Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان در آیین افتتاح این واحد که با حضور جعفر ربیعی مدیرعامل صنایع پتروشیمی خلیج فارس برگزار شد گفت: با افتتاح واحد پلی اچ تولید روزانه این واحد از ۴۰۰ تن به ۴۸۰ تن افزایش خواهد یافت و ایران در زمینه تولید ماده شیمیایی PET در خاورمیانه سرآمد خواهد شد.
سیدرضا قاسمی شهری با بیان اینکه افزایش ظرفیت واحد پلی اچ در نیمه دوم سال کمک بسیار خوبی برای تولید شرکت پتروشیمی شهید تندگویان می باشد اظهار داشت: این پروژه از سوی متخصصان داخلی و بومی کشور اجرا شده است که در روز ۱۳ آبان همزمان با سالروز تسخیر لانه جاسوسی استکبار جهانی افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پتروشیمی شهید تندگویان در سال جاری هفت درصد کاهش فروش تولیدات را نسبت به سال گذشته داشته است که با افزایش خط تولید پلی اچ جبران کاهش فروش را خواهیم داشت.

مدیر عامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان گفت: حجم تولید شرکت پتروشیمی تندگویان در هفت ماهه امسال ۶۶۷ هزار تن تولید نهایی و میانی با ۳۰۴ هزار تن فروش بوده است که سود عملیاتی بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال در برداشته است.

قاسمی شهری تصریح کرد: واحد پلی اچ در سال ۱۳۸۲  با ظرفیت ۴۰۰ تن افتتاح و به بهره برداری رسید که امروز پس از ۱۶ سال با افزایش ظرفیت ۴۸۰ تن به بهره برداری رسید.

شرکت پتروشیمی شهید تندگویان اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۷ در ضلع شمال غرب خلیج فارس در استان خوزستان در سایت شماره چهار منطقه ویژه اقتصادی در زمینی به مساحت ۳۴ هکتار برای تولید محصول PET , PTA احداث شد.

پتروشیمی تندگویان که در زمینه تولید محصولات پتروشیمی شامل مواد اولیه پلاستیک و لاستیک فعالیت می کند زیرمجموعه هلدینگ خلیج‌فارس است.

منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر در سال ۱۳۷۶ در زمینی به وسعت ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار تاسیس شد.

ماهشهر در جنوب خوزستان و در ساحل خلیج فارس، پس از عسلویه قطب پتروشیمی کشور است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پتروشیمی بندرماهشهر خوزستان صنایع پتروشیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۸۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون شهردار تهران‌: زیرگذر پروژه بزرگراه تندگویان تا دو هفته آینده باز می شود

به گزارش همشهری آنلاین، هادی حق بین ظهر امروز در حاشیه صد و هیجدهمین شنبه امید و افتخار با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت پروژه تقاطع شهید تندگویان با بیان اینکه این پروژه به دلیل وجود تأسیسات زیرسطحی متعدد مشمول گذر زمان و طولانی شد، افزود: اخیرا نیز با چالش جدیدی مواجه شدیم که این چالش مسیر فاضلاب است که با هماهنگی آبفا این مساله حل و فصل شد.

او با بیان اینکه به امید خدا ظرف مدت دو هفته آینده زیرگذر پروژه تندگویان بازگشایی می شود و با تغییر مسیر خودروها سایر جبهه های کاری سرعت می گیرد، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود حداکثر تا مردادماه کل پروژه تحویل شهروندان شود.

معاون شهردار تهران با اشاره به بازدید وزیر کشور از پروژه شهید بروجردی، اظهار کرد: فاز دوم شهید بروجردی به طول یک کیلومتر در دست اجراست و کماکان معارضین ملکی و تأسیساتی وجود دارند و تا این معارضین رفع نشوند، نمی‌توان کار را پیش برد.

حق بین با بیان اینکه تا یک ماه آینده طبق قولی که شهردار منطقه داده است و باتوجه به نقدینگی موجود که برای رفع معارض درنظر گرفته شده است، پیش‌بینی می‌شود در صورت فعال شدن فعالیت عمرانی فاز دو این پروژه تا سال آینده تحویل شهروندان داده شود.

او همچنین درباره سرانجام بزرگراه شهید شوشتری، با بیان اینکه فاز اول این بزرگراه به طول ۹.۶ کیلومتر تا پایان سال جاری تحویل شهروندان می‌شود، در مورد فاز دو این بزرگراه تصریح کرد: در مورد احداث فاز دو با محیط زیست نامه نگاری شده تا بتوانیم با عبور از جنگل سرخه حصار کوتاه‌ترین و فنی ترین مسیر را در بزرگراه شوشتری داشته باشیم که هنوز پاسخی در این خصوص به شهرداری داده نشده است.

کد خبر 847438 منبع: ایسنا برچسب‌ها طرح‌های عمرانی شهردارى تهران بزرگراه

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق
  • زیرگذر طرح بزرگراه شهید تندگویان به بهره برداری می رسد
  • معاون شهردار تهران‌: زیرگذر پروژه بزرگراه تندگویان تا دو هفته آینده باز می شود
  • اجرای طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق در مازندران
  • بهره‌برداری از تقاطع غیرمسطح تندگویان در مردادماه امسال
  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید
  • عزم جدی دولت برای ساختن ایلام قوی