Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@04:46:06 GMT

فرونشست زمین از مخاطرات اصلی در استان قزوین است

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۷۵۴۲۳

فرونشست زمین از مخاطرات اصلی در استان قزوین است

شیرعلیا گفت: طبق تحقیقات انجام شده یکی از خطرهای اساسی که استان قزوین را تهدید می کند، موضوع فرونشست و فروچاله ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، «محمد موسی شیرعلیا» در جلسه کارگروه تخصصی حمل و نقل، بلایای طبیعی و و پدافند غیرعامل بیان کرد: مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی بررسی ابعاد مختلف زلزله و راهکارهای عبور از آن را جزو دستورکارهای اولویت دار قرار داده و اقدامات قابل توجهی هم طی این سال ها صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین افزود: قانون مدیریت بحران شامل قانون 123 قانون اساسی است که طبق مصوبات مجلس و  دستور رئیس جمهور، تمام دستگاه های اجرایی در ستاد بحران و ستاد پدافند ملزم به اجرای آن هستند.

 

وی عنوان کرد: بر اساس این قانون، وزارت راه و شهرسازی با رعایت ضوابط شورای عالی شهرسازی و معماری، نقشه حریم گسل ها را با اولویت کلان شهرها به همراه دستورالعمل های فنی و نحوه ساخت و ساز در حریم گسل مشخص می کند.

 

شیرعلیا اظهار کرد: در استان قزوین 24 منطقه وجود داشت که دارای شتاب نگاره های قدیمی بودند که با تأمین اعتباراتی که شد 6 دستگاه از این شتاب نگاره ها به روز شد و لازم است تا در آینده این سامانه ها را از طریق توسعه شبکه ملی شتاب نگاری به روزآوری و جدید کنیم.

 

وی تصریح کرد: طبق تحقیقات انجام شده یکی از  خطرهای اساسی که استان قزوین را تهدید می کند، موضوع فرونشست و فروچاله ها است که استان قزوین جزو پنج استان اول و حادثه خیز است، بنابراین بسیاری از پروژه های ما، قبل از احداث باید از نظر ایمنی، بررسی و مکان یابی شوند.

 

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: از دیگر نکاتی که ما باید آن را در اولویت قرار دهیم، ارزیابی ایمنی ساختمان های بلند مرتبه با کاربری های مختلف است چرا که در بحث آتش سوزی و فرو نشست ها و زلزله،برخی از مناطق را داریم که در صورت وقوع حادثه از نظر مهار سیستم آتش از امکانات کافی برخوردار نیستند.

 

وی افزود: ارزیابی آسیب پذیری و اولویت بندی آنها در حمل و نقل زمینی، هوایی، ریلی، جاده ای از دیدگاه خطر زلزله و تاب آوری شهری از اهمیت ویژه ای برخوردار است و نیاز است با همکاری بخش های مختلف، وضعیت آنها را به نسبت مخاطرات احتمالی موجود به روز رسانی کرد.

 

شیرعلیا خاطر نشان کرد: اجرایی شدن این پروژه ها کاهش میزان خسارات مادی و جانی و کاهش آسیب پذیری را در پی دارد بنابراین با شناسایی نقاط آسیب پذیر و ارائه جدول زمان بندی، توسط سازمان های مربوطه به خصوص در مورد بافت های فرسوده می توان اقدامات مناسبی انجام داد.

 

وی یادآور شد: اگرچه کشور ما در این دوران دچار کمبود و محدودیت اعتبار است ولی برخی از کارها با اقدامات پیشگیرانه قابل حل هستند مثل شناسایی نقاط آسیب پذیر که گاهی ممکن است با یک لایروبی ساده و بدون تأمین اعتبارات کلان، از وقوع حادثه جلوگیری کرد.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: 13 آبان راهپیمایی 13 آبان ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی اردبیل کانون های مساجد یوم الله ۱۳ آبان سامانه فهما مجلس فرونشست زمین فروچاله بلایای طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۵۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده سازی ۵۵ هکتار زمین ملی مسکن در رودبارجنوب

 

   به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان رییس راه و شهرسازی رودبارجنوب در حاشیه بازدید از اجرای مراحل آماده سازی زمین های طرح نهضت ملی مسکن گفت: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و همچنین تامین زمین برای ساخت مسکن در این شهرستان، بعد از مراحل قانونی، آماده سازی زمین مورد نظر در دستورکار اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان قرار گرفت و ۵۵ هکتار زمین آماده واگذاری برای ساخت مسکن می شود.

محمدخانی در باره تعداد واجدان شرایط دریافت زمین در این شهرستان بیان کرد: در رودبار جنوب بعد از ثبت نام و پالایش اسامی متقاضیان بیش از  هزار نفر واجد شرایط دریافت زمین شناخته شده و به زودی روند واگذاری آن انجام می شود.

وی اضافه کرد: برای ساخت مسکن در رودبار جنوب قطعه بندی زمین به صورت خانه حیاط دار( ویلایی) در نظر گرفته شده و طبق قرعه کشی که از طریق سامانه ثبت انجام و قطعات زمین برای هر فرد مشخص می شود.

 بگفته رییس راه و شهرسازی رودبارجنوب  مردم در طرح نهضت ملی مسکن می توانند در کنار واگذاری زمین از تسهیلات مورد نیاز برای ساخت خانه استفاده کنند.

 

دیگر خبرها

  • این استان خطرناک‌ترین استان در بحران فرونشست شناخته شده است
  • چالش‌های آوج در مسیر توسعه
  • آماده سازی ۵۵ هکتار زمین ملی مسکن در رودبارجنوب
  • طوفان لحظه‌ای، رگبار و رعدوبرق آسمان اصفهان را فرامی‌گیرد / کاهش ۶ درجه‌ای دما
  • طرح نهضت ملی مسکن جنوب شرق استان تهران آغاز شد
  • تقویت و تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اولویت مدیران شهرستانی باشد
  • اجرای طرح کلید به کلید، اولویت شرکت بازآفرینی شهری 
  • عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت موقتاً متوقف شد
  • پلمب ۱۲۴ مشاور املاک متخلف در قزوین
  • زمان بازگشایی سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن برای متقاضیان بندرعباسی