Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@18:25:39 GMT

دستورالعمل اجرایی هشتمین جشنواره رویش ابلاغ شد

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۷۸۱۰۳

دستورالعمل اجرایی هشتمین جشنواره رویش ابلاغ شد

غلامرضا غفاری در این نامه کانون های فرهنگی را بستر ساز بروز علایق و استعدادهای جوانان دانشجو دانست و خاطرنشان کرد: اهتمام نسبت به پویایی کانون ها علاوه بر افزایش نشاط اجتماعی دانشگاه، موجب ارتقای مهارت های اجتماعی آنان می شود.
وی در بخش دیگری از این نامه برگزاری جشنواره رویش را برون داد فعالیت های کانون های فرهنگی هنری عنوان کرد و افزود: برپایی این جشنواره در سطوح مختلف می تواند نقش به سزایی در ارتقای کمی و کیفی این مجموعه های دانشجویی ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دستورالعمل اجرایی هشتمین جشنواره ملی رویش مشتمل بر سه بخش نظام اجرایی، رویش دانشگاهی و جشنواره ملی رویش است.
همچنین کانون های برگزیده، آثار برگزیده ادبی و هنری و ایده های منتخب عرصه رقابتی این جشنواره را تشکیل می دهند.
دانشجویان فعال کانون های فرهنگی در ۲۳ موضوع کانونی در چهار حوزه ادبی هنری، دینی مذهبی، اجتماعی، فرهنگ و اندیشه با یکدیگر به رقابت می پردازند.
در این دستورالعمل، بازه زمانی برگزاری جشنواره رویش دانشگاهی از نیمه آبان تا پایان آذر ماه سال جاری تعیین شده و زمان تقریبی برگزاری جشنواره ملی رویش خردادماه سال ۱۳۹۹ عنوان شده است.
بر اساس این دستورالعمل که یک نسخه از آن در اختیار گروه دانشگاه خبرگزاری ایرنا قرار گرفت، کانون های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی پس از گذشت دو دهه از تأسیس خود، یکی از پویاترین و مهمترین مجموعه های دانشجویی به شمار می روند.
رویش به عنوان یکی از بزرگترین جشنواره های دانشگاهی، جشنواره کانون های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی عرصه بروز و ظهور توانمندی ها و دستاوردهای خانواده بزرگ کانون ها و فرصتی بی نظیر برای تجلی جایگاه و تداوم و توسعه آنها است.
معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بهره گیری از همکاری معاونت های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها، فعالان فرهنگی و دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور و سایر مشارکت کنندگان، هشتمین جشنواره رویش را با بازنگری در تجارب گذشته برگزار می کند.
دانشگاه ها بر مبنای برنامه ریزی و امکانات خود همچنین دستورالعمل اجرایی این جشنواره در بازه زمانی اعلام شده شامل نیمه آبان تا پایان آذر ماه ۹۸ اقدام به برگزاری جشنواره دانشگاهی می کنند.
توانمندی ها و دستاوردهای ارائه شده در این جشنواره شامل مواردی است که از ابتدای سال تحصیلی ۹۸ - ۹۷ تا پایان مهلت فراخوان رویش دانشگاهی به اجرا درآمده یا تولید شده است.
این دانشگاه ها می توانند در تمام بخش های رقابتی و غیر رقابتی جشنواره ملی رویش شامل بخش کانون برگزیده، آثار و دستاوردهای فردی، گروهی و بخش ویژه رقابتی شرکت کنند.
بخش رقابتی
بخش رقابتی با هدف شناسایی و تشویق برگزیدگان عرصه های مختلف کانون های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی برگزار می شود.
بخش غیر رقابتی شامل معرفی چهره های موفق کانونی، نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای کانون ها همچنین کارگاه ها و نشست های آموزشی است.
برای تحقق نظرات فعالان و کارگزاران عرصه فرهنگی دانشگاه ها، افزایش انگیزه های شرکت کنندگان و ارتقاء سطح کیفی هفتمین جشنواره رویش در این دوره از تعداد بخش های رقابتی کاسته و به حوزه های غیر رقابتی و تعاملی افزوده شده است.
کانون برگزیده رویش دانشگاهی
برای گسترش جامعه دانشگاهی، دانشگاه ها امکان انتخاب و معرفی کانون برگزیده خود را دارند. بر این اساس، کمیته برنامه ریزی و هیأت داوران جشنواره رویش دانشگاهی بر مبنای شاخص های کمی و کیفی نسبت به انتخاب و معرفی کانون برگزیده دانشگاهی به دبیرخانه جشنواره ملی رویش اقدام می کنند.
طرح ها و ایده هایی که متناسب با شعار سال، کارآفرینی، اشتغال و مسؤلیت اجتماعی دانشگاه باشند دارای امتیاز ویژه در جشنواره ملی رویش هستند.
در انتخاب چهره موفق کانون ها شاخص هایی نظیر سطح و مرتبه علمی، کارآفرینی، کسب عناوین و رتبه های ملی و بین المللی، جایگاه اجتماعی و فرهنگی در سطح جامعه، انجام فعالیت های خیرخواهانه و عام المنفعه موثر است.
برای زمینه سازی و تقویت فعالیت های جمعی دانشجویی، توجه به نوآوری و برنامه های خلاقانه دانشجویان و ایجاد فضای نشاط و پویایی در فعالیت های فرهنگی دانشگاه ها، در مدت برگزاری جشنواره رویش دانشگاهی، غرفه هایی به هر یک از کانون های شرکت کننده اختصاص می یابد.
در این غرفه ها، هر یک از کانون ها صرفاً دستاوردهای کانونی، فعالیت های فرهنگی خود را اعم از تولیدات، دستاوردها و مستندات به معرض نمایش می گذارند.
با توجه به اهمیت بهره گیری از خلاقیت های دانشجویی و صرفه جویی در طراحی غرفه های نمایشگاهی، ضروری است از حداقل امکانات، مواد، مصالح ساده، کم هزینه و ترجیحاً قابل بازیافت و سازگار با محیط زیست استفاده شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری جشنواره رویش دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۸۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا باقری دبیر جشنواره فرهنگی – هنری اتقان در احکامی نوشت:

