Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@12:09:50 GMT

جشنواره و میز ملی خرما در استان بوشهر برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۶۸۰۰۹

جشنواره و میز ملی خرما در استان بوشهر برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالقاسم محمد زاده ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان بوشهر در عرصه خارما دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی است و این ظرفیت باید به خوبی معرفی شود.

وی اضافه کرد: سالانه بیش از ۱۷۰ هزارتن خرما در استان تولید می‌شود که با سرمایه گذاری در حوزه فرآوری خرما و صنایع وابسته می توان برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر و همچنین کسب بازارهای صادراتی گسترده‌تر کمک قابل توجهی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدزاده افزود: در راستای افزایش هم اندیشی و تعامل، بین بخش های خصوصی و دولتی به منظور شناخت دقیق تر از ظرفیت های تولیدی و صادراتی، میز ملی خرمای کشور با حضور مسئولین استانی و کشوری در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندر بوشهر برگزار می‌شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تاکید کرد: آگاهی بخشیدن به بنگاه های اقتصادی، از ظرفیت ها و توانمندهای تولید و تجارت در این حوزه ضروری است.

وی تصریح کرد: تدوین برنامه راهبردی صادرات خرما در راستای تحقق اهداف کمی صادرات غیر نفتی، از جمله اهدافی است که ما را در رونق و شکوفایی اقتصادی  این بخش یاری می رساند.

محمدزاده بیان کرد: تعداد ۶۵ غرفه در فضایی به مساحت سه هزار و ۶۰۰ متر مربع با حضور تولیدکنندگان و صادرکنندگان هم استانی در پنج استان خرما خیز یعنی خوزستان، هرمزگان، فارس، کرمان و سیستان بلوچستان و همچنین سایر نقاط کشور در محل نمایشگاه بین المللی بوشهر برای تبادل دانش و آخرین فن‌آوری‌های حوزه‌های تولید و بسته بندی و معرفی و عرضه انواع محصولات خرمایی و شرکت‌های تولیدکننده ماشین آلات صنایع وابسته حضور خواهند داشت.

کد خبر 4762365

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر سازمان صنعت معدن و تجارت استان بوشهر بوشهر ایلام بارش باران گرگان خطبه های نماز جمعه پدافند غیرعامل مشهد یوم الله 13 آبان شهرکرد قزوین بیرجند سانحه تصادف شهادت امام رضا ع تئاتر کودک و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۸۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از طرح‌های پرورش آبزیان از سیاست‌های اصلی استان است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، احمد محمدی‌زاده در جلسه برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر  اظهار داشت: طرح‌های مختلفی از سوی مردم و بخش خصوصی آماده سرمایه‌گذاری است که در این جلسه توسط اعضا و مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط که فرایند آن در کارگروه تخصصی طی شده است برای تصویب در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بخشی از این طرح‌ها در حوزه پرورش آبزیان و تکثیر لارو و تولید بچه ماهی مطرح شد گفت: طرح‌های پرورش آبزیان جزء سیاست‌های اصلی استان بوشهر است و در این راستا از سرمایه‌گذاران در طرح‌های پرورش ماهی در قفس، به‌ویژه تولید بچه ماهی در استان حمایت می‌شود.

استاندار بوشهر بخشی دیگر طرح‌ها را در حوزه مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در جاده‌های استان دانست و افزود: توسعه مجتمع‌های خدماتی بین راهی مورد نظر ما است چراکه هرچه تعداد این مجتمع‌ها افزایش یابد امکان خدمات به حوزه حمل و نقل جاده‌ای و ایمنی راه‌ها و مسافران بیشتر فراهم می‌شود.

محمدی‌زاده از تصویب ساخت کارخانه سیمان سفید در شهرستان دیر خبر داد و بیان کرد: ساخت کارخانه سیمان سفید در آبدان دیر که فرایند آن طی شده بود در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر تصویب شد.

وی با بیان اینکه در مجموع ۲ طرح مطرح شده در این شورا رأی مثبت لازم را کسب نکرد گفت: مابقی طرح‌های مطرح شده در این جلسه برای اجرا رأی آورد و ان‌شاءالله طرح‌ها و موضوعات جدید سرمایه‌گذاری در جلسات بعد و هفته آینده مطرح می‌شود و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

استاندار بوشهر افزایش مشارکت مردم در طرح‌های سرمایه‌گذاری را یکی از اولویت‌های استان دانست و تأکید کرد: آنچه تدبیر مقام معظم رهبری در راستای جهش تولید با مشارکت مردم و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است در استان بوشهر مورد توجه قرار گرفته و عملیاتی شده است.

محمدی‌زاده بیان کرد: سرمایه‌گذاری مردم راهکار اساسی برای حل اشتغال، تولید و پیشرفت جامعه و استان بوشهر است و ما از بخش خصوصی، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان به جد حمایت می‌کنیم و کار‌ها در این حوزه تسریع می‌شود.

دیگر خبرها

  • نمایش توانمندی‌های استان کرمان در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • اجرای برنامه‌های راهبردی برای دو زنجیره مهم مازندران
  • لزوم برندسازی محصولات برای جلوگیری از خام فروشی در مازندران
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • حمایت از طرح‌های پرورش آبزیان از سیاست‌های اصلی استان است
  • رشد ۵۰ درصدی گردشگری در بخش «کَن»
  • خواسته به حق مردم ایفای مسئولیت‌های اجتماعی صنایع است
  • کنه‌های تار عنکبوتی از آفات نخیلات
  • گردشگران جشنواره «گیلاس کن»رشد ۵۰ درصدی داشته است