Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله سیدحسن عاملی روز یکشنبه در نشست با کتابداران و کارکنان کتابخانه‌های عمومی استان افزود: در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین آحاد و اقشار مختلف مردم باید کتابخانه‌های سیار در استان راه‌اندازی شود.

او اظهارداشت: مساجد استان نیز از ظرفیت خوبی برای توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین نوجوانان و جوانان برخوردار هستند و باید از این ظرفیت نیز در استان استفاده کرد و در همین راستا آمادگی خود را برای اختصاص بخشی از فضای طبقه دوم مصلای اردبیل برای راه‌اندازی سالن مطالعه اعلام می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نقش مهم خانواده‌ها در ترویج فرهنگ کتابخوانی بیان کرد: برغم هزینه زیاد خانواده‌ها برای مصارف غیرضروری همانند دکوراسیون و تزیین خانه، باید برای خرید کتاب نیز هزینه کرد.

عاملی گفت: کتاب‌های فاخر بسیاری از علمای استان نیازمند تحقیق و پژوهش است که مردم نیز باید با این کتاب‌های ارزشمند آشنا شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل نیز در این نشست از فعالیت ۷۹ باب کتابخانه عمومی و مشارکتی در استان خبر داد و گفت: در راستای ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی خدمات کتابخانه‌ای و نشست‌های مختلف فرهنگی و کتابخوانی اجرا می‌شود.

پروانه رضاقلیزاده با بیان اینکه توسعه برنامه‌های فرهنگی و تکمیل پروژه‌های عمرانی در اولویت برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان است، افزود: زیربنای توسعه فرهنگی در هر جامعه، کتاب و کتاب‌خوانی است و کودکان و نوجوانان به‌عنوان مخاطبان اصلی در کتابخانه‌های عمومی هستند.

او کتاب را بهترین گزینه برای تامین سلامت فکری و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانست و تشریح کرد: برنامه‌های مختلف فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی با هدف تشویق و ترغیب آحاد و اقشار مختلف مردم به کتاب و کتابخوانی در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه وضعیت پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی کتابخانه‌های عمومی در استان پیگیری می‌شود، افزود: کتابخانه مرکزی شهرستان بیله‌سوار ۹۵درصد و کتابخانه عمومی روستای انجیرلو از ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

وی بیان‌کرد: با تلاش‌های صورت گرفته زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه شهرستان گرمی تامین شده و این کتابخانه توسط بنیاد علوی در گرمی احداث می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: پرداخت نیم درصد از درآمد شهرداری‌ها برای کتابخانه‌های عمومی استان حائز اهمیت است که باید به‌دلیل اهمیت کتاب و کتابخوانی در جامعه شهرداری‌ها به این موضوع اهتمام بیشتری داشته باشند.

وضعیت استان اردبیل در حوزه تولید و عرضه کتاب مطلوب است ولی پایین بودن سرانه مطالعه مشکل اساسی در حوزه فرهنگ کشور محسوب می‌شود و به گفته مسئولان فرهنگی دلیل اصلی آن نیز مربوط به گسترش رسانه‌های مجازی، شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ها می‌باشد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگی اردبیل کتابخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۳۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن همواره در تلاش است نام خلیج فارس را تغییر دهد

امام جمعه قشم با اشاره به در پیش بودن دهم اردیبهشت؛ روز ملی خلیج فارس گفت: دشمن همواره در تلاش برای فتنه‌سازی بر سر نام خلیج فارس است، اما با هوشیاری مردم و مسئولان همواره شکست خورده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قشم با تاکید بر هوشیاری در برابر فتنه‌های دشمنان، گفت: خوشبختانه با هوشیاری مردم و مسوولان تا به امروز توطئه شوم دشمنان در تغییر نام خلیج فارس ناکام بوده و همواره با شکست مواجه شده است.

وی با اشاره به تلاش‌های ایران اسلامی در دفاع از حقوق کشورهای منطقه خلیج فارس و ایجاد صلح در منطقه، تصریح کرد: خلیج فارس از آغاز پیدایش این آبراه در جغرافیای جهان همراه بر این نام بوده و کتاب و نقشه‌های زیادی در تاریخ بر این معنا تاکید دارند.

وضعیت جاده‌های شهرستان ناایمن است

امام جمعه قشم در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به روز ایمنی و حمل و نقل جاده‌ای (هفتم اردیبهشت)، ضمن انتقاد از وضعیت ناایمن جاده‌های این شهرستان، بر تلاش هر چه بیشتر مسوولان مربوطه در جهت اصلاح و بهسازی مسیرهای ناایمن و ایجاد مسیرهای امن تاکید کرد.

حجت‌الاسلام حاجبی ضمن تبریک روز شوراها به فعالان این عرصه (نهم اردیبهشت) و با اشاره به نقش مهم این نهاد مردمی در حل مشکلات جامعه، تصریح کرد: این نهاد در قانون اساسی کشورمان بسیار مورد تاکید قرار گرفته و اعضای شوراها باید منعکس کننده و پیگیر نیازها و درخواست‌های مردمی باشند.

وی تاکید کرد: شکل گیری نهاد شوراهای اسلامی در جمهوری اسلامی ایران با فرمان امام خمینی(ره) نشان دهنده اهمیت مردم سالاری دینی در جامعه و تحقق بخشیدن به فرآیند واگذاری امور به مردم است.

انتهای پیام/7558

دیگر خبرها

  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • دشمن همواره در تلاش است نام خلیج فارس را تغییر دهد