Web Analytics Made Easy - Statcounter

چند روزی است که تصویری از برگزاری کارگاه چندهمسری در شهر تهران، واکنش‌های متفاوتی را در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرده است. تا جایی که برخی تصور می‌کنند این برگزاری این کارگاه‌ها واقعیت ندارد و پوستر طراحی شده برای این کارگاه غیر واقعی است.

بررسی‌های ایرنا نشان می‌دهد، برگزاری این کارگاه در تهران واقعیت دارد و مسئولیت برگزاری آن با موسسه حیات حسنی در شهر قم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درباره چرایی برگزاری این کارگاه حجت‌الاسلام محمد عسگری مسئول واحد مشاوره موسسه حیات حسنی در شهر قم به گفت: وگو با ایرنا زندگی پرداخت.

حجت‌الاسلام عسگری از برگزارکنندگان و مسئولان این موسسه است و معتقد است، مخالفت با چندهمسری، ظلم به آقایان و زنان بدون همسر است!
متن کامل این گفتگو را در ادامه بخوانید:

آقای عسگری، پوستر آموزش چند همسری چند روزی است در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود و خیلی‌ها نفس برگزاری این کارگاه را حتی باور نکردهاند، واقعا شما در شهر تهران قرارست این کارگاه را برگزار کنید؟
بله، مگر چه اشکالی دارد؟ ما در این کشور حدود ۱۰۰ هزار خانواده‌ای داریم که تعددی هستند، یعنی یک آقا چند همسر دارد. آیا این‌ها نیاز ندارند مرکزی باشد که به صورت علمی و مشاوره‌ای به آن‌ها خدمت کند؟

منبع آمارتان کجاست، که ۱۰۰ هزار خانواده به قول شما «تعددی» داریم؟
مراکز رسمی، شما می‌توانید از مراکز رسمی تایید این آمار را بگیرید!  
تصویر پوستری که در روز‌های اخیر در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود
درباره موسسه «حیات حسنی» کمی توضیح بدهید، این موسسه در کدام شهر است، آیا مجوزی برای فعالیت دارد، هدف از تشکیل این موسسه چیست؟
یک موسسه آموزشی، تبلیغی و طلبگی در حوزه آموزش تعدد زوجات و فرهنگ‌سازی در این زمینه، فعالیت‌های جهادی هم داریم و وابستگی به نهاد خاصی نداریم. دوره‌های کارگاهی برگزار می‌کنیم برای اعضای خانواده‌های تعددی چه مردان و چه زنان.

در کدام شهر فعالیت می‌کنید؟
ما در شهر قم مستقر هستیم.

غیر از شهر قم در شهر‌های دیگر هم کارگاه برگزار کرده‌اید؟
بله در اصفهان و ان‌شاالله به زودی هم در تهران.

چرا در تهران؟
خب چه اشکالی دارد، تهران نیاز دارد ماهم در تهران برگزار می‌کنیم و البته درخواست‌هایی هم بود.

برای برگزاری این دوره از کجا مجوز گرفته‌اید؟
بالاخره گرفته‌ایم دیگر. ما هم تامین کننده استاد و محتوای این دوره‌ها هستیم.

 
تصویر یکی از دوره‌های چندهمسری   استاد‌های این دوره‌ها چه کسانی هستند؟
هرکسی که ان‌شاالله در این دوره‌ها شرکت کرد می‌تواند ببیند که استاد‌ها چه کسانی هستند.

یعنی این استاد‌ها به چه اساس انتخاب می‌شوند؟
در واقع این اساتید از حوزه هستند و ممکن است از دانشگاه هم انتخاب شده باشند، برخی عامل هستند و برخی دیگر عامل نیستند و سطح علمی قابل قبولی دارند.

عامل به این معنا که آن‌ها هم تعدد زوجات دارند؟
در برخی موارد بله!

دقیقا تخصص این اساتید چه هست؟
حوزه دین کار می‌کنند دیگه! و تخصص مسائل دینی دارند.

از انتقاداتی به شما در شبکه‌های اجتماعی شده با خبر هستید؟ خیلی‌ها به کلی متعجب هستند که اصلا چرا این چنین دوره‌ای در حال برگزاری است و خیلی‌ها عنوان می‌کنند این کار خلاف عرف جامعه ماست.
بله خلاف عرف است و اشتباه همین‌جاست. خدای متعال مرد را به طور تکوینی تعددی خلق کرده و متناسب با آن، قانون تشریح کرده، کسی می‌تواند منکر این واقعیت شود؟

اما خیلی‌ها معتقدند که این کار دقیقا در وضعیت امروز جامعه چه اولویت و ضرورتی دارد؟
ما سوپر میلیاردر‌هایی را داریم که بندگان خدا، دوست دارند که زندگی دوم تشکیل بدهند، سفره‌ی دیگری را پهن بکنند اما، جریان فرهنگی غرب زده، فمنیست‌های غرب‌گرا و البته فمنیست‌های مذهبی و حتی مسجدی به همراه قانون ظالمانه‌ای که ایجاد شده، مانع از این واقعیت مهم (چندهمسری) در جامعه ما شده اند.

