Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-04@11:24:32 GMT

شیطان بنفش گلوی تالاب انزلی را گرفت

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۶۵۱۰۶

شیطان بنفش گلوی تالاب انزلی را گرفت

رییس محیط زیست بندرانزلی گفت: گیاه مهاجم سنبل آبی در بیش از ۸۰۰ هکتار از اراضی تالاب انزلی ریشه دوانیده است.

احسان هادی پور از اثرات مخرب و آسیب های جبران ناپذیر گیاه مهاجم سنبل آبی بر اکوسیستم تالاب بین المللی انزلی خبر داد و گفت: به منظور پاکسازی نقاط آلوده از این گیاه مهاجم که رشد و تکثیر بسیار بالایی دارد  نیاز به بسیج عمومی و عزم ملی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تاکنون چندین کارگاه آموزشی به منظور اطلاع رسانی و آگاهی مردم و جوامع محلی در روستاهای آبکنار و سنگاچین برگزار شده است و هم زمان با برگزاری این کارگاه ها، کارشناسان، محیط بانان، علاقمندان به محیط زیست، ذینفعان، آببندان داران با همیاری مردم محلی بخش هایی از تالاب را از این گیاه مهاجم پاکسازی کرده اند.

هادی پور ادامه داد: برای جمع آوری شیطان بنفش نیازمند سه دستگاه دروگر، سه دستگاه بیل مکانیکی و چهار دستگاه شناورهای بزرگ (بارج) جهت انتقال سنبل های جمع آوری شده به خشکی هستیم.

وی در راستای فعالیت های انجام شده برای مقابله با این گیاه مهاجم گفت: تشکیل کارگروه مقابله با سنبل آبی به ریاست فرماندار شهرستان، تامین و استقرار دو دستگاه بارج و یک دستگاه بیل مکانیکی شناور که بصورت داوطلبانه توسط دوستداران محیط زیست در اختیار این اداره قرار داده شده، برگزاری کارگاه های آموزشی، رایزنی با شرکتهای داخلی جهت تامین نیازمندیهای لجستیکی، رایزنی و جلب مشارکت سازمان های مردم نهاد، همکاری سازمان دانشجویان، آب بندان داران، صیادان و سازمان های مردم نهاد و اداره زندان ها و سایر ذینفعان تالاب بخشی از تلاش ها و پی گیری های اداره محیط زیست انزلی در این بخش است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندرانزلی افزود: از همگان می خواهیم که در پاکسازی این گونه مهاجم از تالاب  بین المللی انزلی یاریگر ما باشند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۵۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نخستین بازرسی و نظارت خانه‌های محیط زیست کشور از گیلان

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت :همزمان با گرامیداشت هفته مقام والای معلم ، نخستین بازرسی و پایش خانه‌های محیط زیست کشور با حضور رئیس گروه آموزش همگانی دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست کشور از استان گیلان آغاز شد.


حمزه عشوری گفت : خانه‌های محیط زیست یکی از بسترهای اصلی برای مردمی‌سازی فعالیت‌های این حوزه و فضایی برای گفتگو ، بحث و مطالبه گری است که منجر به افزایش دانش محیط زیستی مردم می شود و موجب حفاظت از محیط زیست می گردد.

وی افزود: در پایش‌های صورت گرفته که با حضور رعنا محمدی رئیس گروه آموزش همگانی دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان و رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان از خانه‌های محیط زیست شرق گیلان در شهرستان‌های لاهیجان، لنگرود ، رودسر و املش انجام گرفت،فعالیت‌ها و برنامه‌های اجرایی مدیران خانه‌های محیط زیست از ابتدای افتتاح تاکنون مورد بررسی و‌پایش قرار گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان افزود : در این نظارت میدانی همچنین از امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و زیرساخت‌های ۵ خانه محیط زیست در استان گیلان بازدید گردید و با گروه‌های مخاطب برنامه‌ها ،گفتگو‌ و تبادل نظر صورت گرفت.

عشوری اظهار داشت : مهمترین مساله برای ایجاد خانه های محیط زیست، آموزش همگانی و شناخت حفاظت محیط زیست است تا برای انجام هر اقدامی، مردم به شناخت و آگاهی در این زمینه برسند.

وی افزود : خانه های محیط زیست کمک می کنند تا آحاد مختلف مردم در این خانه ها حضور یابند و برنامه های آموزشی را بصورت عمومی و تخصصی فرا بگیرند و  با فعالیت های زیست محیطی انجام گرفته بوسیله خادمین مردم در دولت  مطلع شوند.

لازم به ذکر است که در کشور حدود ۲۵۰۰ و در  استان گیلان ۲۲ خانه محیط زیست افتتاح و به بهره برداری رسیده است .

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری و مرطوب شده است
  • آخرین وضعیت تالاب بندعلیخان
  • صحنه ای زیبا از تخم‌گذاری یک پرنده روی آب در تالاب انزلی | ویدئو
  • تخم‌گذاری پرنده کشیم بزرگ در تالاب بین‌المللی انزلی + فیلم
  • بهره‌برداری از معدن آلبلاغ برکات زیادی برای مردم دارد
  • آشیانه سازی و تخم گذاری پرنده کشیم بزرگ در تالاب بین المللی انزلی
  • رهاسازی ۵ پرنده در طبیعت تالاب بیشه دالان بروجرد
  • از تردد غیرضرور در نزدیکی کلونی‌های پرندگان تالاب انزلی خودداری کنید
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • آغاز نخستین بازرسی و نظارت خانه‌های محیط زیست کشور از گیلان