Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@20:02:32 GMT

۱۸۰ هکتار از محدوده کشف رود درختکاری شد

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۶۵۴۱۳

۱۸۰ هکتار از محدوده کشف رود درختکاری شد

مهدی یعقوبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این راستا ۱۶۰ هکتار از محدوده پل التیمور تا پل رسالت و کلات و ۲۰ هکتار نیز خارج از بستر کشف رود درختکاری شده است.
وی اظهار داشت: ۶۵ هکتار نیز بین پل کلات تا محدوده خین عرب در صورت آزادسازی بستر و تحول به شهرداری، درختکاری خواهد شد.
وی با بیان اینکه برای درختکاری کمربند شمالی بیش از ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است گفت: در سال جاری برای درختکاری و ساماندهی کشف رود حدود ۱۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است که در صورت تحویل مدیریت واحد ساماندهی کشف رود به شهرداری، مابه‌التفاوت اعتبار مورد نیاز در اصلاح بودجه در نظر گرفته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد افزود: در صورت ابلاغ مدیریت واحد ساماندهی کشف رود به شهرداری، ساماندهی حدود ۵۴ تا ۸۰ کیلومتر از حریم و بستر کشف رود در دستور کار قرار می‌گیرد که برای تحقق این مهم باید حیطه وظایف و اختیارات تمام دستگاه‌های متولی مشخص شود.
وی اظهار داشت: هم اکنون جلسات هماهنگی بین شهرداری و دستگاه‌های مختلف متولی ساماندهی کشف رود در حال برگزاری است تا در صورت برعهده گرفتن مدیریت واحد کشف رود، هم افزایی های لازم ایجاد شده باشد.
شعبه ای از کشف رود به عنوان یکی از سرمایه‌های طبیعی کلانشهر مشهد از کوه‌های هزارمسجد و شعبه دیگر آن از کوه‌های بینالود سرچشمه گرفته و از شمال شهر مشهد می‌گذرد.
این رود ۲۹۰ کیلومتری که پرآبی آن تنها در خاطره‌ها باقی مانده از غرب به شرق جریان دارد و پس از ادامه مسیر در محل پل خاتون به رودخانه هریرود می‌پیوندد و از آنجا به بعد 'رود تجن' نام گرفته و به سوی ترکمنستان ادامه یافته و در ریگزارهای کشور همسایه فرو می‌رود.
حدود ۲۰ سال است که این رودخانه دستخوش تجاوز انسان شده و فاضلاب‌های آلاینده صنعتی، خدماتی و خانگی به کشف رود ریخته و زمین‌های کشاورزی اطراف آن نیز با همین آب آلوده آبیاری می‌شد.
با آغاز فعالیت دولت یازدهم ساماندهی این رودخانه و جلوگیری از کشت و کار با فاضلاب بطور جدی مورد توجه قرار گرفت و ساماندهی مسیر ۲۷ کیلومتری حریم کانال کشف رود از نیمه دوم سال ۱۳۹۳ آغاز شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری مشهد تعیین حریم رودخانه مشهد استانداری خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۵۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی کودکان گل‌فروش از بزرگراه شهید هاشمی و بهشت‌زهرا

به گزارش خبرگزاری مهر، طرح ساماندهی کودکان گل فروش در حاشیه بزرگراه شهید هاشمی و مسیرهای منتهی به بهشت زهرا (س) با مشارکت یگان اجراییات شهرداری تهران، کلانتری ۱۷۱، اداره کل بهزیستی شهر تهران، پلیس راهور، سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران، مرکز رصد و پایش آسیب‌های اجتماعی و سازمان بهشت زهرا (س) انجام شد.

حسین اخگرپور سرپرست شهرداری منطقه ۱۹ گفت: با توجه به اینکه محور شهید هاشمی از بزرگراه‌های پر تردد و از مسیرهای منتهی به بهشت زهرا (س) محسوب می‌شود اغلب کودکان کار در حاشیه این محور و در غرفه‌ها مشغول فروش گل هستند.

وی ادامه داد: به منظور جلوگیری از سو استفاده از کودکان، احتمال خطر تصادف آن‌ها و ایمنی ترافیکی در حاشیه بزرگراه در قالب طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ۶۳ کودک مشغول به کار در غرفه‌ها توسط مددکاران سازمان بهزیستی جذب و به منظور ساماندهی جمع‌آوری شدند.
به گفته این مسؤول، شناسایی سر شبکه‌های به کارگیری کودکان در حاشیه این محور و بهشت زهرا (س) در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 6095471

دیگر خبرها

  • آغاز طرح ساماندهی وانت‌های میوه فروش در سنندج/ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در ۱۱ نقطه سطح شهر
  • آغاز طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • آغاز ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • وانت‌های میوه‌فروش در ۱۱ نقطه شهر سنندج ساماندهی می‌شوند
  • طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج آغاز شد
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه
  • ساماندهی کودکان گل فروش اطراف بهشت زهرا / فعالیت پیک موتوری برقی در بازار تهران
  • ساماندهی کودکان گل فروش اطراف بهشت زهرا (س) / فعالیت پیک موتوری برقی در بازار تهران
  • ساماندهی کودکان گل‌فروش در مسیر بهشت‌زهرا
  • ساماندهی کودکان گل‌فروش از بزرگراه شهید هاشمی و بهشت‌زهرا