در واقع شما می‌خواهید برای چند همسری برای گروهی از مردان نسخه بپیچید؟
نه، ما قصد نسخه پیچیدن نداریم و چندهمسری شرایط خاص خود را دارد، اما برخی هستند که می‌توانند و خانواده‌ی دیگر تشکیل دهند. ما در ایران بین ۳۰ تا ۴۹ سال، اعم از باکره تا مطلقه حدود ۴ تا ۵ میلیون زن داریم که این‌ها همسر ندارند. آیا این‌ها حق تاهل ندارد؟

این مواردی که می‌گویید حریم شخصی هر فرد است و علاوه بر این چرا شما فقط از چند همسری می‌گویید؟
مسایل دیگر مثل ازدواج آسان را باید از دولت و قوای دیگر مطالبه کرد. ما ۴ تا ۵ میلیون قربانی دارند ایا این‌ها حق تاهل دارند یا نه؟ چون امکان ازدواج اول برای آن‌ها ممکن نیست؟

چطور ممکن نیست؟
نیست بالاخره و این‌ها می‌توانند به عنوان همسر دوم، سوم و چهارم می‌توانند وارد زندگی مشترک شوند. کسانی هم هستند که شرایط‌ش را دارند و می‌توانند زیر بال و پر این‌ها را بگیرند.

یعنی معتقدید این موارد فقط باید با چندهمسری حل شود؟
بالاخره در حوزه‌های دیگر الی‌ماشاالله هستند نهاد‌هایی که تبلیغ می‌کنند. نظام خانواده شامل بخش‌های مختلفی است و چندهمسری هم یکی از ضلع‌های این مجموعه است. اگر راه حلال ببندیم و سگ را ببندیم و سنگ را باز بگذاریم، فحشا جامعه را در بر می‌گیرد. همانطور که می‌بینیم برخی در جامعه گرفتار هستند. اگر راه حلال را باز بگذاریم و آن‌ها عدالت داشته باشد این مشکلات دیگر پیش می‌آید.

اما هستند نه کارشناسان دانشگاهی، بلکه کارشناسان دینی و مذهبی که عنوان می‌کنند پرداختن به مسائلی از این دست، راه لاابالی‌گری را باز می‌کند.
نه دیگه، برعکس، وقتی راه حلال باز شود دیگر راه لاابالی بسته می‌شود. مخالفت با چندهمسری علاوه بر مردان، ظلمی علیه زنان نیز هست. متاسفانه این حق زنانی است که همسر ندارد و حق آن‌ها ضایع می‌شود. یک مردی می‌خواهد بیاید و مسئولیت بپذیرد کجای این ماجرا بد است؟
بالاخره زنان نیاز تکوینی به شوهر دارند و نمی‌توان مانع این نیاز شد. زنان چهار نوع نیاز به شوهر دارند، نیاز عاطفی، نیاز معنوی به شوهر و نیاز جنسی به شوهر و نیاز اقتصادی به شوهر. شما به عنوان دولت اگر زنی ازدواج نکرده شما می‌توانید نیاز اقتصادی آن را حل کنید باقی نیاز‌ها چه می‌شود؟

  تصویری از یکی از کارگاه‌های چند همسری، منبع عکس: سایت موسسه حیات حسنی
دوره‌هایی که برگزار می‌کنید به چه شکلی است و چه آموزش‌هایی می‌دهید؟
ما هم برای آقایان آموزش داریم و هم برای خانم‌ها. شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها ممکن است اعضای خانواده‌های تعددی باشد یا اصلا کسانی هستند که می‌خواهند در این رابطه اطلاعات خود را بیشتر کنند.

دقیقا چه آموزش‌هایی می‌دهید؟
ضرورت‌ها و الزامات زندگی تعددی تبین می‌شود. احکام شرعی چند همسری تبیین می‌شود که باور بفرمایید تا کنون باز نشده است. از بحث نفقه یا روابط بین خود. مهارت‌های زندگی چندهمسری هم یکی دیگر از سرفصل‌هاست که تاکنون مطرح نشده. ما الان حدود ۱۰۰ هزار خانواده دارای چندهمسر در کشور داریم که ممکن است برخی از این خانواده‌ها دچار بحران‌هایی باشند وقطعا نیاز به آموزش دارند و باعث می‌شویم زندگی آن‌ها قوام داشته باشد.

