Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، هشتمین جشنواره ملی خاطره‌نویسی و سفرنامه رضوی شامگاه یکشنبه ۱۲ آبان ۹۸ با حضور مدیر امور فرهنگی بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع)، مسوولان استان سمنان و نویسندگان، با معرفی و تجلیل از برگزیدگان، در تئاتر شهر فرهنگسرای کومش سمنان به کار خود پایان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جشنواره خاطره نویسی و سفرنامه نویسی که در دوره‌های پیشین در استان ایلام برگزار شده بود، هشتمین دوره آن برای اولین بار در شهر سمنان برگزار شد تا به همراه جشنواره داستانی کبوتر حرم که ۱۴ دوره آن در سمنان برگزار شده است، دومین جشنواره بنیاد بین المللی امام رضا (ع) باشد که به میزبانی شهر دارالمرحمه برگزار می‌شود.

در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره ملی خاطره نویسی و سفرنامه نویسی رضوی که با داوری محمد قاسمی پور، رسول گلپایگانی، عشرت السادات میرحسینی، و مرتضی حاجیان نژاد همراه بود، برگزیدگان معرفی و تجلیل شدند.

در بخش خاطره گروه سنی زیر ۱۸ سال: فرزانه خَیامی نژاد از استان خراسان رضوی با اثر «کیف قشنگ من»، یاسمین زهرا شکل آبادی از استان همدان با اثر «خادم‌های مهربان آقا»، مینا مرادیان آذین از استان همدان با اثر «باخت بدون بازی»، شکیبا غلامی از استان همدان با اثر «مردان آهنین»، عطیه نجفی از استان همدان با اثر «مشهد، ساندویچ» شایسته تقدیر و لعیا بختیاری از استان لرستان با اثر «حسرت دیدار» مقام سوم این بخش را کسب کردند و در این بخش هیات داوران اثری را شایسته مقام اول و دوم ندانست.

در بخش خاطره گروه سنی بالای ۱۸ سال: زینب سادات هاشمی فشارکی از استان قم با اثر «جا زدن در جنگ با ارژنگِ دیو» و شهین امینی از استان آذربایجان شرقی با اثر «چشمان منتظر» شایسته تقدیر شناخته شدند و مهدی زارع از استان سمنان با اثر «کرمان، مشهد از غرب» مقام سوم و مریم رمضانی از استان خراسان شمالی با اثر «برقعه دار» مقام دوم را کسب کردند و در این بخش هیات داوران اثری را شایسته مقام اول ندانست.

در بخش سفرنامه گروه سنی زیر ۱۸ سال: علی شیرازیان از استان سمنان با اثر «سفری که هیچ گاه پایان نخواهد پذیرفت» شایسته تقدیر شناخته شد و سپیده نعمت اللهی از استان فارس با اثر «سفرمن به شهری عاشقانه» مقام دوم و پارسا مؤیدی از استان تهران با اثر «سفری با طعم زیارت» و معصومه سادات هاشمی فشارکی از استان قم با اثر «نسبت ما به خدا» مقام اول این بخش را به دست آوردند.

در بخش سفرنامه گروه سنی بالای ۱۸ سال: علی رضایی از استان آذربایجان شرقی با اثر «ایستگاه هفت خوان» و آسیه زاهدی از استان هرمزگان با اثر «۴۰ سال دوری» شایسته تقدیر شناخته شدند و محبوبه زارع از استان تهران با اثر «سفری با یک تصادفی»، فاطمه موسوی از استان همدان با اثر «گنبد آسمان» و زهرا مرفاوی از استان تهران با اثر «آرزوی زیارت» به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) جشنواره‌های فرهنگی هنری بسیاری را در سطح ملی و بین المللی در شهر‌های مختلف ایران و جهان برگزار می‌کند که برخی از جشنواره‌ها به بیش از ۱۸ دوره رسیده است و طبق برنامه ریزی جدید این بنیاد قرار است دو جشنواره کبوتر حرم و جشنواره خاطره نویسی و سفرنامه نویسی به صورت دو سالانه در سمنان برگزار شود.

انتهای پیام / م

اختتامیه جشنواره ملی خاطره نویسی و سفرنامه رضوی در استان سمنان

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار هنرمندان ائمه اطهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۶۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین محفل شعر ارادت رضوی در هویزه برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز شنبه اولین محفل شعر ارادت رضوی از سری برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی در شهرستان هویزه با اجرای زیارت خاصه امام رضا (ع) توسط خادمان بنیاد امام رضا (ع) مستقر در استان خوزستان آغاز شد.

در این مراسم شعرخوانی توسط علی ختروشی، سید امین موسوی، زکی سواری، محمد جواد ساعدی منش، علیرضا کوتی و علی سواری اجرا شد.

از سال گذشته جشنواره شعر عربی صرفاً محدود به یک اختتامیه نیست و با تدبیری که صورت گرفت در چندین شهرستان خوزستان برگزار می‌شود.

امسال نیز در ۶ شهرستان برنامه‌هایی تحت عنوان شب شعرهای رضوی برگزار می‌شود که به اختتامیه جشنواره بین‌المللی شهید رضوی منتهی می‌شوند.

کد خبر 6089943

دیگر خبرها

  • معرفی برترین‌های مسابقات مینی گلف کشور در اصفهان
  • راه یافتگان جشنواره پرده‌خوانی و نقالی رضوی معرفی شدند
  • معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوثر
  • سفر به برزیل با تور آژانس سفرنامه در بهار و تابستان ۱۴۰۳
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه
  • اولین محفل شعر ارادت رضوی در هویزه برگزار شد
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد