Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@03:56:21 GMT

دستگیری دندانساز غیرمجاز در نهاوند

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۷۵۳۰۳

ایسنا/همدان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند گفت: طی بازدید مخفیانه بازرسان این شبکه تمام تجهیزات یک واحد دندانسازی غیرمجاز که در امور دندانپزشکی مداخله کرده بود، جمع آوری و به دستگاه قضایی معرفی شد.

 مؤمنعلی دارابی در گفت‌وگو با ایسنا، توضیح داد: ایجاد و راه اندازی هر گونه مطب بدون مجوز و صلاحیت علمی افراد به عنوان مداخله در امور پزشکی محسوب می شود بنابراین این موضوع از مواردی است که متأسفانه در سطح کشور همواره بیماران با آن مواجه هستند و شهرستان نهاوند نیز از این موضوع مستثنی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به موجب قانون ایجاد هرگونه مؤسسه پزشکی غیرمجاز توسط اشخاص فاقد صلاحیت جرم است و مجازات هایی چون تعطیلی مؤسسه، ضبط کلیه ملزومات مؤسسه به نفع دولت، جریمه نقدی و معرفی افراد متخلف به دستگاه قضایی در پی دارد.

دارابی با بیان اینکه در همین راستا طی بازدید مخفیانه بازرسان شبکه بهداشت و درمان از یک مطب دندانسازی غیرمجاز که مداخله در امور دندانپزشکی کرده بود، کلیه تجهیزاتش جمع آوری و به نفع دولت ضبط شد، اظهار کرد: به شکل دوره‌ای از تمام فروشگاه‌های عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی مجوزدار در بازار توسط بازرسان غذا و داروی شبکه بهداشت و درمان بازدید می شود و با متخلفان برخورد قانونی صورت می گیرد.

وی بیان کرد: طی بازرسی سرزده کارشناسان غذا و داروی شبکه بهداشت و درمان تعداد زیادی لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق غیرمجاز و تاریخ گذشته شامل رنگ مو، مداد چشم، ریمل، شامپو، صابون و نرم کننده مو، کرم دست و صورت، سفیدکننده، قطره ها و ...  از مراکز عرضه محصولات آرایشی و بهداشتی شهرستان نهاوند جمع آوری و ضبط شد.

دارابی تصریح کرد: مضرات کالاهای قاچاق و غیرمجاز آرایشی و بهداشتی علاوه بر احتمال بروز بیماری‌های پوستی به علت وجود مقدار بالای فلزات سنگین می‌تواند در صورت مصرف درازمدت عوارض جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بهداشت شبکه بهداشت و درمان قاچاق دندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۵۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟

کارشناس اداره کل آرایشی، بهداشتی سازمان غذا و دارو با تأکید بر اهمیت استفاده از ضد آفتاب در محافظت از پوست، توجه به میزان SPF را فاکتوری مهم در انتخاب این محصول آرایشی و بهداشتی دانست.

دکتر سارا میرحقی ساعتچی با اشاره به اهمیت استفاده از کرم‌های ضد آفتاب در محافظت از پوست نحوه انتخاب و استفاده صحیح از این محصولات آرایشی بهداشتی را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه ضد آفتاب به محصولاتی گفته می‌شود که از پوست انسان در برابر اشعه نور خورشید محافظت می‌کنند، گفت: یکی از فاکتور‌های مهم در انتخاب ضدآفتاب SPF است، که میزان محافظت از پوست در برابر سوختگی و التهاب ناشی از آفتاب را نشان می‌دهد.

میرحقی ساعتچی افزود: برای انتخاب ضد آفتاب با SPF مناسب پوست می‌توان از پزشک یا داروساز مشورت گرفت.

وی در ادامه نحوه استفاده صحیح از کرم‌های ضد آفتاب را تشریح کرد و گفت: ۱۵ تا ۳۰ دقیقه پیش از قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید باید ضدآفتاب استفاده کرد تا محافظت کافی روی پوست ایجاد شود. همچنین در صورت عرق کردن و شستن صورت بهتر است مصرف محصول تکرار شود.

دیگر خبرها

  • شناسه دار شدن محصولات آرایشی و بهداشتی
  • قاچاق چالش عمده در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی است
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن