Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@02:17:54 GMT

تنها ۲ درصد از وقفیات کشور مرتبط با قرآن کریم است

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۷۵۴۱۶

تنها ۲ درصد از وقفیات کشور مرتبط با قرآن کریم است

حجت الاسلام حسینی با اشاره به میزان وقفیات در بخش های مختلف گفت: تنها ۲ درصد از وقفیات مربوط به قرآن کریم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی» روز گذشته در نشست هم اندیشی وقف مشارکتی قرآنی ویژه موسسات و جلسات قرآنی استان یزد با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در زمینه وقف گفت: ایمان به خدا تا زمانی که انفاق در کنار آن نباشد به ایمان واقعی و حقیقی نخواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان کرد: برای برخی گذشتن از مال سخت‌تر از گذشتن از جان است بنابراین کسی که در راه خدا انفاق می‌کند ایمانش صادق است و می‌تواند در راه خدا صدقه پرداخت می‌کند.

وی افزود: وقف، فانی را باقی می‌کند و طبق آیه قرآن سبب تثبیت نفس می‌شود یعنی فطرت انسان که علاقه‌مند به باقی شدن است را مطرح می‌کند. هیچ چیز مانند وقف انسان را تثبیت نمی‌کند و مادامی که مومنان باشند اموال موقوفه حفظ خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه یکی از خلاهای موجود در فضای قرآنی کشور کمبود موقوفات قرآنی است گفت: قرآن ثقل اکبر و اباعبدالله ثقل اصغر است و ما برای اباعبدالله خرج می‌کنیم و بیش از نیمی از موقوفات برای عزاداری امام حسین(ع) است اما متاسفانه ما برای هدف قیام امام حسین و ثقل اکبر از مال خود نمی‌گذریم.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد موقوفات مرتبط با امام حسین (ع) است اما برای قرآن که ثقل اکبر است در سطح کشور تنها ۲درصد موقوفه وجود دارد.

حسینی افزود: خیلی از عدم توازن‌های فرهنگی به همین دلیل است ما متعادل رفتار نمی‌کنیم زیرا قرآن در بین ما کم است و باور غلطی در کشور وجود دارد که برخی فکر می‌کنند چون دارایی لازم را ندارند، نمی‌توانند واقف باشند و این کاملا غلط است چرا که هرکس می‌تواند به نوعی واقف باشد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان‌ کرد: امیدواریم ایجاد یک موقوفه به شکل وقف مشارکتی سبب رونق معارف قرآنی در یزد شود و باید تلاش شود که موقوفه مشارکتی یک موقوفه مولد و منفعتی باشد.

وی ادامه داد: ساختمان‌های زیادی وقف قرآن شده است اما یک ساختمان بسیار خرج و هزینه جاری دارد و اگر بتوانیم یک موقوفه و پروژه منفعتی به وجود بیاوریم که عواید خوبی داشته باشد آن‌ موقع می‌تواند برای امورات روزمره موسسات قرآنی خرج شود.

یادآور می‌شود در پایان این نشست مقرر شد برخی موقوفات قرآنی مخروبه مورد بررسی و در صورت امکان در اختیار موسسات قرار گیرد و پروژه وقف مشارکتی به همت خیران و موسسات قرآنی و خانواده‌های قرآن اموزان ایجاد و به نام شهید منا، حاج حسن دانش نامگذاری شود.

 

پایان پیام/449

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی 13 آبان 13 آبان ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی اردبیل سامانه فهما مجلس اربعین حسینی آمریکا مقام معظم رهبری وقفیات شبستان یزد وقف قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۵۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) نخستین نمایشگاه قرآن کریم حکومت طالبان

(تصاویر) نخستین نمایشگاه قرآن کریم حکومت طالبان

دیگر خبرها

  • بیش از ۵۰ حافظ در شهرستان بوشهر فعال است
  • (تصاویر) نخستین نمایشگاه قرآن کریم حکومت طالبان
  • نگاه قرآنی و تفسیری رهبر معظم انقلاب با سخن و کلام ایشان عجین است
  • اعلام حوزه‌های آزمون مرحله اول اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • ۲۳۳ پایان‌نامه مرتبط با کنگره اندیشه‌های قرآنی آیت الله خامنه‌ای در حال تدوین است
  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد