Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرستان رشت گفت: با توجه به حساسیت و حجم مشکلات سراوان رشت در آخرین سفر هیئت دولت به گیلان بالغ بر ۳۱۴ میلیارد تومان برای برطرف شدن مشکلات پسماند این منطقه در نظر گرفته شد. ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۷ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، میرشمس مومنی‌زاده عصر امروز در جلسه پیگیری و برطرف شدن معضل پسماند منطقه سراوان رشت اظهار داشت: مشکلات پسماند منطقه سراوان رشت مربوط به امروز نیست بلکه این معضل بزرگ 30 ساله است و متاسفانه روز به روز نیز حجم مشکلات آن افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرستان رشت به ضرورت برطرف شدن معضلات پسماند منطقه سراوان در سریع‌ترین زمان تأکید کرد و افزود: ما در ایجاد مشکلات سراوان مقصر نبوده‌ایم چون این معضل 30 ساله است و مربوط به امروز نیست اما تمام تلاش خود را برای برطرف کردن مشکلات سراوان انجام می‌دهیم و از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم.

مومنی‌زاده با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی مؤظف هستند که در راستای برطرف شدن معضلات سراوان با مردم صادق باشند و از هیچ تلاشی فروگذار نکنند گفت: مدیران نباید فاصله‌ای بین خود و مردم ایجاد کنند و هنگامی که مردم تلاش مسئولان برای برطرف شدن معضل پسماند سراوان را ببینند اعتمادشان به مسئولان زیاد می‌شود.

مشکل پسماند سراوان رشت در عرض یک سال قابل برطرف شدن نیستپسماندها در حاشیه محورهای روستایی پلدختر جمع‌آوری شودهزینه 6 میلیاردی برای مدیریت پسماند شهری ارومیه

وی افزود: اگر از ابتدا زباله‌ها در سراوان به صورت بهداشتی و با روشی اصولی و درست دفن می‌شد و یا حتی راهکار مناسب‌تری برای آن اندیشیده می‌شد در آن صورت با این حجم بحران در منطقه سراوان روبه‌رو نمی‌شدیم.

فرماندار شهرستان رشت به لزوم بهره‌گیری از راهکاری درست و اصولی برای حل مشکلات سراوان تأکید کرد و گفت: امروز مهم‌ترین و اساسی‌ترین کار حل مشکلات پسماند سراوان است و مسئولان هم حساسیت و اراده لازم برای برطرف کردن مشکلات آن را دارند و در حال تلاش هستند.

وی با تأکید بر اینکه میزان حساسیت‌ها نسبت به حل معضل سروان بسیار زیاد شده است بیان کرد: در بودجه سال 98 استان گیلان، هزار میلیارد تومان تنها برای برطرف کردن مشکلات پسماند اختصاص یافت و در آخرین سفر هیئت دولت به استان نیز 314 میلیارد تومان برای حل مشکلات پسماند سراوان در نظر گرفته شد.

شهردار رشت نیز در این جلسه با اشاره به سرعت اجرای پروژه تصفیه‌خانه شیرآبه سراوان رشت اظهار داشت: برای ادامه روند این پروژه یک سری تجهیزات جدید نیاز بود که در حال حاضر خریداری شده و اعتباری نیز برای آن در نظر گرفته شد.

ناصر حاج‌محمدی با اشاره به فرسودگی تجهیزات و ماشین‌آلات کارخانه تولید کود آلی رشت خاطرنشان کرد: بسیاری از تجهیزات و ماشین‌آلات کارخانه کارخانه تولید کود آلی نیز فرسوده بود که عملیات بهسازی آن آغاز ‌شد و هم‌اکنون ظرفیت دریافت 250 تن زباله را دارد.

شهردار رشت تصریح کرد: عملیات ساخت سوله تخمیر شماره یک کارخانه کود آلی نیز با سرعت در حال انجام است و عملیات ساخت سوله تخمیر شماره 4 نیز با 6 هزار مترمربع در حال انجام است.

