Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-01@09:20:06 GMT

این شما و این ستاره‌های آتی ایران

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۷۹۰۰۱

این شما و این ستاره‌های آتی ایران

تیم ملی جوانان در اولین بازی خود در بازی های مقدماتی جام ملت های آسیا از ساعت 15:45 در استادیوم پاس در برابر تیم قرقیزستان قرار خواهد گرفت.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی جوانان که در دوره گذشته در بازی های مقدماتی جام ملت ها حذف شده بود و به جام ملت ها و در ادامه جام جهانی راه پیدا نکرد اینبار برای حضور شایسته در این بازی ها 11 ماه تمرین کرده و حضور در دو تورنمنت روسیه و تاجیکستان را تجربه کرده و دو دیدار دوستانه هم با تیم اندونزی در خاک این کشور برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تیم ملی جوانان که در تلاش برای بازگرداندن یکی از ستاره های از دست رفته فوتبال ایران با صعود به جام جهانی است درترکیب خود از چند بازیکن تیم های لیگ برتری سود می برد که این گزینش ها قطعا به تیم ملی در مسیر صعود به جام ملت ها و درادامه جام جهانی کمک خواهد کرد. دراین مطلب با برخی از بازیکنان تیم جوانان آشنا می شوید. بازیکنانی که به طور حتم اگر بر رفتار خود مدیریت داشته باشند می توانند تبدیل به ستاره های آتی فوتبال ایران شوند.

 

1-دروازه بان: امیر حسین نیک پور (سپاهان)

 

امیر حسین دروازه بان تیم سپاهان اصفهان است. نیک پور البته با توجه به شرایط سنی اینروزها بیشتر برای تیم های پایه سپاهان بازی می کند اما از استیل خوبی برخوردار است و در بازی های دوستانه تیم ملی جوانان به دفعات کلین شیت کرده است. او در ماه های اخیر تمرینات سفت و سختی را زیر نظر فرشاد بختیاری زاده مربی دروازه بان های تیم ملی جوانان پشت سر گذاشته است و از هر حیث برای قرار گرفتن در دروازه تیم ملی جوانان آماده است.

 

 

 

2-مدافع چپ : احمد رضا جلالی (فولاد)

 

احمد رضا جلالی کاپیتان تیم ملی جوانان است که به تازگی با رای کمیته تعیین وضعیت باید به تیم فولاد باز گردد. او در پست مدافع چپ توپ می زند.از خصوصیات بازی او می توان به خونسردی اش اشاره کرد و شاید به همین دلیل است که بازوبند کاپیتانی تیم ملی جوانان را بر بازو بسته است. احمد رضا در کنار کار دفاعی در جناح چپ نفوذهای خوبی هم انجام می دهد.

 

 

 

3- مدافع راست: علیرضا اسد آبادی (شهر خودرو)

 

علیرضا اسد آبادی تا کنون چند بار در ترکیب تیم شهر خودرو به میدان رفته است. مدافع راست تیم ملی جوانان اگر چه قامت کوتاهی دارد اما از سرعت بسیار بالایی برخوردار است بطوریکه شاید بازی های او در این جناح خیلی ها را یاد مهدی مهدوی کیا بیاندازد. هر چند او برای اینکه جا پای این بازیکن بزرگ بگذارد می بایست در ارسال های خود ازاین جناح دقت بیشتری داشته باشد. چرا که اگر ارسال ها دقیق نباشد همه زحمات او هدر می رود.

 

 

 

3-مدافع میانی: حسین شاهوردی (استقلال)

 

این مدافع به تازگی به استقلال ملحق شده است و به نظر می رسد یکی از دو مدافع اصلی تیم ملی جوانان در بازی های پیش رو باشد. در جام ملت های 2016 هم تیم ملی جوانان از یک مدافع خوزستانی در ترکیب بهره می برد؛ عارف آغاسی. حضور در استقلال در آستانه بازی های مقدماتی جام ملت ها یک اتفاق خوب برای این مدافع جوان بود و حالا او با صعود به جام ملت ها می تواند روزهای خوب خود را تکمیل کند.

