Web Analytics Made Easy - Statcounter

ما سوپر میلیاردرهایی را داریم که بندگان خدا، دوست دارند که زندگی دوم تشکیل بدهند، سفره‌ی دیگری را پهن بکنند اما، جریان فرهنگی غرب زده، فمنیست‌های غرب‌گرا و البته فمنیست‌های مذهبی و حتی مسجدی به همراه قانون ظالمانه‌ای که ایجاد شده، مانع از این واقعیت مهم (چندهمسری) در جامعه ما شده اند.

به گزارش شریان نیوز،چند روزی است که تصویری از برگزاری کارگاه چندهمسری در شهر تهران، واکنش‌های متفاوتی را در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا جایی که برخی تصور می‌کنند این برگزاری این کارگاه‌ها واقعیت ندارد و پوستر طراحی شده برای این کارگاه غیر واقعی است.



بررسی‌های نشان می‌دهد، برگزاری این کارگاه در تهران واقعیت دارد و مسئولیت برگزاری آن با موسسه حیات حسنی در شهر قم است. درباره چرایی برگزاری این کارگاه حجت‌الاسلام محمد عسگری مسئول واحد مشاوره موسسه حیات حسنی در شهر قم به گفت: وگو با ایرنا زندگی پرداخت.

حجت‌الاسلام عسگری از برگزارکنندگان و مسئولان این موسسه است و معتقد است، مخالفت با چندهمسری، ظلم به آقایان و زنان بدون همسر است!
متن کامل این گفتگو را در ادامه بخوانید:

آقای عسگری، پوستر آموزش چند همسری چند روزی است در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود و خیلی‌ها نفس برگزاری این کارگاه را حتی باور نکردهاند، واقعا شما در شهر تهران قرارست این کارگاه را برگزار کنید؟
بله، مگر چه اشکالی دارد؟ ما در این کشور حدود ۱۰۰ هزار خانواده‌ داریم که تعددی هستند، یعنی یک آقا چند همسر دارد. آیا این‌ها نیاز ندارند مرکزی باشد که به صورت علمی و مشاوره‌ای به آن‌ها خدمت کند؟

منبع آمارتان کجاست، که ۱۰۰ هزار خانواده به قول شما «تعددی» داریم؟
مراکز رسمی، شما می‌توانید از مراکز رسمی تایید این آمار را بگیرید!
تصویر پوستری که در روزهای اخیر در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود
درباره موسسه «حیات حسنی» کمی توضیح بدهید، این موسسه در کدام شهر است، آیا مجوزی برای فعالیت دارد، هدف از تشکیل این موسسه چیست؟
یک موسسه آموزشی، تبلیغی و طلبگی در حوزه آموزش تعدد زوجات و فرهنگ‌سازی در این زمینه، فعالیت‌های جهادی هم داریم و وابستگی به نهاد خاصی نداریم. دوره‌های کارگاهی برگزار می‌کنیم برای اعضای خانواده‌های تعددی چه مردان و چه زنان.

در کدام شهر فعالیت می‌کنید؟
ما در شهر قم مستقر هستیم.

غیر از شهر قم در شهرهای دیگر هم کارگاه برگزار کرده‌اید؟
بله در اصفهان و ان‌شاالله به زودی هم در تهران.

چرا در تهران؟
خب چه اشکالی دارد، تهران نیاز دارد ماهم در تهران برگزار می‌کنیم و البته درخواست‌هایی هم بود.

برای برگزاری این دوره از کجا مجوز گرفته‌اید؟
بالاخره گرفته‌ایم دیگر. ما هم تامین کننده استاد و محتوای این دوره‌ها هستیم.
 
تصویر یکی از دوره‌های چندهمسری استادهای این دوره‌ها چه کسانی هستند؟
هرکسی که ان‌شاالله در این دوره‌ها شرکت کرد می‌تواند ببیند که استادها چه کسانی هستند.

یعنی این استادها به چه اساس انتخاب می‌شوند؟
در واقع این اساتید از حوزه هستند و ممکن است از دانشگاه هم انتخاب شده باشند، برخی عامل هستند و برخی دیگر عامل نیستند و سطح علمی قابل قبولی دارند.

عامل به این معنا که آن‌ها هم تعدد زوجات دارند؟
در برخی موارد بله!

دقیقا تخصص این اساتید چه هست؟
حوزه دین کار می‌کنند دیگه! و تخصص مسائل دینی دارند.