به کسانی که قصد چندهمسری داشته باشند هم آموزش می‌دهید؟
بله موارد زیادی بوده و ماهم قبل از آن مسائل این زندگی را به آن‌ها آموزش می‌دهیم. به خانم‌ها این آموزش‌ها داده می‌شود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: چند همسری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۳۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد عابدی ظهر شنبه در حسینیه الزهرا (ع)، حوزه مقاومت بسیج حضرت خدیجه (س) اظهار کرد: نگاه به نامحرم گناه می‌باشد و تیری از تیرهای شیطان می‌باشد و زنان حق ندارند وقتی از منزل خارج می‌شوند خودشان را زینت دهند که خلاف آموزه‌های زن مسلمان و زن مومن است.

حجت الاسلام عابدی افزود: سزاوار نیست کسی که دعای رهروی از زهرا (س) و اهل بیت حضرت محمد (ص) را دارد وقتی از منزل خارج می‌شود بهترین لباس را بزک کردن خود به مردان نامحرم قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است افزود: حرام شرعی بر اساس آموزه‌های قرآن و احادیثی که از طرف اهل بیت وارد شده است و حرام سیاسی به خاطر اینکه دشمنان انقلاب اسلامی می‌خواهند در این سرزمین فتنه به پا کنند و حیای زنان و عفت مردان را از بین ببرند و وقتی بی حجابی و بد حجابی در بین مردم عادی شد اقدام بعدی درباره نظام اسلامی خواهند کرد و به دنبال ترویج و بی بند و باری دیگر می‌شوند.

حجت الاسلام عابدی تصریح کرد: در اثر تبلیغات مسموم دشمنان انقلاب اسلامی که می‌خواهند ایران اسلامی و حیای زن مسلمان را بگیرند و تفکرات غربی و لیبرالی که استکبار جهان حاکم کرده است مقام معظم رهبری چند سال پیش در خصوص شبیه خون فرهنگی و جنگ نرم هشدار دادند که دشمن با جدیت کامل و فحشا و بی بند و باری را در کشور ما راه بیندازد تا انسان‌های ولایی و انقلابی دهانشان بسته شود و حق اعتراض به زنان و مردان بی‌حجاب نداشته باشند.

حجت الاسلام عابدی با بیان اینکه فراجا وظیفه خود را به نحو احسن انجام داده است بیان کرد: دستگاه‌های فرهنگی وظیفه دارند نقش آفرینی کنند و در کنار فراجا قرار گیرند و مبارزه با فساد و بی بند و باری کنند

وی گفت: دستگاه‌های فرهنگی باید پاسخگو باشند در مقابل خانواده‌های شهدا و انقلابیون و متعهدین که اقدام شایسته انجام دهند

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مشگین‌شهر تاکید کرد: آثار بی حجابی در جامعه اسلامی و عواقب بدحجابی ثبوت شخصیت و آرامش روانی و روحی بانوان و کل انسان‌هایی که در جامعه زندگی می‌کنند از بین می‌رود و روح و روان انسان‌ها مخدوش و آمار طلاق بیشتر می‌شود.

وی افزود: وقتی بی حجابی در جامعه حاکم شود احاطه شیطان در جامعه بیشتر می‌شود

حجت الاسلام عابدی تصریح کرد: برای اینکه در جامعه اسلامی ارزشهای اسلامی حاکم شود امروز صهیونیست استکبار جهانی و نظام سلطه از راه نظامی نمی‌تواند وارد عرصه و میدان شود و شکست می‌خورد از طریق جنگ ادراکی و شناختی و جنگ‌های هیبریدی وارد میدان می‌شود تا غیرت از از مردان و حیا را از زنان بگیرد تا نظام مقدس جمهوری اسلامی را به استحاله فرهنگی دچار سازد.

کد خبر 6096382

دیگر خبرها

  • در فوتبال ایران، مردان فحاشی می‌کنند اما زنان‌ محروم می‌شوند!
  • خطا از مردان، تنبیه برای زنان! از تغییر قانون مهریه تا محرومیت از حضور در ورزشگاه
  • توهین در آزادی، فرصتی دوباره برای احیای حقوق زنان در ورزشگاه‌ها
  • انتقاد عباس عبدی از ممنوعیت دوباره ورود زنان به ورزشگاه ها/اگر جرات دارید مردان را محروم کنید/ آنها فحاشی می‌کنند، زنان‌ محروم می‌شوند؟!
  • فرهنگ سازی به زمان نیاز دارد
  • نتیجه‌ای‌که قابل پیش‌بینی بود
  • پنجمین قهرمانی متوالی بارسلونا در لیگ زنان اسپانیا؛ شکست ناپذیران جور تیم مردان را می‌کشند
  • مردان بایرن نگاه کنند: اینطوری قهرمان می‌شوند
  • کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است
  • چرا زنان بیشتر از مردان عمر می‌کنند؟