانات - انقراض گونه‌ها

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۵۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: تیم پایش با همکاری واحد حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست یزد دو واحد آلاینده شن و ماسه را در جاده یزد بافق با حکم قضایی و همراهی ماموران پاسگاه انتظامی فهرج پلمب نمود.


سید رضا نورانیان افزود: واحد‌های فوق ضمن قرار داشتن در لیست صنایع آلاینده استان و علی رغم اخطار‌ها و مهلت‌های داده شده، اقدام اصلاحی مؤثری انجام نداده و آلودگی ذرات آنها استمرار داشته است.


وی ادامه داد: بر همین اساس تا رفع کامل آلایندگی از ادامه فعالیت آنها جلوگیری می‌شود.

دیگر خبرها

  • انحراف آب هیرمند توسط طالبان به شوره زارهای افغانستان | افغانستانی‌ها آب شیرین را تلخاب می کنند! | واکنش معاون رئیس‌جمهور به این اقدام عجیب طالبان
  • انحراف آب هیرمند به شوره زارهای افغانستان حقیقت دارد | سلاجقه: برای مسدود کردن انحراف آب با طالبان گفت‌وگو می‌ کنیم | طالبان آب شیرین را تلخاب می کند!
  • تلاش برای افزایش ضریب حفاظت گوزن زرد در ارسنجان
  • ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری و مرطوب شده است
  • آخرین وضعیت تالاب بندعلیخان
  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد
  • عدم وجود سایت مدیریت پسماند ویژه در شهرک‌های صنعتی
  • رهاسازی ۵ پرنده در طبیعت تالاب بیشه دالان بروجرد
  • از تردد غیرضرور در نزدیکی کلونی‌های پرندگان تالاب انزلی خودداری کنید
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است