Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@05:04:06 GMT

۴۰ سال سرآمدی ایران در استکبارستیزی

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۷۵۰۶۷

۴۰ سال سرآمدی ایران در استکبارستیزی

سیزدهم آبان ۱۳۵۸ برگ دیگری در تاریخ ایران ورق خورد و تفکر استکبارستیزی که تا آن زمان بیشتر جنبه یک شعار انقلابی داشت در میدان عمل پدیدار شد و دانشجویان پیرو خط امام (ره) برای رسوایی دخالت آمریکا، با تسخیر سفارت این کشور حمایت خود را از انقلاب و امام خمینی (ره) اعلام داشتند.

دانشجویان انقلابی در این روز بزرگ پیوند خود را با امام (ره) محکم‌تر کردند و به جهانیان به ویژه دشمنان ثابت کردند که با نیروی ایمان و توکل به خدا می‌توان به استکبار جهانی غلبه کرد و او را به زانو درآورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدین ترتیب، مبارزه ضدآمریکایی ملت انقلابی ایران ابعاد جدیدتری پیدا کرد، هر چند کینه‌توزی آمریکا نیز علیه ایران بیشتر شد و در سال‌های بعد با وضع تحریم‌ها و محاصره اقتصادی این دشمنی به اوج خود رسید.

۱۳ آبان در روز شمار تاریخ سیاسی معاصر ایران علاوه بر تسخیر لانه جاسوسی، یادآور خاطره‌های تلخ در راه آزادی برای ملت ایران است که از آن جمله می‌توان به دستگیری و تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳ و به خاک و خون کشیدن دانش‌آموزان تهرانی معترض به دخالت‌های آمریکا در ایران طی سال ۱۳۵۷ اشاره کرد. 

نکته قابل تامل در این ۴۰ سال مقاومت و استکبارستیزی ملت ایران است و هموطنانمان با افتخار در طول این مدت به عنوان تنها ملت خاورمیانه با سیاست‌های جنگ‌طلبانه آمریکا در منطقه مخالفت کرده و ندای آزادی از یوغ استکبار را برای همه جهانیان خواستار شده‌اند.

آمریکا با همپیمانان خود بدعهدی می‌کند

امام جمعه مهاباد گفت: آمریکا در طول تاریخ به هیچ کشور و هم‌پیمانی وفادار نبوده و بدعهدی آنان در سراسر جهان برای همه آشکار است؛ بر همین اساس حرکت ۴۰ ساله استکبارستیزی ملت ایران با این کشور عهدشکن مایه افتخار و مباهات است.

ماموستا عبدالسلام امامی افزود: آمریکا همواره پشت متحدان خود را در زمان‌های مختلف و به بهانه‌های گوناگون خالی کرده و برای حفظ منافع خود هرگونه عهدی را زیر پا خواهد گذاشت.

وی با اشاره به روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، گفت: اکنون شعار «مرگ بر آمریکا» به معنای واقعی آن احساس شده چون سفارت آمریکا در کشورهای منطقه جز جنگ و ویرانی دستاورد دیگری را به همراه نداشته است.

وی در خصوص جایگاه و ارزش ۱۳ آبان نیز اظهار داشت: این روز که امام راحل (ره) آن را انقلاب دوم نامیدند، در بیانات گُهربار رهبر معظم انقلاب تجلی آزادگی، شجاعت و غیرت انقلاب ملت ایران بوده و در تاریخ کشور به عنوان یوم‌الله و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی به ثبت رسیده است.

ماموستا امامی ضمن دعوت از مردم برای حضور گسترده در راهپیمایی ۱۳ آبان، افزود: در شرایط حساس کنونی که تهدیدها و هجمه‌های همه‌جانبه دشمنان علیه ایران وجود دارد وظیفه ما را سنگین‌تر کرده و همه باید در راهپیمایی این روز به عنوان تکلیفی دینی و انقلابی و یک ضرورت تاریخی و تجدید میثاق با آرمان‌های والای انقلاب اسلامی و برائت و انزجار از استکبار جهانی شرکت کنیم.

استکبارستیزی در چله دوم انقلاب وظیفه سنگین‌تری است

رییس اداره تبلیغات اسلامی مهاباد نیز گفت: طبق بیانیه گام دوم انقلاب و گذشت ۴۰ سال از حرکت استکبارستیزی و مقابله با هجمه‌های آمریکا در طول این مدت، اینک این مبارزه در چله دوم انقلاب وظیفه سنگین‌تری بر دوش مردم و مسوولان نظام جمهوری اسلامی ایران است.