 

 

 

4-هافبک دفاعی: یاسین سلمانی (سپاهان)

 

هافبک دفاعی تیم ملی جوانان در تیم سپاهان توپ می زند. امیر قلعه نویی اعتقاد خاصی به بازی او دارد و تا اکنون در برخی از بازی های سپاهان در لیگ برتر او را در لیست 18 نفره تیمش قرار داده است تا در صورت لزوم از او بهره ببرد. پاس های بلند و شوت از راه دور از جمله خصوصیت بازی یاسین سلمانی است و از جمله بازیکنانی است که می تواند در صعود تیم ملی جوانان نقش اثرگذاری داشته باشد.

 

 

 

5- هافبک طراح: حسین نخودکار (سایپا)

 

حسین نخودکار این فصل چند بازی برای تیم سایپا درلیگ برتر انجام داده است و حتی به همین بهانه در برخی از روزهای اردوی تیم ملی جوانان غایب بوده است. قدرت حمل توپ و پاس های خوبی که حسین نخودکار می دهد از او یک بازیکن مورد اطمینان ساخته است. به یقین تجربه حضور در بازی های لیگ برتر به این بازیکن کمک خواهد کرد دربازی های مقدماتی جام ملت ها هم نمایش خوبی از خود به جا بگذارد.

 

 

 

6- مهاجم: آریا برزگر (پرسپولیس)


امید تیم ملی در خط حمله به آریا برزگر است. مهاجمی که به تازگی به تیم پرسپولیس ملحق شده است. او از نظر قد و قامت شبیه سردار آزمون است و خوشبختانه هم روی زمین خوب بازی می کند و هم روی هوا. او در ماه های اخیر زننده گل های سرنوشت سازی برای تیم ملی جوانان بوده است و بی شک می تواند در صعود این تیم به جام ملت ها هم نقش پر رنگی داشته باشد.

 

 

تیم ملی جوانان در ترکیب خود از بازیکنان با کیفیت دیگری چون علیرضا منظمی، حسین   زواره ای، مهدی هاشمی، علی سبحانی، محمد عسگری، محمد رضا محرمی و... بهره می برد که در روزهای آتی و با شروع بازی های تیم ملی جوانان درباره این بازیکنان هم خواهیم نوشت.

جوانان

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۹۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگو با ستاره 19 ساله خاص‌ترین تیم جام حذفی

به گزارش "ورزش‌ سه"، مرحله یک هشتم رقابت‌های فوتبال جام حذفی باشگاه‌های ایران برگزار و در یکی از این دیدارها تیم چادرملوی اردکان با درخشش گلر 19 ساله خود یعنی «امیرحسین آسیابان پور» که به‌ تازگی نیز به اردوی تیم تیم ملی فوتبال دانشجویان کشور دعوت شده‌ است، داغ صعود را به دل کرمانی‌ها گذاشت و راهی مرحله یک چهارم شد.

این تیم رویایی که در پیکارهای لیگ فوتبال دسته اول باشگاه‌های ایران گرفتار تساوی‌های کمرشکن شده و در حالت برزخی به سر می‌برد، با غلبه بر تیم مس کرمان در چارچوب جام حذفی، نشان داد که برای بازگشت به شرایط ایده‌آل خود و اخذ سهمیه لیگ برتر فوتبال کشور آمادگی لازم را دارد.

شاگردان «سعید اخباری» در این بازی خارج از خانه با شکست فاصله‌ای نداشتند؛ اما امیدشان را حفظ کردند و در واپسین دقایق بازی گل خورده را جبران و اجازه ندادن تا میزبان کرمانی به هدفش برسد. در نهایت سرنوشت این بازی به ضربات پنالتی کشیده شد؛ و «امیرحسین آسیابان پور» گلری دهه 80 چاردملو که بدون اغراق ستاره بی‌چون‌ و چرای میدان بود؛ ناجی چادرملو شد و سند صعود تیمش به عنوان تنها تیم لیگ دسته یکی به مرحله یک چهارم جام حذفی را با مهار ضربه پنالتی مسی‌ها امضا کرد.

بعد از پیروزی ۴ بر ۶ تیم چادرملو اردکان در ضربات پنالتی «سعید اخباری» سرمربی تیم چادرملو اردکان درباره نقش دروازه‌بان جوان تیمش در این پیروزی گفت: «امیرحسین آسیابان‌پور را سال گذشته که دروازه‌بان تیم جوانان بود در گزینش و تست به تیم آوردم؛ و زیر نظر طباطبایی مربی دروزاه‌بان‌های تیم که به عنوان بهترین‌ دروازه‌بانان ایران شناخته می‌شود, شبانه‌روز تمرین کرد. امروز او ۱۹ ساله است و خوشحالم که به این اعتماد جواب داد؛ ما سه گلر خیلی خوب داریم که «حجت صدقی» مقداری مصدومیت داشت و این فرصت به امیرحسین رسید و این سومین بازی او بود. امیر حسین در این بازی خیلی مسلط کار کرد؛ و امیدوارم قدرشناس موقعیتی که بهش داده شده و همچنین قدر مربی خودش را بداند. مسیر رو به رشدی برای او مهیا است و همه چیز بستگی به خودش دارد.»

