Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، غلامرضا مرتضوی درهمایش پدافندغیرعامل که امروز (۱۲ آبان) در دانشگاه آزاد کرمانشاه برگزارشد، عرصه پدافندغیرعامل را دربرگیرنده تمام اجزا کشور شامل بخش‌‎های دولتی، خصوصی و نیمه‌دولتی دانست و گفت: آموزش و فرهنگ‌سازی در ابعاد تخصصی و عمومی از محوری‌ترین رسالت‌هایی است که آن را درعرصه پدافند غیرعامل در دستور کار قرار داده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: امروزه با توجه به توسعه علوم و فناوری‌های نوین، تهدید‌های نوینی هم در دنیا شکل گرفته که شناخت بیشتر از این تهدیدات نیازمند استفاده از تحقیقات و پژوهش‌هایی است که نخبگان و اساتید دانشگاهی باید به آن ورود کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان کرمانشاه افزود: برای تحقق این هدف این آمادگی را داریم با دانشگاه‌های استان در قالب تفاهم نامه‌هایی همکاری داشته باشیم تا از فعالیت‌های پژوهشی و علمی آن‌ها درخصوص پدافندغیرعامل استفاده کنیم.

او گفت: کرمانشاه به واسطه ظرفیت‌های زیادی که در بخش کشاورزی و دامپروری دارد، اکنون به عنوان قطب پدافند زیستی کشور شناخته می‌شود و براین مبنا نیازمندیم تا همکاری‌هایی را در این زمینه با دانشگاه‌های استان داشته باشیم.

مرتضوی در ادامه به موضوع پدافند اقتصادی هم اشاره کرد و افزود: در شرایط فعلی یکی از مسائلی که دشمن برای مقابله با ایران از آن استفاده می‌کند، بحث جنگ اقتصادی و تروریسم اقتصادی است که هدف آن تحت فشار قرار دادن مردم کشور است.

او بابیان اینکه دشمن از چهل سال پیش تاکنون از این حربه برای مقابله با ایران استفاده می‌کند، یادآورشد: آمریکایی‌ها از ابتدای سال ۱۳۹۷ با تسلط بر فضای مجازی، استفاده از قدرت رسانه‌ای خود و فشار اقتصادی به دنبال این بودند تا مردم را در مقابل نظام قرار دهند و به نظام ضربه وارد کنند، اما نصرت الهی و تدبیر مسئولین ارشد نظام مانع از تحقق اهداف پلید آن‌ها شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان کرمانشاه افزود: امروز مشکلات اقتصادی کشور را به مانند مشکلاتی که طی سال‌های گذشته داشته‌ایم، پشت سرگذاشته‌ایم و کشور به ثبات نسبی خوبی رسیده است.

او راه مقابله با این تهدیدات را بالا بردن تاب‌آوری اقتصادی و اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: می‌توانیم با اتخاذ رویکرد‌های فعال و تصمیمات اثربخش و استفاده از توان داخلی محکم‌ترین و کوبنده‌ترین پاسخ را در این مقطع به دشمن بدهیم.

 انتهای  پیام/ز

 

 

پدافندغیرعامل  دربرگیرنده تمام اجزا کشور است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۶۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند

ایالات متحده آمریکا متعهد شد توانایی دفاع هوایی اردن را برای مقابله با پهپادها و نوسازی ناوگان جنگنده‌های F-۱۶ این کشور را بهبود ببخشد.

به گزارش ایسنا، وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» امروز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد کمیته نظامی مشترک با اردن در جریان نشست خود با حضور مقامات دفاعی دو کشور «اثرات بی‌ثبات‌کننده» درگیری‌های جاری در منطقه و نیز موضوع مقابله با گسترش پهپادها در منطقه را بررسی کرد.

به نقل از سایت خبری «مصر الیوم»، پنتاگون در این بیانیه اعلام کرد در این نشست که دیروز پنجشنبه برگزار شد همچنین بر اهمیت حفظ امنیت در مرزهای اردن با عراق و سوریه تاکید شد.

در این بیانیه به نقل از مقامات آمریکایی آمده است که دولت آمریکا از نوسازی ناوگان جنگنده‌های F-۱۶ اردن حمایت می‌کند.

بر اساس این بیانیه، در این دیدار، مقامات آمریکایی متعهد شدند به تلاش‌ها برای بهبود پدافند هوایی اردن و توانایی آن در مقابله با پهپادها ادامه دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی/یک تجربه موفق
  • آلمان سامانه پدافند هوایی اوکراین را تقویت می‌کند
  • خاطره‌ای از واکنش عجیب احمدی‌نژاد به درخواست محیط‌‌‌ زیستی | فیلم
  • فعالیت پایلوت ۸ خانه محیط زیستی در گلستان
  • تأیید طرح ساماندهی اجاره‌بها و تشکیل سپند توسط شورای نگهبان
  • بهورزان دیده بانان عرصه سلامت هستند
  • آیا طب سنتی ریشه در غریزه انسان و دیگر انسان‌تباران دارد؟
  • پنتاگون اعلام کرد پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • پنتاگون پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • ایستادگی ملت ایران بر موضع حق منشاء بیداری جهانیان در برادر نظام سلطه گردید