Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@22:46:53 GMT

سرنوشت تلخ لژیونر ایرانی در لیگ برتر انگلیس

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۶۶۴۶۱

دست اندرکاران نقل و انتقالات در فوتبال اروپا، بر سر خرید و فروش بازیکنان ایرانی باید به شدت با وسواس عمل کنند. کار آنها به قدری سخت و حساس است که حتی یک اشتباه ساده از سوی آنها می‌تواند به قیمت از دست رفتن یک استعداد نوشکفته تلقی شود. اخبار ورزشی-اتفاق فوق‌العاده تلخی که امروز برای علیرضا جهانبخش در لیگ انگستان رخ داده، نشانه‌ای بر همین مدعاست و این که شنیده می‌شود نام او در فهرست تیم ملی در بازی با عراق نیز مشاهده نمی‌شود، اوج این تراژدی را بر ملا می‌کند اما قبل از ورود به بحث جهانبخش بد نیست گریزی به ماجرای سردار آزمون در لیگ روسیه بزنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


درخشش سردار در تیم های روستوف و روبین کازان تبدیل به یک چهره ویژه شد؛ تا جایی که استعدادیاب‌های فوتبال اروپا برای بردن او به لیگ‌های بزرگ اروپایی سر و دست می‌شکستند. با این همه مشاوران سردار و افراد مرتبط با او، به هر دلیلی که فکرش را می‌کنید اجازه ندادند این اتفاق رخ بدهد.
سردار در لیگ روسیه باقی ماند و در زنیت سن‌پترزبورگ تبدیل به یک مهاجم تراز اول شد؛ او هنوز ۲۴ ساله است و شانس حضور در لیگ‌های روپایی را دارد اما برای این مسئله عجله‌ای ندارد.
علیرضا جهانبخش در لیگ هلند، به مهاجمی «درجه یک» تبدیل شده بود اما او هنوز برای لیگ های پرفشار و به شدت حرفه‌ای مثل لیگ برتر آمادگی لازم را نداشت. برایتون هم هرگز حاضر نشد به این بازیکن میدان بدهد. حالا مدت‌هاست جهانبخش که در تیم ملی ایران و لیگ هلند، بازیکنی آماده و خبرساز بود به نیرویی سکونشین تبدیل شده؛ وضعیت او به قدری عجیب شده که آینده فوتبالش در مخاطره قرار گرفته است.
متخصصان نقل و انتقال بازیکنان که به نظر می‌رسد بی‌مطالعه جهانبخش را به انگستان بردند، یک نگاه سرسری به فرجام بازیکنان ایرانی در لیگ برتر نکردند.
مگر سال‌ها قبل کریم باقری به چارلتون نرفت؟ باقری بازیکنی رؤیایی و دست نیافتنی بود که خط هافبک هر تیمی را بیمه می‌کرد اما در چارلتون فقط ۱۷ دقیقه بازی کرد. بعدها در نظرسنجی های هواداری، او به دلیل همین آمار فاجعه بار به عنوان بدترین خرید ادوار چارلتون انتخاب شد...
چند سال بعد آندرانیک تیموریان نیز در تیم بولتون عاقبت به خیر نشد و به دفعات سکونشینی را تجربه کرد. این نکته به سادگی نشان می‌دهد لیگ برتر انگلیس آنقدر سنگین و پرفشار است که هر بازیکنی در آن دوام نمی‌آورد. اساساً مقایسه لیگ‌های هلند و روسیه با لیگ برتر انگلیس، یک قیاس مع‌الفارق است و توانمندی و شرایط بازیکنان ایرانی را باید تحت هر شرایطی بررسی کرد و در نهایت راضی به نقل و انتقالاتی از این سیاق شد...

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: جهانبخش تیم ملی روسیه لیگ برتر لیگ برتر انگلیس لژیونر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۶۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۲ بازیکن لیگ برتر انگلیس به اتهام تجاوز

به گزارش صدای ایران به نقل از ایرنا، براساس اعلام پلیس انگلیس، ۲ بازیکن ۱۹ ساله شاغل در لیگ برتر این کشور به اتهام تجاوزی که ۱۹ آوریل گزارش شده بود، بازداشت شدند.

به گفته پلیس، نفر اول به ظن معاونت در جرم روز شنبه و دومین بازیکن نیز یک روز بعد به اتهام تجاوز بازداشت و به قید وثیقه آزاد شده‌اند.

پلیس انگلیس هویت این ۲ بازیکن و باشگاه یا باشگاه‌هایی را که آنها در آن عضویت دارند، افشا نکرده است.

دیگر خبرها

  • خلاصه بازی برایتون 0-4 منچسترسیتی (لیگ برتر انگلیس 2023/24)
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • شکست‌ناپذیران؛ 20 سال از آخرین قهرمانی آرسنال در لیگ برتر انگلیس گذشت / عکس
  • اين دختر بسكتبال لژيونر مى شود، شك نكنيد
  • مربی لژیونر ایرانی در راه لیورپول
  • خلاصه بازی منچستریونایتد 4-2 شفیلدیونایتد (لیگ برتر انگلیس - 2023/24)
  • خلاصه بازی اورتون 2-0 لیورپول (لیگ برتر انگلیس - 2023/24)
  • ۲ بازیکن لیگ برتر انگلیس به اتهام تجاوز بازداشت شدند
  • بازداشت ۲ بازیکن لیگ برتر انگلیس به اتهام تجاوز
  • لژیونر ایرانی، بهترین بازیکن هفته بوندس لیگا