Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@23:05:34 GMT

تعطیلی تنها سینمای شهر اسلام آبادغرب

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۷۹۱۹۵

تعطیلی تنها سینمای شهر اسلام آبادغرب

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان از تعطیلی تنها سینمای شهر اسلام آبادغرب در سال ۱۳۸۳، خبر داد و گفت : از آن سال تاکنون مردم شهرستان اسلام آبادغرب از داشتن سینما محروم بودند و این امر به دغدغه‌ای جدی برای همه ما تبدیل شده بود.

او گفت : در همین راستا تصمیم بر این گرفته شد از فضا‌های فرهنگی موجود به نحو مناسب و کاربردی استفاده شود و برای همین سالن ۱۲۰ نفره مجتمع فرهنگی هنری غدیر به سالن سینما تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمری با اشاره به فضای گسترده این مجتمع، گفت: در این مجمتع سالن تخصصی اجرای نمایش داریم و مشکلی در بحث اجرا‌های گروه‌های تئاتر پیش نمی‌آید و باید از این فضا استفاده حداکثری صورت گیرد.

او با اشاره به وجود سه سانس اکران فیلم در این سینما، گفت: تصمیم بر این گرفته شده که مجتمع غدیر مانند گذشته چند منظوره باقی بماند، درهمین راستا زمان اجرای برنامه هر یک از صنوف فرهنگی ارشاد، اکران فیلم لغو شده و برنامه‌های فرهنگی اجرا می‌شود.

تمری گفت: اگر جلسه بزرگداشت یا عصرشعری بخواهد در سالن مجتمع برگزار شود، سانس اکران فیلم در زمان برگزاری مراسم لغو می‌شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کرمانشاه با اشاره به وجود پنج تا شش سالن دیگر در سطح این شهر، گفت: سالن‌های متعددی در شهر وجود دارد و اینطور نیست که اگر برنامه‌ای در مجتمع غدیر اجرا نشود، مکانی برای برگزاری آن نداشته باشیم.

او گفت: از طرفی برای رفاه حال هنرمندان تمام بلیت‌های این سینما برای هنرمندان عضو صنوف فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیم بها خواهد بود.

تمری هزینه راه اندازی این سینما و تکمیل تجهیزات آن را ۲۲۰ میلیون تومان اعلام و گفت: در حال حاضر ۱۲۰ میلیون تومان برای سیستم پخش دیجیتال این سینما هزینه شده است.

او افزود: قرار است پرده فعلی هم با پرده مناسبت‌تری جایگزین شود که حدود ۱۰ میلیون تومان هزینه خواهد داشت.

او افزود: تعویض صندلی‌های سالن هم در دستور کار قرار دارد که سرجمع با خرید سیستم صوتی مناسب حدود ۲۲۰ میلیون تومانی می‌شود.

تمری گفت: درحال حاضر سیستم صوتی سینما بصورت اجاره‌ای است و باید سیستم جدید خریداری شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب گفت: بعد از ۱۵ سال مردم شهرستان صاحب سینما شدند که این نقطه قوتی برای شهرستان محسوب می‌شود و این قول را می‌دهیم که هیچ یک از برنامه‌های فرهنگی اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان مختل نخواهد شد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

او از پیگیری راه اندازی یک پلاتوی بزرگ نمایش در این شهرستان هم خبر داد و افزود: تاکنون ۳۰۰ میلیون تومان برای این پروژه اعتبار گرفته ایم و بزودی کار ساخت این پلاتوی ۱۳۰ نفره در شهرستان آغاز خواهد شد .

 

 

انتهای پیام/د

مردم از داشتن سینما محروم بودند

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرهنگیان مطبوعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۹۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام یوسف جمالی ظهر یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوشهر اظهار داشت: از نیروی انتظامی برای اجرای طرح موفق «نور» تقدیر و تشکر می‌شود و باید مکمل‌های این طرح در مجموعه‌ها و نهادهای فرهنگی اجرا شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر بیان کرد: اقناع سازی نسل جوان و نوجوان در مباحث فرهنگی ضروری است و باید جوان ما از لحاظ فکری اقناع شود.

وی با اشاره به برنامه‌های ستاد دهه کرامت گفت: دهه کرامت باید همه پای کار باشند و برنامه‌های خود را به ستاد استانی ارسال کنند.

در اولین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوشهر با حضور رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان و فرماندار بوشهر از فرمانده نیروی انتظامی شهرستان با اهدای لوحی از فعالیت مجموعه فراجا و اجرای طرح نور تقدیر شد.

کد خبر 6091288

دیگر خبرها

  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • از آمار فروش هفته گذشته چه می‌دانید؟/ پرفروش‌ترین اثر غیرکمدی
  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • ثبت رکورد پرمخاطب‌ترین روز سال برای «ملت» و «باغ کتاب»
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • استقبال بیش از ۱۸ هزار مخاطب از سینما‌های تصویر شهر
  • از سینمای متفکر به فیلم های کمدی رسیدیم
  • بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس
  • نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»