از انتقاداتی به شما در شبکه‌های اجتماعی شده با خبر هستید؟ خیلی‌ها به کلی متعجب هستند که اصلا چرا این چنین دوره‌ای در حال برگزاری است و خیلی‌ها عنوان می‌کنند این کار خلاف عرف جامعه ماست.
بله خلاف عرف است و اشتباه همین‌جاست. خدای متعال مرد را به طور تکوینی تعددی خلق کرده و متناسب با آن، قانون تشریح کرده، کسی می‌تواند منکر این واقعیت شود؟

اما خیلی‌ها معتقدند که این کار دقیقا در وضعیت امروز جامعه چه اولویت و ضرورتی دارد؟
ما سوپر میلیاردرهایی را داریم که بندگان خدا، دوست دارند که زندگی دوم تشکیل بدهند، سفره‌ی دیگری را پهن بکنند اما، جریان فرهنگی غرب زده، فمنیست‌های غرب‌گرا و البته فمنیست‌های مذهبی و حتی مسجدی به همراه قانون ظالمانه‌ای که ایجاد شده، مانع از این واقعیت مهم (چندهمسری) در جامعه ما شده اند.

در واقع شما می‌خواهید برای چند همسری برای گروهی از مردان نسخه بپیچید؟
نه، ما قصد نسخه پیچیدن نداریم و چندهمسری شرایط خاص خود را دارد، اما برخی هستند که می‌توانند و خانواده‌ی دیگر تشکیل دهند. ما در ایران بین ۳۰ تا ۴۹ سال، اعم از باکره تا مطلقه حدود ۴ تا ۵ میلیون زن داریم که این‌ها همسر ندارند. آیا این‌ها حق تاهل ندارد؟

این مواردی که می‌گویید حریم شخصی هر فرد است و علاوه بر این چرا شما فقط از چند همسری می‌گویید؟
مسایل دیگر مثل ازدواج آسان را باید از دولت و قوای دیگر مطالبه کرد. ما ۴ تا ۵ میلیون قربانی دارند ایا این‌ها حق تاهل دارند یا نه؟ چون امکان ازدواج اول برای آن‌ها ممکن نیست؟

چطور ممکن نیست؟
نیست بالاخره و این‌ها می‌توانند به عنوان همسر دوم، سوم و چهارم می‌توانند وارد زندگی مشترک شوند. کسانی هم هستند که شرایط‌ش را دارند و می‌توانند زیر بال و پر این‌ها را بگیرند.

یعنی معتقدید این موارد فقط باید با چندهمسری حل شود؟
بالاخره در حوزه‌های دیگر الی‌ماشاالله هستند نهادهایی که تبلیغ می‌کنند. نظام خانواده شامل بخش‌های مختلفی است و چندهمسری هم یکی از ضلع‌های این مجموعه است. اگر راه حلال ببندیم و سگ را ببندیم و سنگ را باز بگذاریم، فحشا جامعه را در بر می‌گیرد. همانطور که می‌بینیم برخی در جامعه گرفتار هستند. اگر راه حلال را باز بگذاریم و آن‌ها عدالت داشته باشد این مشکلات دیگر پیش می‌آید.

اما هستند نه کارشناسان دانشگاهی، بلکه کارشناسان دینی و مذهبی که عنوان می‌کنند پرداختن به مسائلی از این دست، راه لاابالی‌گری را باز می‌کند.
نه دیگه، برعکس، وقتی راه حلال باز شود دیگر راه لاابالی بسته می‌شود. مخالفت با چندهمسری علاوه بر مردان، ظلمی علیه زنان نیز هست. متاسفانه این حق زنانی است که همسر ندارد و حق آن‌ها ضایع می‌شود. یک مردی می‌خواهد بیاید و مسئولیت بپذیرد کجای این ماجرا بد است؟
بالاخره زنان نیاز تکوینی به شوهر دارند و نمی‌توان مانع این نیاز شد. زنان چهار نوع نیاز به شوهر دارند، نیاز عاطفی، نیاز معنوی به شوهر و نیاز جنسی به شوهر و نیاز اقتصادی به شوهر. شما به عنوان دولت اگر زنی ازدواج نکرده شما می‌توانید نیاز اقتصادی آن را حل کنید باقی نیازها چه می‌شود؟
  تصویری از یکی از کارگاه‌های چند همسری، منبع عکس: سایت موسسه حیات حسنی
دوره‌هایی که برگزار می‌کنید به چه شکلی است و چه آموزش‌هایی می‌دهید؟
ما هم برای آقایان آموزش داریم و هم برای خانم‌ها. شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها ممکن است اعضای خانواده‌های تعددی باشد یا اصلا کسانی هستند که می‌خواهند در این رابطه اطلاعات خود را بیشتر کنند.

دقیقا چه آموزش‌هایی می‌دهید؟
ضرورت‌ها و الزامات زندگی تعددی تبین می‌شود. احکام شرعی چند همسری تبیین می‌شود که باور بفرمایید تا کنون باز نشده است. از بحث نفقه یا روابط بین خود. مهارت‌های زندگی چندهمسری هم یکی دیگر از سرفصل‌هاست که تاکنون مطرح نشده. ما الان حدود ۱۰۰ هزار خانواده دارای چندهمسر در کشور داریم که ممکن است برخی از این خانواده‌ها دچار بحران‌هایی باشند وقطعا نیاز به آموزش دارند و باعث می‌شویم زندگی آن‌ها قوام داشته باشد.

به کسانی که قصد چندهمسری داشته باشند هم آموزش می‌دهید؟
بله موارد زیادی بوده و ماهم قبل از آن مسائل این زندگی را به آن‌ها آموزش می‌دهیم. به خانم‌ها این آموزش‌ها داده می‌شود.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۴۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۳ هزار نفر جذب آموزش و پرورش البرز می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، علی حجرگشت در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه کرج ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) و تبریک روز معلم گفت: البرز دارای بیش از ۵۳۰ هزار دانش آموز در تمام مقاطع تحصیلی است که در حدود ۲ هزار و ۲۰۰ تا ۲ هزار و ۳۰۰ مدرسه دولتی و غیردولتی مشغول تحصیل هستند و بیش از ۵۰ هزار معلم شاغل و بازنشسته داریم.

وی با اشاره به مشکلات موجود در سرانه فضاهای آموزشی، تربیتی، اردویی و ورزشی در استان البرز و ضمن ابراز امیدواری از اینکه بتوانیم به همت دولتمردان و خیران به رفع آنها بپردازیم، مطرح کرد: فضای فیزیکی و ساختمان یک طرف اما نیروی انسانی و معلمی که باید دانش آموزان را تربیت کند، نکته مهمتری بوده و بهترین راه تأمین نیرو برای آموزش و پرورش، تربیت و جذب معلم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز عنوان کرد: در یکی دو دهه اخیر وقفه‌ای در تربیت و جذب معلم ایجاد شد که شاید بسیاری از مسائل و مشکلاتی که امروز در حوزه‌های مختلف آموزشی، پرورشی و اجتماعی و … با آنها مواجه هستیم ناشی از این کم توجهی و خلأ ایجاد شده است. بهترین و مبنایی‌ترین جا برای تربیت و تأمین معلم دانشگاه تربیت معلم است.

حجرگشت افزود: اما تا زمان رسیدن به وضعیت مطلوب شاید چاره‌ای جز جذب معلم از سایر مسیرها نباشد. با توجه به اینکه شاید همه افراد تحصیل کرده و دارای مدارک تحصیلی بالا شایستگی معلمی را نداشته باشند، جذب و تربیت معلم شیوه خاص خود را دارد. در دوره جدید نگاه به جذب معلم حتی از طریق آزمون استخدامی تغییر یافت و به دنبال نیروی کیفی‌تر هستیم.

امسال ۵۰ درصد معدل و دیپلم و ۵۰ درصد کنکور در ورود به دانشگاه مؤثر است

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش معلمانی را استخدام می‌کند که معلمانه رفتار کنند و گزینش‌های ویژه معلمی را نیز پشت سر بگذارند، اظهار کرد: علیرغم همه مسائل در دولت برای تأمین هزینه‌های آموزش و پرورش، سال گذشته بیش از ۵۰ هزار نفر استخدام شدند و امسال حدود ۷۰ هزار نفر از طریق آزمون‌های استخدامی و بیش از ۳۰ هزار نفر از دانشگاهیان فرهنگیان جذب می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به اینکه از این تعداد حدود ۲ هزار و ۵۰۰ تا سه هزار نفر مربوط به این استان هستند، خاطرنشان کرد: در دور اول سفر رئیس جمهور به البرز، آموزش و پرورش متعهد شد ۱۰۰ مدرسه بسازد که در سال گذشته تقریباً محقق شد. در سفر دوم نیز ساخت ۱۰۰ مدرسه دیگر از محل اعتبارات دولتی و کمک خیران مصوب و عملیات اجرایی تعدادی از آنها آغاز شده است.

