Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود اینکه مسئولان بهزیستی اعلام کرده‌اند که ۴۰ هزار پایگاه در سطح کشور در ماه‌های آبان و آذر آماده پذیرش کودکان ۳ تا ۶ سال در طرح غربالگری تنبلی چشم هستند اما شواهد حکایت از ان دارد که برخی از مراکز از پذیرش این کودکان ممانعت می‌کنند. ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲ اجتماعی تهران نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ اجری "طرح غربالگری تنبلی چشم برای کودکان 3 تا 6 سال" از ابتدای آبان آغاز شده و بنابر اعلام مجید رضازاده معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور، این طرح به مدت دو ماه در سطح کشور فعال خواهد بود و خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به مراکز بهداشت، پایگاه‌های سیار، موقت و مهدهای کودک، مساجد نسبت به اجرای طرح اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضازاده همچنین در خصوص پایگاه‌های فعال در فرایند اجرای طرخ غربالگری تنبلی چشم گفت:  این طرح 23 سال پیش از سوی سازمان بهزیستی با هدف پیشگیری از نابینایی و کم‌بینایی و تنبلی چشم کودکان اجرا شد و در واقع کودکان بین سنین 3 تا 6 سال در این طرح شرکت خواهند داشت. بهترین زمان طلایی برای مداخله و درمان تنبلی چشم زیر 10 سال است و با اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم کودکانی که مبتلا به تنبلی چشم باشند شناسایی و در نهایت تحت درمان قرار می‌گیرند ضمن اینکه کودکان 3 تا 6 ساله در سال‌های گذشته مورد غربالگری قرار گرفته‌اند باید امسال نیز در این طرح شرکت کنند چرا که ممکن است کودک چهار ساله‌ای امسال به عنوان فرد مبتلا به تنبلی چشم شناخته شود در حالی که غربالگری سال گذشته مشکلی نداشته باشد و در واقع هر کودک 3 تا 6 سال باید حداقل سه بار طی این دوران در طرح شرکت کند.

وی عنوان کرد: سال گذشته 3 میلیون و 500 هزار کودک (75 درصد از کودکان) در این طرح مورد غربالگری قرار گرفتند که از این تعداد حدود 18 هزار نفر بیمار مبتلا به تنبلی چشم شناسایی شدند.در طول سال 2 هزار پایگاه ثابت در مراکز بهزیستی آماده ارائه خدمات در طرح غربالگری چشم هستند که در ماه‌های آبان و آذر تعداد آنها به 40 هزار پایگاه می‌رسد که در همین ارتباط مراکز بهداشت، پایگاه‌های سیار، موقت و مهدهای کودک، مساجد و تمام محل‌هایی که برای مردم دسترسی مناسبی داشته باشند، آماده خدمت رسانی هستند.

به گزارش تسنیم، در حالیکه مسئولان بهزیستی از آمادگی 40 هزار پایگاه اعم از مراکز بهداشت، مهدهای کودک و مساجد در سطح کشور برای انجام این طرح خبر داده‌اند اما مشاهدات میدانی خبرنگار تسنیم حکایت از آن دارد که بسیاری از مراکز اعلامی از پذیرش کودکان برای اجرای طرح اشاره شده ممانعت کرده‌اند!

بسیاری از خانواده ضمن انتقاد و گلایه از اطلاع‌رسانی سازمان بهزیستی در ارتباط با مراکز اجرای طرح غربالگری  تنبلی چشم، از مسئولان این سازمان خواستند تا نسبت به فرایند اطلاع‌رسانی خود دقت داشته باشند.

بر همین اساس پیگیری‌های خبرنگار تسنیم برای مصاحبه با مسئولان بهزیستی در سطح کشور و استان تهران بی‌پاسخ مانده است و آنها در این زمینه سکوت کرده‌اند.

جزئیات اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم برای کودکان 3 تا 6 سالآغاز طرح پیشگیری از تنبلی چشم ویژه کودکان 3 تا 6 سال

انتهای پیام/

R1491/P/S2,25/CT7 واژه های کاربردی مرتبط سازمان بهزیستی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان بهزیستی سازمان بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۷۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پویش سلامت دهان و دندان در لردگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لردگان گفت: این پویش از امروز به مدت چهار روز با هدف آموزش بهداشت دهان دندان، معاینه، شناسایی و غربالگری مشکلات دندان بین دانش‌آموزان انجام می‌شود.
فریبرز جباری پیش بینی کرد: در این طرح حدود ۵۰۰۰ دانش آموز مقطع ابتدایی تحت پوشش غربالگری قرار بگیرند.
شهرستان لردگان در فاصله ۱۹۸ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

دیگر خبرها

  • خانه معلم، مدرسه کودکان کار
  • خانواده ۵ معلولی در دشتستان صاحب خانه می‌شوند
  • پیش بینی غربالگری ۵ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در لردگان
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان در لردگان
  • همکاری ۲۰۰ داوطلب هلال‌احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال زنجان در نذر سلامت با قرارگاه جهادی الکفیل
  • روشی برای درمان تنبلی چشم
  • بدهی میلیاردی تامین اجتماعی به مراکز درمانی قزوین
  • انتقاد از سکوت مدعیان حقوق بشر از کشتار زنان و کودکان در غزه