Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@21:12:13 GMT

آغاز کاوش های جدید در تپه چغاگاوانه

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۷۱۸۹۶

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از تغییر ضوابط حفاظتی تپه تاریخی چقاگاوانه خبر داد وگفت: چون ضوابط قبل قدیمی بود نمی توانستیم از تپه حفاظت لازم را انجام دهیم و به همین دلیل هم ساخت و سازهای زیادی در آنجا انجام شده بود و هم در شهرداری مشکلاتی به وجود آمده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: در اینکه عرصه و حریم آن کجاست ابهامات زیادی وجود داشت به همین جهت اول کاری که صورت گرفت تغییر ضوابط حفاظتی بود.

او با بیان اینکه لازم است پلن های مدیریتی برای آن تعریف کنیم، گفت: باید مشخص شود چه تعداد از منازل و مغاره های حریم آن باید تملک شود و چه تعداد ساماندهی شوند همچنین یک برنامه بلند مدت برای بازسازی ارگ و مرمت دیوارهای تاریخی در نظر گرفتیم و اینکه تبدیل به یک سایت پلن موزه کامل شود که بتواند مورد بازدید قرار بگیرد.

این مسئول  بیان کرد: با اعتبارات موجود، برنامه کوتاه مدت تا ابتدای سال ۹۹ به اتمام خواهد رسید و برنامه میان مدت هم مهرماه سال آینده شروع می شود تا کاوش های جدید بر روی آن صورت بگیرد.

انتهای  پیام/ز

حفاظت از تپه تاریخی چغاگاوانه

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی مکان های تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۱۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حق تفکیک برای زمین‌های امامزاده ابراهیم شفت کاهش پیدا می‌کند

داریوش بلدی در گفت و گو با خبرنگار مهر، پس از بازدید از مناطق حادثه دیده امامزاده ابراهیم شفت اظهار کرد: در جاسازی در منطقه حادثه دیده امامزاده ابراهیم شفت با لحاظ ضوابط و قوانین انجام شود.

معاون عمران و توسعه روستایی بنیاد مسکن کشور با اشاره به رعایت ملزومات و ضوابط طرح هادی در مناطق روستایی بیان کرد: حق تفکیک منازل طبق ضوابط ۱۲۰ متر پیش بینی شده است که باید رعایت شود.

بلدی با بیان اینکه حق تفکیک برای زمین‌های امامزاده ابراهیم شفت کاهش پیدا می‌کند، گفت: کمیته‌ای برای تعیین تکلیف زمین‌های روستای حادثه دیده شفت تشکیل می‌شود و در این کمیته نظر بر کاهش حق تفکیک را پیشنهاد خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمار بازنگری محدوده روستای امامزاده ابراهیم شفت ۳۵ هکتار ارزیابی شده است، افزود: سند بخشی از زمین‌های این روستا توسط بنیاد مسکن اخذ شده و مابقی هم با کمک بنیاد مسکن به صدور سند منتهی می‌شود.

معاون عمران و توسعه روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور تصریح کرد: در احیا و بازسازی مجدد روستای امامزاده ابراهیم شفت باید ضمن توجه به رعایت دستورالعمل‌های علمی و فنی به گونه‌ای عمل شود که به بافت روستایی و سنتی آن لطمه‌ای وارد نشود.

کد خبر 6098469

دیگر خبرها

  • حق تفکیک برای زمین‌های امامزاده ابراهیم شفت کاهش پیدا می‌کند
  • توقف پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان در پی کشف آثار تاریخی
  • شواهدی از آثار تاریخی در خیابان باباطاهر همدان مشاهده شد
  • مرمت پل خاتون کرج آغاز شد
  • صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان پارس آباد صحت ندارد
  • اجرای برنامه همخوانی قرآن در بنا‌های تاریخی قزوین
  • اجرای همخوانی قرآن در بناهای تاریخی قزوین
  • تپه‌های باستانی قم میراث‌دار گنجینه تاریخ هزاران ساله
  • هوش مصنوعی در جستجوی راز آلزایمر: کاوش در ارتباط بین روده و مغز!
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از کی شروع می‌شود؟