حجرگشت با بیان اینکه علاوه بر این ۱۰۰ مدرسه دیگر نیز تعهد داده شد که از منابع استانی، مولدسازی و سایر منابع احداث شود، عنوان کرد: با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و اینکه باید تحصیل دانش آموزان در مدرسه در پذیرش و ادامه تحصیل آنها در دانشگاه نقش مستقیم داشته باشد، این موضوع تصویب شد که معدل دیپلم دانش آموزان در پذیرش در دانشگاه مؤثر باشد.

وی ادامه داد: سال گذشته برای اولین بار امتحانات نهایی پایه دوازدهم به صورت سراسری با شیوه جدید برگزار شد و نمره امتحانات نهایی در پذیرش در دانشگاه مؤثر بود. امسال نیز امتحانات پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم به صورت نهایی برگزار می‌شود و ۵۰ درصد معدل دیپلم و ۵۰ درصد کنکور در پذیرش دانش آموزان در دانشگاه مؤثر است و در سال آینده سهم تأثیر معدل، به ۶۰ درصد می‌رسد.

رکن اصلی موفقیت ما همراهی مردم است

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به انتظارات مقام معظم رهبری از مجموعه آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ما موظفیم به این انتظارات پاسخ مناسب بدهیم و معلمانه با دانش آموزان و جامعه برخورد کنیم تا دانش آموزانی با تربیت صحیح پرورش دهیم. رسیدگی جدی به موضوع تربیتی و پرورشی و آسیب‌هایی که شاید زیبنده جامعه و مدارس نیست در دستورکار قرار گرفته است.

حجرگشت اظهار کرد: رکن اصلی موفقیت ما در آموزش و پرورش همراهی مردم به ویژه اولیاست که به ما اعتماد کنند و در کنار ما باشند تا بتوانیم آنچنان که باید و شاید در این مسیر فعالیت کنیم و موفق باشیم و به اهداف مدنظر دست یابیم. برای جلب همراهی و مشارکت مردم در انجام وظایف و رسالت‌های محوله باید فعالیت‌های خود را برای آنها تبیین کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت مهارت آموزی دانش آموزان در مدرسه مطرح کرد: دانش آموزان را به مدت ۱۲ سال در رشته‌های مختلف آموزش می‌دهیم اما شاید پس از فارغ التحصیلی کمترین مهارت را نیز نداشته باشند و این موضوع خسرانی برای آموزش و پرورش است. در این راستا یک نگاه این است که در دوره متوسطه دانش آموزان را به سمت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش سوق دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز اضافه کرد: در برنامه هفتم توسعه باید ۵۰ درصد دانش آموزان دوره متوسطه دوم در مدارس نظری و ۵۰ درصد در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای مشغول باشند اما میانگین آمار کشوری در این زمینه ۴۰ درصد و در البرز حدود ۴۳ درصد است که کافی نیست. از سوی دیگر باید توسعه هنرستان‌ها و ارتقای امکانات و زیرساخت‌ها و تجهیزات انجام شود.

کد خبر 6095590

دیگر خبرها

  • صالحی عمران: نیازمند نظر کارفرمایان صنایع در تدوین برنامه‌های درسی هستیم
  • مسجد و فرهنگسرا را چرا داخل پارک می‌سازند؟/ تهران خشک به بوستان نیاز دارد
  • حدود ۳ هزار نفر جذب آموزش و پرورش البرز می شوند
  • تمایل به ساخت فیلم در عرصه جوانی جمعیت را دارم
  • تقدیر از معلمان و مدیران نمونه در همدان + تصویر
  • بازدید عمومی مردم، مدیران و کارشناسان همراه با خانواده از رویداد حمل‌ونقل دانش‌بنیان
  • توجه جدی به جهاد تبیین و بیان دستاوردهای جوانان نخبه کشور
  • فرزندآوری باید ضرورت ملی و اولویت زندگی جوانان باشد
  • معلمان مدیران تراز انقلاب تربیت کنند
  • شایع ترین علت نیاز به پیوند کبد در ایران