Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: هنری که در خدمت فضائل اخلاقی و انسانی باشد قابل ارزشمند بوده و مورد توجه جدی مردم نیز قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حجت الاسلام محمدعلی رضایی شامگاه شنبه در جریان برگزاری کارگاه کاریکاتور با موضوع وحدت ملی، انسجام اسلامی در سنندج اظهار داشت: هنرمند به جای عرضه خود باید به گونه ای فعالیت کند که اثر و تولیدش مردم و مخاطب را به فکر وادار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هم اکنون ما در طول روز و حتی ساعت شاهد تولید هزار اثر هنری و فرهنگی هستیم ولی در میان این همه تولیدات، تنها آثار محدودی مورد توجه قرار می گیرند که مهمترین ویژگی های این آثار جایگاه و تاثیرگذاری خود اثر است که آنها را جاودانه می کند.

رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان عنوان کرد: هنر کارتون و کاریکاتور تاثرگذایر زیادی بر روی مخاطب دارد و به همین دلیل باید به صورت ویژه و البته در تمامی حوزه ها و مباحث مورد توجه قرار گیرد و از ظرفیت های آن به خوبی بهره برداری شود.

وی گفت: وقتی در یک کارتون تصویری از اقدامات تروریستی و خلاف در مسیر وحدت نشان داده می شود، هر کسی بر اساس نوع نگاه و دید خود با هر سن و سالی که دارد از آن پیام دریافت می کند و این بسیار مهم و ارزشمند است.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه باید زمینه برای توسعه و تقویت فعالیت های فرهنگی و هنری در استان کردستان فراهم شود، افزود: خوشبختانه کردستان در تمامی بخش های فرهنگی و هنری دارای استعداد و ظرفیت است و مدیران همه باید در راستای کمک به این هنرمندان از تمامی ظرفیت های در اختیار خود بهره برداری کنند.

وی با اشاره به نگاه ویژه نماینده ولی فقیه در استان کردستان نسبت به مسائل فرهنگی و هنری، یادآور شد: آیت الله حسینی شاهرودی همواره بر حمایت از هنرمندان تاکید داشته و بر حضور همه همکاران ما در دفتر برای مشارکت و حضور در جمع هنرمندان تاکید دارند.

رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار داشت: من به سهم خودم و در جایگاهی که قرار دارم آماده ام به هر نحوی از فعالیت های همه هنرمندان استان به ویژه هنرمندان کارتونیست حمایت کنم.

وی ضمن تقدیر از حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در راستای برگزاری فعالیت های مختلف فرهنگی و هنری، عنوان کرد: خوشبختانه ما هر روز شاهد برگزاری فعالیتی در پردیس سینما بهمن از سوی حوزه هنری هستیم و این روند مایه خوشحالی است و باید این وضعیت را تقویت کرد.

حجت الاسلام رضایی در پایان ضمن گفتگو با هنرمندان کارتونیست حاضر در کارگاه کاریکاتور وحدت ملی، انسجام اسلامی، از نزدیک در جریان فعالیت های آنها قرار گرفت.

در جریان برگزاری این کارگاه که رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان و معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان نیز حضور داشت و سامان صولی مدیرخانه کارتون و کاریکاتور حوزه هنری انقلاب اسلامی استان نیز گزارشی از فعالیت ها و برنامه های این خانه را ارائه کرد.

وی خواستار افزایش حمایت های مدیران و مسئولان از کارتون و کاریکاتور شد و افزود: کاریکاتور در تمامی حوزه ها می تواند حضور داشته باشد و به همین دلیل اقشار مختلف مردم نیز با آن ارتباط پیدا می کنند و به همین دلیل نیازمند حمایت ویژه است.

 

بیشتر بخوانید: صحبت از طبیعت بدون احترام به آن کاریکاتور است/ به جای توجه به تغییرات اقلیمی به امر مقاومت تمرکز کنیم رونمایی آخرین آثار اکبر پور در همایش «نویسنده ‌شو»

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان کردستان فرهنگی و هنری کاریکاتور معاون نماینده ولی فقیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۵۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای مشوقهای قابل توجه به سربازان دارای مهارت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح گفت: این مشوق ها، از جمله کسری خدمت یکماهه، مرخصی تشویقی و انتخاب محل خدمت، به چهارگروه از مشمولان تعلق می‌گیرد.

{$sepehr_media_11075355_600_350 }

دیگر خبرها

  • سامانه بارشی جدید در راه کردستان است
  • برپایی نخستین نمایشگاه تخصصی سیاه قلم در سنندج
  • خودنمایی سیاه قلمهای بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • خودنمایی ‌سیاه قلم‌های بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • بررسی برنامه‌سازی قرآنی در صدا و سیما از منظر هنری و علوم انسانی
  • اعطای مشوقهای قابل توجه به سربازان دارای مهارت
  • اهمیت توجه به «مخاطب مردمی» در تئاتر رضوی/ ماجرای علاقه به فوتبال
  • تجلیل از مشاهیر، موجب اعتلای فرهنگی و هنری می شود
  • لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی حوزه مهدویت در دانشگاه‌ها
  • فعالیت در حوزه مهدویت به بدنه دانشگاه سرایت کند