Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرجع تقلید تشیع با بیان اینکه تکفیری‌ها تهدیدی برای تمام بشریت هستند، گفت: ناامنی از کشورهای منطقه هم فراتر رفته و خطر تروریسم در تمام دنیا محسوس است پس همه باید دست بدست هم داده و در مقابل آن ایستادگی کنند.

آیت الله ناصر مکارم شیرازی روز یکشنبه در پیامی که از طریق ویدئو کنفرانس در کنگره نقش استکبار جهانی در حمایت از جریان‌های تکفیری و افراطی و راه‌های مقابله با آن در سنندج پخش شد، اظهار داشت: تشکیل این همایش پرشکوه در این منطقه با حضور علمای تشیع و تسنن را تبریک می گوییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هرگونه فعالیت و شرکت در چنین جلساتی ذخیره آخرت است که عمل صالح به شمار می رود و خداوند برای آن پاداش قرار داده است، افزود: امروز بزرگترین خطر اسلام، خطر تکفیری است که در دنیا آتش افروزی کرده و کشورهای اسلامی را به ویرانه تبدیل کرده است.

این مرجع بزرگ تقلید اضافه کرد: شاید سوریه تا ۵۰ سال آینده توان بهسازی و بازسازی ویرانی‌های خود را نداشته باشد و در عراق و دیگر کشورها هم آتش تکفیری‌ها، دامن اهل تسنن و تشیع را فرا گرفته است.

آیت‌الله مکارم شیرازی راه حل نظامی، سیاسی و فرهنگی را برای مبارزه با تکفیری‌ها الزامی دانست و گفت: بدون راه های فرهنگی، راه‌های نظامی و سیاسی جواب نمی‌دهد و جهان اسلام باید طوری عمل کند که تمام دنیا را از انحراف این گروه‌ها و فرقه ها از اسلام تبیین کند.

وی تاکید کرد: اسلام تکفیری با روح و جسم اسلام واقعی سازگار نیست لذا باید با اطلاع‌رسانی صحیح، انحراف این فرقه ها را از اسلام مشخص کرد تا کسی جذب این فرقه‌ها نشود.

استاد حوزه علمیه قم افزود: با برگزاری کنگره‌های بزرگ اسلامی در ۲ سال اخیر در قم جلب و جذب در داعش و گروه‌های تکفیری و امثال آن کمتر شده که این نشان از تاثیرگذاری کارهای فرهنگی دارد.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه علما و مسئولین باید دست بدست هم بدهند و خطرات انحراف و بیگانگی تکفیری‌ها با اسلام و مسلمانان را به خوبی تبیین کنند، یادآور شد: اسلام دین رحمت است و دین تکفیری ها کشتار و تخریب است لذا باید اسلام واقعی را به جهان معرفی کرد.

وی خطر مهم دیگر تکفیری‌ها را جلوگیری از پیشروی اسلام در دنیا اعلام کرد و گفت: آنها اسلام را به عنوان دین خشونت جلوه می‌دهند و می‌خواهند با کمک به دشمنان مقابل پیشروی را بگیرند اما پاپ هم اذعان کرد که اسلام دین حقیقت است و تکفیری ها با اسلام بیگانه هستند.
آیت‌الله مکارم شیرازی اظهار داشت: تکفیری‌ها و وهابیت طرفدار واقعی اسلامی نیستند و در چچن هم در اجتماع بزرگ علمای اهل سنت به صراحت این گروه‌ها جدای از اسلام و مسلمانان معرفی شدند.

این مرجع تقلید شیعیان اضافه کرد: با آگاهی بخشی بیشتر به مردم و تداوم برنامه های فرهنگی، سیاسی و نظامی باید ریشه تکفیری‌ها را بر کند.

همایش نقش استکبار در حمایت از جریان های افراطی و تکفیری و راه های مقابله با آن با مشارکت دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان، مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور و با حضور شخصیت ها و علمای برجسته اهل سنت و تشیع در سنندج در حال برگزاری است./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۹۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست بزرگ اسرائیل در آزمایش دفاعی ایران

گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا- مصطفی خدابخشی؛ در واپسین ساعات شب ۲۵ فروردین ماه رسانه‌های داخلی ایران خبر آغاز عملیات انتقام ایران علیه رژیم مجعول صهیونیستی را مخابره کردند. عملیاتی که از آن با عنوان «وعده صادق» نام برده شد تا شب اسرائیل به کابوسی همیشگی برای این رژیم مجعول تبدیل شود.

تصاویر مخابره شده از رویداد بزرگ نظامی علیه اراضی اشغالی در حالی در مقابل دیدگان مردم جهان به نمایش گذاشته شد که طی بیش از ۷۰ سال گذشته چنین عملیاتی بر علیه صهیونیست‌ها رخ نداده بود و آن را می‌توان شکست بزرگ استراتژیک صهیونیست‌ها پس از حمله نابخردانه خود به سرکنسولگری ایران در سوریه دانست.