حجت‌الاسلام یاسر آقامحمدی افزود: تجربه نشان داده که استکبار در این مدت با فشار حداکثری در صدد بوده با این ابزار بتواند از عزم و اراده ملت ایران در عرصه استکبارستیزی بکاهد اما در طول این ۴۰ سال به موفقیت دست پیدا نکرده است.

وی اضافه کرد: اکنون نیز ملت ایران با حضور حداکثری خود در راهپیمایی باشکوه ۱۳ آبان که به نوعی مظهر اقتدار ملی و عزم راسخ ملت ایران در عرصه استکبارستیزی است، باید درس بزرگی برای آنان باشد که دیگر جرات نکنند تا هزینه‌های دیگری را به ملت ایران تحمیل کنند.

وی یادآور شد: در طول این ۴۰ سال ملت ایران که خود را استکبارستیز معرفی کردهاند به دنیا ثابت کرده‌اند که زیر بار تحمل دولت آمریکا که یک قدرت زورگو و استکباری است نرفته و نمی‌روند.

وی در خصوص برگزاری باشکوه راهپیمایی ۱۳ آبان در مهاباد نیز گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستاد برگزاری مراسم ۱۳ آبان مهاباد، ضمن دعوت برای حضور باشکوه مردم در این راهپیمایی در ابلاغیه‌ای مسیرهای راهپیمایی «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» در این شهرستان را اعلام کرده است.

وی اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای راهپیمایی روز ۱۳ آبان امسال، ساعت ۱۰:۳۰ حرکت برادران از میدان شهدا و حرکت خواهران از میدان فرمانداری مهاباد آغاز خواهد شد و راهپیمایی کنندگان در میدان جمهوری اسلامی (شهرداری) تجمع می‌کنند.

وی بیان کرد: امنیت مسیر حرکت راهپیمایان، مسیرهای منتهی به جایگاه و کنترل و رفع موانع ترافیکی و انتظامات توسط عوامل انتظامی برقرار می‌شود.

اقشار مختلف مردم مهاباد، روحانیان و طلاب، معلمان، بازاریان و کسبه، دانشگاهیان، دانش‌آموزان و بسیجیان این شهر نیز در بیانیه‌های جداگانه برای حضور گسترده خود در راهپیمایی ۱۳ آبان اعلام آمادگی کردند.

امام جمعه، فرماندار مهاباد و نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی نیز در پیامی مشترک به مناسبت روز ۱۳ آبان از مردم همیشه در صحنه این شهرستان خواستند تا همراه با مردم سراسر کشور در راهپیمایی روز ملی مبارزه با اسکتبار جهانی حضوری دشمن‌شکن داشته باشند.

۱۳ آبان یادآور سه رویداد تاریخی شامل تبعید امام راحل به ترکیه، قتل و عام دانش‌آموزان مبارز و تسخیر لانه جاسوسی آمریکاست؛ این روز در تقویم جمهوری اسلامی ایران روز دانش‌آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده است.  

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد 13آبان راهپیمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۵۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر راهپیمایی زنان علیه بی‌حجابی در تهران

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 6 همزمان با اجرای دوباره مدل گشت ارشاد برای برخورد با زنان بی‌حجاب و شکل گیری موجی از انتقادات نسبت به تبعات احتمالی اجرای این طرح، جمعی از زنان با شعارهای مقابله با بی‌حجابی و امر به معروف، در برخی خیابان‌های پایتخت راهپیمایی کردند. تصاویر این تجمع را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • راهپیمایی « جمعه خشم» در مازندران برگزار می شود
  • ادامه مراسم جمعه‌های خشم در مازندران
  • ادامه مراسم جمعه های خشم در مازندران
  • گفتگوی اختصاصی با همسر شهید طهرانی مقدم
  • تعبیر وارونه رؤیای آمریکایی/ راهپیمایی‌های گسترده حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده نشانه چیست؟
  • برگزاری دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه اصفهان
  • تقدیر از مقام شامخ معلم و استاد به مناسبت دهه سرآمدی آموزش
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود
  • تجمع مقابل دیوان عالی آمریکا در حمایت از افراد بی خانمان
  • تصاویر راهپیمایی زنان علیه بی‌حجابی در تهران