به گزارش تسنیم، جمعی از اهالی منطقه سراوان رشت نیز در این جلسه حضور یافته و انتظارات، پیشنهادات و گلایه‌های خود را در رابطه با مشکلات پسماند سراوان مطرح کردند و خواستار برطرف شدن معضلات این منطقه شدند همچنین همراهی و مشارکت نهادهای نظامی و انتظامی استان برای کاهش معضلات سراوان نیز جزوء خواسته‌های مردم بود.

مشکلات آلودگی‌ها و بیماری‌های عفونی، افزایش جمعیت، افزایش بیماری‌های خطرناک ناشی از انباشت زباله و مشکلات پیرامون آن در سراوان، پیگیری جدی برای برطرف کردن مشکلات و معضلات این منطقه از جمله گلایه‌های مردم این منطقه بود.

انتهای پیام/ح

R7877/P1357/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۲۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیرین و مسؤولان در رفع مشکلات مراکز نگهداری معولان کمک کنند

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مهر انگیزظهر سه شنبه در بازدید از مرکز نگهداری معلولان بهزیستی بوشهر گفت: یکی از مواردی که این مجموعه دچار مشکل بود نیاز به احداث آشپزخانه جدید با امکانات کامل بود که در این خصوص تقاضا می شود مسئولان و خیرین در صدد حل این مشکل باشند و این را مد نظر قرار دهند

رئیس کل دادگستری استان بوشهر افزود: یکی از مواردی که این مجموعه دچار کمبود است نداشتن گاز لوله کشی است که از مدیر عامل شرکت گاز استان تقاضا می شود این مسأله را مورد بررسی قرار دهد و در صدد حل این مشکل نیز برآیند و به این مجموعه کمک کند.

وی افزود: در بازدید قبل این مجموعه بلحاظ آب مصرفی دچار مشکل بودند که این مشکل حل شده و از کسانی که در این راستا کمک کردند تقدیر میکنم.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر بیان کرد: این مجموعه در تهیه اقلامی مثل پوشاک و مایحتاج غذایی دچار کمبود هایی است که نیاز است از ظرفیت مردم و خیرین در جهت یاری رساندن به این مجموعه کمک گرفت

. مهر انگیز خطاب به مسئولین این مجموعه گفت: هر مشکل و کمبودی در این مجموعه باشد به دادستانی اعلام شود تا در این خصوص حمایت های لازم صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در این بازدید پیرامون موارد دیگری نیز که مطرح شد توصیه های لازم به مسئولان این مجموعه ارایه کرد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در بازدید از قسمت های مختلف مرکز نگهداری معلولان بوشهر ضمن تشکراز زحمات و تلاش های مسئولان و کارکنان این مجموعه از نزدیک در جریان کمبود ها و مشکلات این مجموعه قرار گرفت.

مهر انگیز از تک تک افراد معلول این مجموعه دیدار و با آنها گفتگو کرد و از مسئولان در جریان وضعیت آنها قرار گرفت.

کد خبر 6093075

دیگر خبرها

  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر اختصاص می‌یابد
  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت
  • مشکل صدور مجوز ساخت در ۲۸ قطعه از زمین‌های رو به روی شهرک خانقاه برطرف می‌شود
  • کسب رتبه نخست منطقه ۹ اصفهان در افزایش تناژ جمع‌آوری مواد بازیافتی
  • مشکل برگزاری کنسرت موسیقی در بوشهر حل شد؟
  • خیرین و مسؤولان در رفع مشکلات مراکز نگهداری معولان کمک کنند
  • اختصاص سهمیه ۳۰۰ نفری بیمه برای کارگران ساختمانی کردستان
  • همه باید در مسیر گره‌گشایی از مشکلات تولید گام بردارند
  • مشکل شیرخشک‌های یارانه‌ای تا یک ماه آینده برطرف می‌شود
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود