Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو روز پیش مجید حسینی، مدیر کل دفتر شرکت ها و آماده‌سازی بنگاه‌های سازمان خصوصی‌سازی از واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی تا پایان سال خبر داد. این شاید تکراری‌ترین بحث حول دو باشگاه استقلال و پرسپولیس طی بیش از یک دهه گذشته باشد.

دولت‌های مختلف بارها از واگذاری این دو باشگاه به بخش خصوصی سخن گفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیران مختلفی در راس سازمان خصوصی‌سازی قرار گرفتند و وزاری اقتصاد مختلفی آمدند و رفتند و هنوز این دو باشگاه در تملک وزارت ورزش قرار دارند و حرکت مناسبی در جهت خصوصی‌سازی آنها دیده نمی‌شود. جدی‌ترین اقدام در جهت خصوصی‌سازی این دو باشگاه در زمان حضور محمود گودرزی در وزارت ورزش و علی طیب‌نیا در وزارت اقتصاد دولت قبلی حسن روحانی صورت گرفت که حتی پای خریدارانی هم برای این دو باشگاه به میان امد. اما نهایتا اهلیت خریداران از سوی نهادهای نظارتی تایید نشد تا پرونده واگذاری این دو باشگاه بار دیگر بسته شود.

نگاهی به روند خصوصی‌سازی این دو باشگاه نشان می‌دهد عزم جدی و واقعی برای واگذاری این دو باشگاه از سوی دولت‌ها وجود ندارد. خیلی‌ها هم معتقدند چون چارچوب درآمدزایی فقوتبال ایران در ظاهر بر اساس یک الگوی حرفه‌ای و در واقعیت بر اساس یک مدل معیوب پایه گذاری شده امکان درآمدزایی واقعی از فوتبال وجود ندارد و برای همین به جز کسانی که احتمالا نیات دیگری دارند کس دیگری که حساب و کتاب بازار را بداند برای باشگاهداری وارد بازی نمی‌‎شود.

برخی اما معتقدند به دلایل سیاسی امکان واگذاری دو باشگاهی که جمعیت بزرگی از ایرانیان را در زمره هواداران خود دارد امکان پذیر نیست و دولت‌های برای استفاده‌های بعضا سیاسی خود در ایام انتخابات و مناسبت‌های دیگر علاقه‌ای به از دست دادن این دوباشگاه پرخرج ندارند.

در این میان هواداران دو باشگاه از مدیریت دولتی تیم‌هایشان به شدت شاکی هستند و نمود آن هم تجمع‌هایی است که در شش ماه گذشته مقابل دفتر هر دو باشگاه برگزار شده است. هواداران معتقدند وقتی دو باشگاه یک مالک دارد امور باشگاه به درستی نمی‌چرخد و از طرفی به انتخاب مدیران باشگاه‌ها از سوی این مالکیت مشترک هم اعتراض‌هایی وجود دارد.اکنون می‌خواهیم نظر شما را بدانیم.شما بزرگترین مشکل بر سر راه خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس را در چه می‌دانید؟چرا دولت‌های مختلف در امر واگذاری این دو باشگاه ناکام بودند؟

منبع: تابناک

کلیدواژه: سیزده آبان سانتریفیوژ IR 6 شورای عالی اقتصادی گام چهارم شیخ دیاباته روز دانش آموز آنتونیو گوترش استقلال تهران پرسپولیس تهران استقلال و پرسپولیس سیزده آبان سانتریفیوژ IR 6 شورای عالی اقتصادی گام چهارم شیخ دیاباته روز دانش آموز آنتونیو گوترش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۵۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال درباره سرخابی‌ها

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی با ارسال نامه‌ای به رئیس فدراسیون فوتبال از فروش رسمی سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس خبر داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، ابراهیم بازیان سرپرست سازمان خصوصی‌سازی در نامه‌ای به مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، اعلام فروش سهام کنترلی متعلق به دولت در شرکت‌های فرهنگی - ورزشی استقلال ایران و پرسپولیس را اعلام کرد.

آیا تغییر نام استقلال به استقلال خلیج فارس مشکل‌ساز می‌شود؟

در نامه بازیان آمده است:

به استحضار می‌رساند در اجرای مصوبه هیئت محترم واگذاری بلوک سهام کنترلی شرکت‌های فرهنگی - ورزشی استقلال ایران و پرسپولیس متعلق به دولت (وزارت ورزش و جوانان) در تاریخ 1403/2/3 توسط این سازمان به فروش رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واگذاری استقلال و پرسپولیس، ضرورت رقابت با حرفه ای‌ها
  • فروردین: مالکان جدید استقلال و پرسپولیس دنبال تغییر فوری مدیریت باشگاه‌ها نباشند
  • نامه سازمان خصوصی سازی به فدراسیون فوتبال درباره مالکیت استقلال و پرسپولیس
  • نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال
  • نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال درباره سرخابی‌ها
  • واکنش فوری به تغییر نام باشگاه استقلال
  • نحوه واگذاری سهام ترجیحی پرسپولیس مشخص شد
  • اعلام نحوه واگذاری سهام پرسپولیس ترجیحی به پیشکسوتان
  • اعلام نحوه واگذاری سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس
  • اعلام نحوه واگذاری سهام به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس