Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله احمد بهشتی، یکشنبه در همایش یاوران وقف که در آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) شهرستان فسا برگزار شد، افزود: اگر موقوفات حوزه‌های علمیه درست مدیریت شود این مراکز بدون نیاز به حمایت و کمک هیچ نهادی از جمله دولت می‌تواند اداره و مدیریت شوند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مدرسه علمیه هاشمیه شیراز که در گذشته تعطیل شده باید توسط مدیران کنونی احیا شود و همچنین موقوفاتی که در این استان غصب شده نیز باید احیا و بازگردانده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، مردان و زنانی که اهل صدقه دادن هستند را دارای اجری مضاعف دانست و گفت: وقف صدقه جاریه‌ای است که تا قرن‌ها برکات آن نصیب جامعه می‌شود.

بهشتی اضافه کرد: به برکت وقف باید دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها رونق پیدا کند و به فقرا و درماندگان نیز رسیدگی شود.

فارس در قله وقف است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس نیز در این همایش بیان داشت: این استان در حوزه وقف و بهرمندی از وجود خیران در قله قرار دارد.

حجت الاسلام سید عباس موسوی افزود: سند موجود وقف در استان فارس به ۷۰۰ سال پیش باز می‌گردد که قبل از آن هم بوده اما ثبت نشده است و هر زمان که واقفان این خطه احساس می کردند که به کمکشان نیاز است، ورود پیدا می کردند.

معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس هم گفت: بیش از ۴۰ هزار نفر هیات امنای بقا متبرکه، کارشناسان، متولیان و واقفین با مجموعه اوقاف این استان همکاری دارند.

الیاس رضایی همچنین با اشاره به برگزاری این همایش در حرم مطهر امامزاده اسماعیل (ع) فسا،گفت: این مجموعه مذهبی یکی از بزرگترین مراکز خدماتی، زیارتی و گردشگری است و هدف از برگزاری آن در این مکان، معرفی هر چه بیشتر این مجموعه بوده است.

در ادامه این همایش از ۱۲۰ فعال حوزه وقف تجلیل و از جایزه علمی موقوفه حاج محمد حسن کاظمی شیرازی و وقف نامه موقوفه کرامت الله بیگی واقع در شهرستان فسا رونمایی شد.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه خیران فسا فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۹۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۱۲ نفر برای ۶ کرسی دیگر مجلس در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی در مرحله نخست انتخابات دوازدهمین دوره مجلس، ۲۴۵ نماینده انتخاب شدند و تعیین تکلیف ۴۵ کرسی به به دور دوم کشید.
انتخاب این ۴۵ نماینده در ۲۲ حوزه انتخابیه صورت می‌گیرد که سه حوزه تبریز، آذرشهر و اسکو _ میانه و شبستر در  آذربایجان شرقی واقع شده است.

در دوره دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان ۱۲ نفر برای کسب ۶ کرسی باقیمانده از ۱۹ نماینده استان باهم به رقابت خواهند پرداخت که چهار نماینده از بین هشت نفر در تبریز انتخاب می‌شود و از حوزه میانه و شبستر نیز یک نفر منتخب و راهی مجلس خواهد شد.

همچنین انتخابات در هشت حوزه انتخابیه در کشور از جمله حوزه انتخابیه تبریز آذرشهر و اسکو به صورت کاملاً الکترونیکی برگزار می‌شود و علاوه بر اینکه احراز هویت الکترونیکی است، شمارش آراء هم به صورت الکترونیکی خواهد بود.

طبق قانون تنها کسانی می‌توانند در مرحله دوم رأی بدهند که حتما در دور اول در همان حوزه انتخابیه رأی داده باشند و یا اصلا در کل کشور رأی نداده باشند.

تبلیغات داوطلبان نمایندگی دومین دوره انتخابات مجلس دوازدهم از یک هفته قبل از تاریخ برگزاری انتخابات از ساعت ۰۰:۰۰ بامداد پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ساعت ۸ صبح ادامه خواهد داشت.

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در حوزه‌های باقیمانده برگزار می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • تاکید نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری بر باشکوه برگزار کردن اجلاسیه شهدای استان
  • نماینده همدان در مجلس خبرگان رهبری به علت عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد
  • «شفافیت» یکی از مهمترین موضوعات مورد نیاز در مجلس آینده است
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است
  • رقابت ۱۲ نفر برای ۶ کرسی دیگر مجلس در آذربایجان شرقی
  • استاندار تهران: اتباع غیرمجاز بازگردانده می‌شوند
  • همایش علمی تاریخ، فرهنگ و جغرافیای خلیج فارس برگزار شد
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • اصل ۷۵ اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس