Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-03@22:52:46 GMT

عرضه سهام شرکت آرامکو در بازار سرمایه عربستان

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۶۵۹۵۳

عرضه سهام شرکت آرامکو در بازار سرمایه عربستان

شرکت آرامکو پس از موافقت ولیعهد سعودی بخشی از سهام خود را در بازار سرمایه عربستان برای عموم عرضه می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، شرکت نفتی آرامکوی عربستان امروز، یک‌شنبه، پس از اعلام موافقت محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که می‌خواهد بخشی از سهام این شرکت را در بازار سرمایه سعودی برای عموم عرضه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آرامکو در این بیانیه اعلام کرد نرخ نهایی این سهام‌ها پس از پایان یافتن زمان پذیره نویسی مشخص خواهد شد.گفته شده سهام این شرکت تا یک ماه دیگر علاوه بر بازار داخلی در سایر بازارها هم عرضه می‌شود.

با وجود اینکه دقیقا مشخص نیست که آرامکو چه میزان نفت می‌تواند بفروشد، اما این شرکت نفتی برای دستیابی به ارزش گذاری دو تریلیون دلاری در حال حاضر می‌تواند ۱ تا ۲ درصد سهام خود را در بورس داخلی ارائه و این مقدار را به تدریج تا ۲۰ الی ۴۰ میلیارد دلار افزایش دهد.

بر اساس گزارش رویترز، محمد بن سلمان مایل است پنج درصد از سهام آرامکو در بازار سهام فروخته شود. گفته شده تصمیم نهایی در این زمینه طی جلسه‌ای که روز گذشته سران سعودی با بن‌ سلمان داشته‌اند اتخاذ شده و ولیعهد عربستان در این جلسه تأکید کرده که حمایت کافی از سوی سرمایه‌داران سعودی برای خرید سهام آرامکو در بازار داخلی این کشور وجود دارد.

فروش سهام آرامکو، به عنوان بزرگترین شرکت نفتی عربستان حدود هفت هفته پس از حملات یمن به تأسیسات نفتی این کشور صورت می‌گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آرامکو عربستان سعودی محمد بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۵۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با توافق الاتحاد: بنزما به رئال بازگشت (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، تابستان گذشته کریم بنزما با تصمیم خود برای جدایی از رئال مادرید، بسیاری را شگفت زده کرد. این احساس زمانی بیشتر شد که او به تعداد زیادی از ستاره‌هایی که عازم عربستان سعودی بودند، پیوست و با الاتحاد قرارداد امضا کرد.

برنده توپ طلای 2022 فصل آسانی را پشت سر نگذاشته است، چون مصدومیت به خصوص در آخرین فصل حضور او در رئال مادرید، اجازه نداد پتانسیل خود را به صورت کامل نشان دهد.

بنزما در طول فصل جاری چند مرتبه به مادرید سفر کرده و اکنون باشگاه الاتحاد نیز تایید کرده که او دوباره این کار را انجام داده است. در بیانیه‌ای رسمی، آن‌ها تایید کردند که بنزما در حال گذراندن برنامه درمانی‌اش در کمپ تمرینی رئال مادرید است.

متخصصان پزشکی دو باشگاه به طور منظم در ارتباط هستند و هدف آن‌ها کمک به بهبود هر چه بهتر این بازیکن فرانسوی است. بنزما تا هفته آینده در رئال مادرید خواهد ماند و در آن زمان به عربستان سعودی برمی‌گردد تا برای 5 بازی آخر فصل در دسترس باشد.

نکته جالب زمان حضور بنزما در رئال بوده که  با مرحله نهایی لیگ قهرمانان اروپا مصادف شده است؛ مطمئنا کارلو آنچلوتی و شاگردانش این روزها چند مرتبه با بنزما که روزگاری کاپیتان ارزشمند آن‌ها بوده، رو به رو شده و گفتگوهای مختلفی خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • آینده سرخابی‌ها با تعیین نحوه مدیریت ترسیم می‌شود
  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • با توافق الاتحاد: بنزما به رئال بازگشت (عکس)
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • عبور از دژاووی بورسی