تعامل با معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تشکیل دبیرخانه متمرکز، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی، ارتباط با مخاطبان و نشر آثار هنرمندان و گسترش فرهنگ کار و تلاش از طریق انجام امور رسانه‌ای، از جمله اهدافی است که دبیر جشنواره اتقان از دبیر اجرایی و مدیر روابط عمومی این جشنواره خواسته است.

امیرحسین شفیعی، تهیه کننده و کارگردان تئاتر، مدیر فرهنگی و دارای نشان درجه۲ هنری و مدرک کارشناسی مدیریت فرهنگی است. شفیعی در کارنامه خود دبیر اجرایی تئاتر مهم بین المللی و ملی را به ثبت رسانده که جشنواره بین المللی تئاتر فجر یکی از آنها است.

مصطفی ساجدی نیز فعال‌رسانه‌ای و دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت رسانه از دانشگاه تهران است. ساجدی سابقه سردبیری پایگاه‌های خبری و اطلاع‌رسانی و برنامه‌های تلویزیونی و همچنین معاونت خبر و اطلاع‌رسانی مرکز رسانه‌ای حوزه هنری انقلاب اسلامی را در کارنامه خود دارد.
گفتنی است که فراخوان نخستین جشنواره فرهنگی و هنری «اتقان» با هدف ارتقای فرهنگ کار و تلاش و تبدیل آن به گفتمان عمومی توسط معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی از اسفند سال گذشته منتشر شد.

این جشنواره فرهنگی به منظور تولید محتوای ادبی – هنری در حوزه فرهنگ کار، ترویج و اشاعه مؤلفه‌های فرهنگ کار و حمایت و در بخش‌های هنر‌های تجسمی (پوستر و کاریکاتور)، عکاسی، طنز، شعر، نثر، استندآپ کمدی، ادبیات (شعر، داستانک، داستان کوتاه)، هنر‌های نمایشی (تئاتر خیابانی – تئاتر کوتاه (صحنه‌ای)) از هنرمندان به صورت سراسری برگزار می‌شود.

آخرین مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به جشنواره اتقان تا ۵ خرداد ماه اعلام شده و اختتامیه آن تیرماه امسال برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصاویری از هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در فومن
  • معرفی برگزیدگان هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه
  • هشدار رئیس دانشگاه آزاد به ناهنجاری در انتخاب رشته دانشگاهی
  • تلاش دانشگاه حرکت در جهت درآمدزایی غیر شهریه‌ای است
  • ضرورت جبران کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد
  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن
  • کانون خانواده‌ با خودمحوری‌ها آسیب می‌بیند
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • راه‌یافتگان نهایی هشتمین جشنواره طنزپهلو معرفی شدند