Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام حیدری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در همایش واقفان و متولیان موقوفات مازندران در شهرستان عباس آباد  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را آشنایی متولیان با آیین نامه، وقف نامه‌ها و چگونگی مدیریت و حفظ و احیای موقوفات اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه تاکنون ۸۵ هزار رقبه توسط سامانه ثبت شده است افزود:۷۰ متولی در موقوفات استان فعالیت دارند.
حیدری گفت: بیش از ۱۸ هزار رقبه پارسال در استان خبر سند دار شدند.

او افزود: حدود ۸ هزار و ۶۰۰ رقبه دارای در ۷ ماهه امسال موقوفه شدند و پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پایان امسال افزایش پیدا کند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران به نمره برتر متولیان مازندران نسبت به سایر استان‌ها خبر داد و گفت:اجرای دقیق و کامل نیت واقفان از جمله وظایف مهم شرعی و قانون مادر اوقاف است.
حجت‌الاسلام حیدری با اشاره به اینکه بیش از یک میلیارد تومان از نیت واقفان برای تجهیزات پزشکی، دارو و ترخیص بیماران استان هزینه شد افزود:این رقم تا پایان امسال به ۲ میلیارد تومان خواهد رسید.
او گفت: بیش از ۹ میلیارد تومان از نیت واقفان برای اربعین سید و سالار شهیدان امسال در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه هزینه شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران پروژه‌های نیمه‌تمام اوقاف در سطح استان را ۱۲۷ پروژه اعلام کرد و افزود: این پروژه‌ها در بخش‌های موقوفات و بقاع متبرکه است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۹۹ به اتمام برسد.
او کمک به سیل زدگان استان، آزادی زندانیان غیر عمد، اجرای برنامه‌های قرآنی، دینی و فرهنگی به مناسبت‌های مختلف و اجرای نیات واقفین را از جمله برنامه‌های اوقاف در استان اعلام کرد.
در ادامه این نشست واقفین و متولیان موقوفات به بیان نکته و نظرات و پیشنهادات خود پرداختند، سپس حجت الاسلام مهری رئیس اداره تحقیق و حسابرسی اوقاف مازندران به وظایف نظارت این اداره و برنامه‌ریزی برای متولیان اشاره کرد.
در این مراسم تعدادی از واقفان، روسای ادارات اوقات استان و مسوولان شهرستان عباس‌آباد نیز حضور داشتند.
انتهای پیام/س   همایش واقفان و متولیان موقوفات مازندران در کلارآباد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اوقاف مناسبت های مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۵۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در شهر خروشهرستان نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی،مسئول برگزاری این مراسم گفت:به مناسبت هفته سلامت همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در شهر خرو برگزار شد.
مهدی رحمانی افزود: در این همایش ۸۰۰ نفر از خانواده‌های شهر خرو مسیر ۲ کیلومتری میدان امام رضا (ع) تا پارک گلزار شهدای گمنام را پیاده‌روی کردند.

او گفت: در پایان این مراسم به تعداد ۱۱۰ نفر از شرکت کنندگان به قید قرعه جوایزی اهدا شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در شهر خروشهرستان نیشابور
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می‌کنیم
  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت
  • برگزاری همایش پیاده رویی در میامی و ایوانکی
  • برگزاری همایش محله های ارتقا دهنده سلامت
  • تجلیل از متولیان ورزش پهلوانی/۷ زورخانه در منطقه ۱۲
  • پیش‌بینی ما از منافع وقف در سال جاری ۲۰ همت است/ هزینه چهار هزار میلیارد تومان برای نیات واقفان
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می کنیم
  • رساندن منافع موقوفات به ۲۰ همت در سال دور از دسترس نیست
  • برگزاری همایش پیاده‌روی در مهر