در ساعات اولیه این رویداد از ارتش رژیم صهیونیستی آمادگی صد در صدی برای مقابله با این حمله به گوش می‌رسید، اما در واقعیت و در کف میدان، سربازان صهیونیست طی ۱۰ روز قبل از عملیات «وعده صادق» در عملیات روانی ایران بازی را از پیش واگذار کرده بودند و از همان دقایق اولیه بازنده میدان رودررویی بی واسطه با بزرگترین قدرت منطقه‌ای غرب آسیا شدند.

تصاویر منتشر شده از رسانه‌ها که به صورت زنده در برابر دیدگان مردم جهان مخابره می‌شد حکایت از زمین گیر شدن سیستم پدافندی صهیونیست‌ها و نهایتا اصابت موشک‌های ایرانی بر جان خسته سرزمین‌های اشغالی حکایت داشت. اما بر خلاف این واقعیت میدانی از همان دقایق اولیه شکست دیوار پدافندی اسرائیلی‌ها و شنیده شدن صدای انفجار در نقاط مختلف اسرائیل دستور العمل بایکوت خبری و عدم انتشار تصاویر از محل اصابت موشک‌های ایرانی در دستور کار ارتش رژیم موقت صهیونیستی قرار گرفت.  

در پس این سانسور رسانه‌ای دستگاه تبلیغاتی اسرائیل به کار افتاد تا پاسخ ایران را حداقلی و با کمترین میزان اسیب نشان دهد. پروژه‌ای که با گذر زمان در حال نمایش واقعیت در میدان است.

شکست سخت نظامی صهیونیست‌ها در برابر ایران در شرایطی رقم خورد که به اذعان فرماندهان نظامی کشورمان در این عملیات نسل دوم و سوم توانمندی موشکی ایران به کار گیری شد. موشک‌های ما فوق صوتی که از نظر توان عملیاتی نسبت به موشک‌های نسل جدید امکان ضرب و شتم کمتری دارند، اما با این وجود لرزه سختی را بر اندام پر التهاب صهیونیست‌ها انداختند و نشان دادند که حتی موشک‌های نسل قدیمی‌تر ایران توانایی عبور از سیستم‌های رهگیری اسرائیل و حتی ۱۰ کشور حمایت گر از آن در طول عملیات را دارند.

بر این اساس می‌توان عملیات «وعده صادق» را بزرگترین آزمایش توان دفاعی اسرائیل از سوی ایران دانست. آزمایشی که در آن سمت شرقی میدان نبرد پیروز و سمت غربی پر مدا تسلیم و نظاره گر فروپاشی هژمونی پوشالی خود بود. موید این موضوع را می‌توان در اظهار نظر برخی از ماموران سیا دید. لری جانسون یکی از همین ماموران است که عملیات رسانه‌ای صهیونیست‌ها برای تصویرسازی از شکست ایران را بی ارزش می‌داند و بر این نکته تاکید دارد که ایران هر آنچه که می‌خواست را به انجام رساند و نشان داد که توانمندی بالایی در بهره گیری از کلاهک‌های قابل مانور دارد.

در سوی دیگر شکست نظامی اسرائیل در برابر ایران یک بازنده بزرگ دیگر نیز وجود دارد و آن کسی نیست جز ایالات متحده که نشان داد دیگر آن توان بازدارندگی گذشته خود در برابر ایران را نداشته و نمی‌تواند دیگر روی صبر استراتژیک ایران حساب باز کند. حالا به عبارت بهتر باید گفت که کفه ترازو در حوزه بازدارندگی در اختیار ایران است. به عبارت بهتر حالا آینده منطقه و حتی نبض حیاتی اسرائیل در دستان ایران است. واقعیتی که صهیونیست‌ها وجود آن را در شب پر التهاب و کوبنده عملیات «وعده صادق» درک کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت آیت‌الله مکارم شیرازی از اقدام پلیس در اجرای طرح نور
  • تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب
  • بازسازی جت پرشر دیزل تجسم توان متخصصان بومی نیروگاه رامین اهواز
  • شکست بزرگ اسرائیل در آزمایش دفاعی ایران
  • شناخت توانمندی‌ها در حوزه آی‌تی در استان زنجان ضروری است
  • هشدار سرمازدگی تا ۲ روز آینده در استان همدان
  • بازسازی ساختمان بلدیه با کاربری فرهنگی
  • ویسی، ایده کمیته فنی در فولاد را رد کرد
  • شاید موشک‌های آینده بدون سوخت کار کنند!
  • 5 درس از مواجهه ایران با رژیم صهیونیستی