به سراغ این ستاره آینده دار رفتیم؛ امیرحسین در خصوص قرار گرفتن در مسیر دروازه‌بانی به خبرنگار ورزش سه گفت: «همه چیز از فوتبال بعد از مدرسه در کوچه و خیابان شروع شد؛ و هر روز علاقه من به فوتبال و گلری بیشتر و بیشتر می‌شد تا جایی که با حمایت خانواده برای شرکت در تست‌های آکادمی کیا به تهران سفر کردم.»

*چگونه به چادرملو رسیدی؟ 
زمانی به تهران سفر کردم 12 سالم بود و شرایطم برای پسری 12 ساله در شهر غریب سخت بود؛ و توانایی زندگی در استانی به بزرگی تهران را نداشتم و مجبور شدم برگردم یزد؛ چند سالی در یزد ادامه دادم و یک بار برای برای همیشه تصمیم گرفتم برای رسیدن به آرزویی که دارم مجددا به تهران سفر کنم. در تهران به صورت کاملا اتفاقی از مراحل تست گیری آکادمی چادرملو سردرآوردم و در کمال ناباوری و زمانی که مات و مبهوت بودم گفتند در تست قبول شدم.»

او گفت: «آغاز کار حرفه‌ای من در پست دروازه‌بانی از اینجا شروع شد خداروشکر با دلسوزی و تلاش مربی آقای «حامد طباطبایی»، دعای پدرو مادرم و تحمل تمام سخت‌هایی به جان خریدم امروز به اینجا رسیدم و می‌دانم که مسیر پر فراز نشیب و طولانی را در پیش دارم. واقعا در این دنیا برایم چیزی با ارزش‌تر از اشک شوق مادرم نیست!

*در چند بازی اخیر ستاره میدان و ناجی تیم بودی؛ نظرت در این مورد چیست؟ 
باعث افتخار من است که به عنوان کوچیک‌ترین عضو مجموعه باشگاه چادرملو در این تیم حضور دارم و توانستم به‌ عنوان تنها بازیکن بومی برای تیم مفید باشم؛ این موفقیت در چند بازی اخیر را به سرمربی و مربیان تیم و تمام کسانی ک به من باور داشتند مدیونم؛ و امیدوارم که در آینده نیز سربلند باشم و جواب بخشی از تمام زحمت‌هایی که تا به امروز برایم کشیده‌اند را بدهم.

*به نظرت در آینده چه جایگاهی در فوتبال ایران به دست خواهی آورد؟

آینده رو حقیقتا نمی‌توانم پیش بینی کنم؛ اما امیدوارم به جایگاهی برسم که موجب خوشحالی دل پدر و مادرم باشم؛ چرا که همیشه برای من خیلی زحمت کشیدن و هیچ چیز برای من با ارزش‌تر از این نیست.

*چه آرزویی داری؟
آرزوی من رسیدن به تیم ملی بزرگسالان و پوشیدن پیراهن تیم ملی است و امیدوارم یک روزی  به این درجه برسم که برای مردم ایران افتخار آفرین باشم.

دیگر خبرها

  • انتخاب عجیب تراکتور برای بازی با استقلال | فقط ستاره پوستر؟
  • گفتگو با ستاره 19 ساله خاص‌ترین تیم جام حذفی
  • رمزگشایی از دلیل ترک ایران توسط مدافع عراقی
  • تیم هاکی روی یخ جوانان ایران پنجم شد
  • تیم هاکی روی یک جوانان ایران پنجم شد
  • دلجویی ستاره اینتر از مدافع میلان: اشتباه کردم
  • درخواست ویژه ستاره تیم ملی ایران قبل از جام جهانی
  • محرومیت سنگین در انتظار ستاره اینتر
  • تولد ستاره جدید رئال برابر بایرن!
  • پرسپولیس و پارادوکس مدافعان میانی؛ ستاره‌های منجی یا پاشنه آشیل؟